אא

אושר בקריאה ראשונה: מלונות יוגדרו כתשתית לאומית

הישג גדול לשר התיירות הערב עם אישור מליאת הכנסת את היוזמה שלדבריו תביא להוזלת מחירי הנופש, קיצור הליכי הבנייה, הגדלת היצע חדרי המלון והגברת התחרות בשוק התיירות. לוין:"המהלך יוזיל את מחירי החופשה בישראל בכ-20% בתוך חמש שנים"

Shutterstock Shutterstock
מליאת הכנסת אישרה את יוזמתו של שר התיירות יריב לוין להוזלת מחירי הנופש בישראל, לפיה בתי מלון יוכרו כתשתית לאומית ויאושרו באופן מהיר וישיר בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל). בנוסף, ועדות מקומיות עצמאיות יוכלו לאשר תוספת של עד 20% לזכויות הבניה של מלונות לטובת מגורים, מהלך אשר יפחית ליזם את הסיכון בפרויקט, יגדיל את מקורות המימון שלו ויקצר את זמן החזר ההשקעה הראשונית בכ-5 שנים. לדברי משרד התיירות התוכנית החדשה תקל על קשיים בירוקרטיים ומחסור חמור בחדרים - כיום יש מחסור חמור בחדרי המלון בישראל ויזמים רבים נמנעים מבנייה חדשה בגלל הליכי תכנון ארוכים ומסורבלים וסיכון כלכלי גבוה. בעשור האחרון בישראל נבנו רק כ-3,000 חדרי מלון חדשים (עליה מזערית של 6%). ההיצע הנמוך של חדרי המלון בישראל הוא הגורם העיקרי לעליית מחירי הלינה בישראל בעשור האחרון (2004-2015) בכ-70%. הימשכות וסרבול הליכי התכנון וקבלת ההיתרים מהווים חסם עיקרי בבניית מלונות חדשים בישראל, כאשר לא אחת נדרש למעלה מעשור לצורך השלמת הליכי הבניה. חסם נוסף הינו הפער שבין התשואה הממוצעת בענף ובין רמת הסיכון הגבוהה, דבר הגורם לקשיים בקבלת מימון מגופים פיננסיים ולהגדלת עלות ההון בפרויקט. שר התיירות, יריב לוין, אמר לאחר אישור החוק כי: "זהו מהלך אשר ישפיע על הכיס של כל אחת ואחד מאתנו, ולפי הערכות הגורמים המקצועיים, יוזיל את מחירי החופשה בישראל בכ-20% בתוך חמש שנים. התכנית תביא לכך שיזמים לא יאלצו לעבור את מסע הייסורים הבירוקרטי, והקמת מלון בישראל לא תהיה בגדר חלום. אנו נותנים מענה ופתרון ליזמים ומשקיעים מהארץ ומחו"ל, שנמנעו עד כה מלהשקיע במלונות בישראל, ומורידים את הסיכון הכלכלי הכרוך בהשקעה".
הישג מרשים לשר התיירות לויןהישג מרשים לשר התיירות לוין
הישג מרשים לשר התיירות לוין דוד פתאל, בעל השליטה ברשת מלונות פתאל: "התכנית המבורכת של שר התיירות, יריב לוין, שאושרה אתמול בכנסת להוזלת מחירי הנופש בישראל, באמצעות הקלות על יזמים והגדלת מספר חדרי המלון חשובה והיא אמורה להשפיע על עידוד התחרות וירידת המחירים בטווח הארוך. על מנת להשפיע על ירידת מחירי הנופש בטווח הקצר, על הממשלה לפעול להורדת העלויות החריגות על המלונות, המתבטאות במיסים גבוהים לרשויות המוניציפליות, תשלומים גבוהים לתשתיות , ספקים וחברות תקשורת, עלויות חריגות בתחום הכשרות, וכן, רגולציה עודפת וטיפול במחסור בכוח אדם. כמי שמחזיק בתי מלון בארץ ובחו"ל אני יכול להצהיר חד משמעית שטיפול מקיף בעלויות עשוי להוריד את המחירים בין 20%-30%. התכנית תובא לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: