אא

אחרי החגים: ארה"ב, דובאי, שארם א שייח׳, איסטנבול והמזרח-היעדים המבוקשים של הישראלים

האם הישראלים ימשיכו לטוס אחרי החגים? מה יהיו היעדים הבולטים השנה ומה יקרה למחירים? פנינו לבכירי ענף התיירות והתעופה בישראל

דובאי. צילום: Shutterstock דובאי. צילום: Shutterstock

לאחר עונת הקיץ וחגי תשרי הלוהטת עם ביקושים אדירים ותפוסה שלא נראתה בשנים האחרונות, ענף הנסיעות והתעופה משנה מגמות עם תחילת עונת החורף. מה יהיו היעדים הבולטים לעונת החורף מבחינת הישראלים? מהן המגמות הצפויות? מה לגבי המחירים לטיסות ולחופשות? פנינו לבכירי חברות התעופה ומנכ"לי חברות התיירות המובילות בישראל וזה מה שהם מעריכים שצפוי לנו כעת לאחר חגי תשרי.

אורי סירקיס מנכ"ל חברת ישראייר: "ללא ספק הישראלים ימשיכו לטוס גם אחרי החגים. דובאי, שארם א שייח׳ ואיסטנבול במיוחד עם תחילת הטיסות של חברות התעופה הישראליות, צפויות להיות מבוקשות במיוחד". לגבי המחירים, מנכ"ל ישראייר מעריך שלאחר החגים, הם צפויים לרדת.

בשלב זה אין טיסות לשארם א-שייח'בשלב זה אין טיסות לשארם א-שייח'
שארם א שייח'. צילום: 123rf  

עוז ברלוביץ מנכ"ל ארקיע אינטרשיונל ומשנה למנכ"ל ארקיע מעריך כי: " לאחר החגים אנו צופים בשתי מגמות עיקריות: מזג האוויר מתקרר ולכן ההזדמנות לנופש חמים במזג אוויר מעולה והיעד המבוקש דובאי, ואני מעריך שהשנה תהיה שנת שיא לאיחוד האמירויות ביציאות של ישראלים. יעד נוסף עם מזג אוויר נפלא בתקופה זו הוא שארם א שייח׳, שהשנה תצבור תאוצה ותגיע ללא ספק לשיאים בכל הקשור למספר המבקרים מישראל בחודשים הקרובים. אנחנו ממליץ לציבור הנוסעים להזמין מראש ועכשיו את החופשות בכלל ובפרט לדובאי, בשל הביקושים הצפויים״. ברלוביץ מוסיף: "אני צופה לביקושים גבוהים בחודש הקרוב ליעדים עירוניים המשלבים נופש, קולינריה ושופינג כאשר ברצלונה ואתונה יהיו במוקד. שער האירו הנמוך מאפשר חופשות יחסית זולות ושופינג בזול. מגמה נוספת היא חזרה למדינות המזרח, כאשר גואה תהיה להיט עם טיסות ישירות החל מחודש מנובמבר 2022".

אתונה. צילום: פספורטניוזאתונה. צילום: פספורטניוז
״אתונה תהיה במוקד״. צילום: פספורטניוז

יעקב אמסלם, מבעלי קבוצת אמסלם ומנכ"ל הקבוצה: "לאחר החגים, המונדיאל והאמירויות יהיו במוקד והישראלים כמובן ימשיכו לטוס. אנחנו מעריכים כי בחנוכה ובסילבסטר יהיו ביקושים גדולים מאוד לדובאי. כמו כן שארם א שייח׳ ומרקש הם יעדים נוספים בעלייה". אמסלם מוסיף: "ארה"ב היא יעד שאף פעם לא נרגע ואנחנו רואים את מגמת המשך הביקושים לצד עניין רב גם לקרוזים היוצאים מנמל חיפה". לגבי המחירים מעריך אמסלם כי: "בחלק ניכר מהיעדים נראה ירידת מחירים משמעותית, אולם ישנם מספר יעדים שאני מעריך שדווקא נראה בהם עליות מחירים".

מרוקומרוקו
״יעד בעליה -מרקש״. צילום: shutterstock  

אייה מגן, מנכ"לית קבוצת תלמה-שלמה נסיעות: "בנוסף לכניסה לעולמות ה-GSA, רכישת החברה באנגליה ועסקת ארביטריפ, לחברת תלמה שני יעדים אסטרטגיים נוספים השנה. אנחנו בישורת האחרונה והרבעון האחרון צפוי להיות עמוס במיוחד. אני מעריכה שמגמת החזרה להיקפים של טרום הקורונה תמשך, הביקושים שומרים על קצב מעודד. התופעה של הביקוש יתר לטיסות במחלקת עסקים נמשכת גם היא, מה שמעלה משמעותית את המחיר הממוצע ובשילוב עם שער הדולר, בהחלט אפשר לראות את שנת 2022 כשנת "פיצוי" על השנתיים הקשות שקדמו לה." ״מעבר ליעדים בארה"ב ובאנגליה שהביקוש אליהם עקבי בכל עונות השנה, והאמירויות-יעד שהפך למבוקש בעיקר בחודשי החורף, יעדי המזרח שנפתחים לאיטם יהיו משמעותיים בעיקר לקהל העסקי, אך לא רק, בחודשים הקרובים". הוסיפה מגן.

londonlondon
לונדון. צילום: פספורטניוז

חני סובול מנכ"לית קבוצת דיזנהאוז: "יעדי החורף הבולטים יהיו שווקי כריסמס: לונדון, פריז, פראג, בודפשט. כמו כן, דובאי ואבו דאבי בזכות מזג האוויר הטוב וכמובן ארה"ב שהיא יעד שהישראלים לא מפסיקים לטוס אליו". סובול צופה כי: "הישראלים ימשיכו לטוס כי האלטרנטיבה בארץ הרבה יותר יקרה. מגמה נוספת שאנחנו מבחינים היא גידול בקבוצות הסגורות והאינסנטיבים של החברות". לגבי המחירים, מעריכה סובול: "המחירים ירדו אבל עדיין ישארו גבוהים בגלל הגבלות הכמויות בשדות התעופה והמחסור בכח אדם ובצוותי תעופה וקרקע".

פראגפראג
תבלוט גם השנה - פראג. צילום: פספורטניוז מבוקשת בגלל המונדיאל. דוחא. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאורי סירקיסיעקב אמסלםחני סובולעוז ברלוביץאיה מגן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: