אייר פראנס: נתח נכבד משוק הפנים בצרפת עובר לרכבות המהירות
החברה מתכננת לקצץ ב-15% את הקיבולת בקווי הפנים ברחבי צרפת, שגרמו לה הפסד של 189 מיליון אירו בשנת 2018, וכן להציע למאות עובדים תוכנית פרישה מרצון
צילום: shutterstock
שוק טיסות הפנים בצרפת מטריד מאד את הנהלת אייר פראנס ואת הנהלת קבוצת התעופה הצרפתית – הולנדית בשל העובדה, כי מזה שנים הוא מסב לחברה הפסדים. בשנת 2018 הוא גרם לאייר פראנס הפסד של 189 מיליון אירו, ומאז 2013 הפסדים מצטברים של 717 מיליון אירו. הנהלת הקבוצה, בראשותו של בנג'מין סמית', והנהלת אייר פראנס, בראשותה של אן ריגיי, החליטו על יוזמה חדשה על מנת לשפר את תפעול מערכת קווי הפנים ולהתאימה למציאות התחרותית של השנים האחרונות. התחרות המשמעותית לרשת קווי הפנים של אייר פראנס מגיעה משירות הרכבות המהירות TGV, שהרחיבו מאד את פריסתן ברחבי המדינה ומציעות מחירים זולים יחסית. הרכבות היוצאות מנמלי התעופה של פריס לכל אזורי צרפת מהוות תחליף מעולה לטיסות. השקת רכבות חדשות בשנתיים-שלוש האחרונות צפויות למשוך 4.7 מיליון נוספים עד שנת 2020, ובקווים המקשרים את פריס עם הפרובינציות, במרחק של שעתיים נסיעה ופחות, אייר פראנס איבדה כ-90% מהשוק לטובת הרכבות המהירות. גם חברות הלואו-קוסט האירופיות התבססו בשנים האחרונות בנמלי תעופה מרכזיים בצרפת, ושלא כאייר פראנס, הן כמעט ולא תורמות לתעסוקה מקומית באזורים השונים במדינה, כיוון שרוב עובדיהן והפעילות המנהלית שלהן מתבצעת מחוץ לצרפת. נוכח הסיטואציה הבעייתית, שלא זכתה לטיפול ממשי בשנים האחרונות, הנהלת קבוצת התעופה החליטה על צעדי התייעלות במטרה לשמר נתח שוק של כ-65% בטיסות הפנים. הצעד הראשון הוא צמצום של כ-15% בקיבולת ובהיקף הפעילות ברשת קווי הפנים עד סוף 2021, וכמהלך מתבקש בעקבות הצמצום, להציע ל-465 עובדים, הפעילים במערכת הפנים, תוכנית ייחודית לפרישה מרצון. אן ריגיי ציינה: "יש לנו אחריות להבטיח איזון בפעילות שלנו לטווח ארוך...אנחנו מחויבים לתמוך בעובדים שלנו, שירצו לעזוב". בנג'מין סמית' הוסיף: "רשת קווי הפנים בצרפת קשורה להיסטוריה של אייר פראנס...בשוק תחרותי במיוחד אנחנו מחויבים להגן על שוק הפנים, החיוני מאד עבור אייר פראנס ועבור קבוצת התעופה אייר פראנס-ק.ל.מ".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}