אליס: "נגיף הקורונה לא פסח גם עלינו. נכנסנו לסטטיסטיקה"
כמעיין המתגבר: גם מנהלי מנוע חיפוש הטיסות "אליס" במכתב לעובדים על רקע נזקי הקורונה: "בפברואר האחרון חווינו ירידה דרמטית בנתוני המכירות, ובנוסף לזאת נאלצנו ועדיין נאלצים להתמודד עם גל ביטולים גדול של הזמנות עתידיות". בכמה הם מעריכים את הנזק הכספי שנגרם לחברה?
גלעד ארדיטי ויניב שולדנפרי. צילום: יונתן בלום
עוד ועוד חברות תיירות מדווחות על השפעת נגיף הקורונה, והיום (ב') היו אלה מייסדי ומנהלי מנוע חיפוש הטיסות "אליס", גלעד ארדיטי ויניב שולדנפרי, ששיגרו מכתב ל-43 עובדיהם: "היי חברים\ות, נגיף הקורונה לא פסח גם עלינו, ונכנסנו לסטטיסטיקה", הם כותבים. עוד הם כותבים במכתב שהגיע לפספורטניוז: "בחודש פברואר האחרון חווינו ירידה דרמטית בנתוני המכירות, ובנוסף לזאת נאלצנו ועדיין נאלצים להתמודד עם גל ביטולים גדול של הזמנות עתידיות. בטווח המיידי הנזק הוא בעיקר תזרימי, בטווח הבינוני נראה את השפעת הנגיף בתוצאות החברה בדוחות הכספיים. אנו מעריכים שהנזק המיידי והעקיף הינו בסדר גודל של מיליון שקל עבורנו". עוד נכתב, "אנו אחראים בקירוב ל-500,000 איש מישראל שרוכשים באמצעותנו כרטיסי טיסה השנה. מחזור מכירות של 750 מיליון שקל. יש לנו אחריות כלפי עצמנו וכלפי לקוחותינו. תגברנו את מערך התמיכה שלנו בלקוחות החברה, ואנו נותנים מענה 7\24 לכל שאלה או בעיה. אלו ימים בהם חוסן חברה נמדד. המגמה כרגע ברורה וברור שיש פאניקה בציבור. אנו צופים כי פברואר יהיה החודש הקשה, מרץ יהיה חודש שיפגע משמעותית פחות, ואפריל כבר יחזור למדדי הנורמה, ואף אולי יהיה חזק מהרגיל". על אף המצב כאמור, ב"אליס" מדגישים כי הם לא מפטרים ועובדים. "חברות בענף מפטרות עובדים, מוציאות עובדים לחופשה כפויה, מצמצמות תקנים, מקצצות משכורות. לא אצלנו!". עוד כותבים השניים, "במהלך החודש האחרון עשינו כמה דברים מדהימים, שעל אף רוח התקופה לא עצרנו אותם לרגע! השקנו את מותג חברת האם שלנו, black rabbit, השלמנו בהצלחה מעבר של עובד החברה לרילוקיישן לארה"ב, השקנו מותג חדש נוסף, סיימנו פיתוח מורכב והשקנו מערך מסלולי שירות לקוחות ומענה דיגיטלי, גייסנו שלושה עובדים נוספים (סוכן נסיעות, כספים ופיתוח) ואנחנו ממשיכים לגייס! חודש הבא אנחנו מאכלסים את המשרדים החדשים שלנו, ואנחנו מתכוננים לגידול של 20% בכוח האדם בשנה הקרובה. ואולי מעל לכל זה, אנחנו עמוק וחזק בתוך התכנית שלנו להרחבת החברה והמותגים בסוף השנה לחמש מדינות נוספות ולהפוך לחברה בינלאומית. תסתכלו סביב. תהיו גאים בעצמכם!". עוד עולה מהמכתב לעובדים, "אנחנו מתמודדים עם מבול של פניות, לקוחות כועסים, חלקם מבוהלים, חלקם לא מבינים, וכולכם הופכים להיות לרגע הדמות המרגיעה, המכילה. כשכל זה יהיה מאחורינו, נסתכל אחורה ונדע לקצור את הפירות, וההפסדים שנגרמו יכוסו ברווחים עתידיים, כי מי שנוהג בסבלנות ובאיפוק, גם ברגעי משבר, מרוויח בסופו של יום. אנחנו פתחנו תקנים למשרות חדשות, ומגייסים סוכני נסיעות, מעצבי UI.UX, מפתחים, דאטה אנליסט - ועוד! אנחנו חזקים מתמיד. בנינו את החברה גם לימים סגריריים, וחשוב שתדעו שיש מבוגר אחראי בהגה. אנחנו נמשיך להיות בני אדם, נמשיך להיות חברה ערכית ומקצועית, נמשיך לתת את השירות הכי טוב בארץ, נמשיך להוביל ונמשיך להכות את השוק! המקצועיות של כולכם, האופטימיות והמוטיבציה - זה מה שעושה את ההבדל בין black rabbit לכל חברה אחרת". "בנינו את החברה גם לימים סגריריים". גלעד ארדיטי ויניב שולדנפרי, מייסדי אליס חיפוש טיסות. צילום יונתן בלום
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}