אא

אנחנו על המפה

ההערצה לכוכבים הגדולים, ההסכמה להכניס את היד עמוק לכיס בשביל משחק באנגליה או בספרד והרצון לזכות בחוויה לכל החיים. בכירי הסיטונאים וחברות התיירות המשווקות חבילות ספורט מסבירים כיצד הפכה ישראל למעצמת תיירות כדורגל

צילום: 123RF||יגיע לישראל? ליאו מסי. צילום: 123RF צילום: 123RF||יגיע לישראל? ליאו מסי. צילום: 123RF
קבלו את הסצנה הבאה. סופר קלאסיקו, ברצלונה נגד ריאל מדריד– מיליארדי צופים ברחבי העולם ועוד עשרות אלפים ביציעים מביטים בשקיקה על כל מהלך. הרייטינג בשמיים, האוהדים בטירוף והכוכבים על כר הדשא נותנים את הכל. לפתע, כאשר מצלמות הטלוויזיה מתבייתות על מרכז המגרש, מתנוסס לו דגל ישראל בגאון. בעבר מחזה שכזה אולי היה נשמע כמו בדיחה, אולם בשנים האחרונות מדובר במציאות של ממש. הסיבה: עשרות אלפי ישראלים שיוצאים מדי שנה לחוות את הכדורגל האירופאי במיטבו ואף מוכנים לשלם על כך, והרבה. "תיירות הספורט והכדורגל בפרט היא ללא ספק התחום המרתק ביותר בענף התיירות בחמש השנים האחרונות", מסביר עידו ווג, סמנכ"ל איסתא ספורט המשמשת כמשווקת הרשמית של ברצלונה וצ'לסי בישראל. "יש צמיחה עצומה במספר התיירים הטסים לצפות במשחקי כדורגל ברחבי היבשת. התיירים בעיקר מגיעים למשחקים בליגות מובילות – ספרד, אנגליה, גרמניה, איטליה וכמובן ליגת האלופות. ישראל נחשבת בשנים האחרונות למעצמת תיירות כדורגל ומשתלבת באופן מיטבי עם שוק תיירות הספורט, שכאמור רק שהולך וצובר תאוצה". מי שעוד היטיב להתייחס להתעוררות הניכרת בקרב התיירים הישראלים הצורכים באופן קבוע ואינטנסיבי חבילות למשחקי כדורגל באירופה הוא עודד חודורוב, מנהל פיתוח עסקי של חברת דיזנהאוז BTC (בעלת "צבר ספורט"): "ישראל היא בהחלט שחקנית חשובה בשוק תיירות הכדורגל באירופה. כך למשל היקף הישראלים שיוצאים כל שנה למשחקיה של ריאל מדריד עומד על כ-9000 איש, כמחצית מתוכם פוקדים את משחקי הסופר קלאסיקו ומשחקי ליגת האלופות של הקבוצה. אלו מספרים מרשימים בקנה מידה עולמי". "שוק תיירות הספורט גדל מדי שנה", מוסיף יוסי אלפסי, מנכ"ל לייב טיקטס המשווקת כרטיסים לאירועי ספורט והופעות ברחבי העולם. "מדובר במגמה עולמית, שהשנה צפויה לתת את אותותיה בעיקר בליגה האנגלית, שאמורה להיות מרתקת במיוחד. במקביל לרכישת חבילות, אנחנו מזהים יותר ויותר אנשים שמעוניינים לבחור עצמאית את סוג הכרטיסים למשחק, הטיסה והמלון ופעמים רבות מצליחים לחסוך משמעותית בהשוואה לחבילה המוצעת ע"י סיטונאיות התיירות השונות".
מסי. צילום: 123RFמסי. צילום: 123RF
מסי. צילום: 123RF חוויה חוצת גילאים השאלה הנשאלת על ידי רבים היא כיצד הפכה ישראל למעצמה בתחום. מסתבר, כי פרט לכמיהה הישראלית אחר כדורגל ברמות הגבוהות ביותר, מוכיחות גם סיטונאיות התיירות המשווקות את חבילות הכדורגל ידע מקצועי נרחב ומוצרים איכותיים, המאפשרים לקהל הישראלי ליהנות עד תום מהחוויה הספורטיבית ולשלב עימה נופש איכותי במחירים אטרקטיביים. "הרעיון הוא לייצר חוויה ללקוח", אומר גיא מלמד, מנכ"ל אופקים גלובל תיירות, המתייחס לחשיבות החבילה המוצעת וכן לדרישות הקהל הישראלי: "הדגיש צריך להיות על איכות המוצר ולא על המחיר. חברה כמו שלנו למשל עם ידע, קשרים וניסיון מקצועי עשיר בתחום הספורט יכולה רק לסייע לאוהד הממוצע שלא מעוניין להיתקל בקשיים במהלך החופשה. בכלל, הקהל הישראלי הוא בעל ניסיון, כזה שיודע לטייל ולא מוכן להתפשר על פחות מחוויה כוללת, החל מטיסות נוחות, מקומות ישיבה מצוינים באצטדיון ומלון מרכזי". ניר מזור, סמנכ"ל השיווק של חברת "קשרי תעופה" המשווקת מגוון רחב של חבילות ספורט למשחקים באירופה, מסביר את היתרון היחסי של חברות התיירות עבור האוהדים הישראלים. "כסיטונאי תיירות יש לנו יכולת לספק פתרונות ספורט לכל הצרכים, הגילאים וסוגי האוכלוסיות. למשל, בברצלונה במרבית המשחקים תוכלו למצוא חבילות של 2 ועד 6 לילות, כך שגם איש עסקים שעובר במקרה בתערוכה בעיר וגם אב ובן שטסים יחדיו לטיול משותף, יוכלו למצוא את מבוקשם". האחרון התייחס גם לתהודה היוצאת דופן של משחקי הכדורגל ברחבי היבשת בקרב הקהל הישראלי. "חוויית טיולי הספורט חוצה ממזמן קהלים. לונדון למשל מהווה מקור משיכה לאנשי עסקים, לאוהדים שרופים אבל גם לתיירים מן המניין שמנצלים את סוף השבוע לצפות במשחק של ארסנל או צ'לסי. במדריד ובברצלונה הקהל ענק ומגוון במיוחד. תמצאו שם ילדים, משפחות והמון נשים שרוצות גם הן לקחת חלק בחוויה". "לקראת עונת הכדורגל האירופאית שתיפתח בשבועות הקרובים, אנו צופים עלייה בכמות הנוסעים, בעיקר לחבילות הליגה האנגלית לאחר הבאת שחקני רכש נוצצים לקבוצות העיר מנצ'סטר, בראשם זלאטן איברהימוביץ' והמאמנים, ז'וזה מוריניו ופפ גווארדיולה, לצד שאר הקבוצות הגדולות שהופכות את הליגה הזו לדעת רבים לטובה בעולם", מתייחס ג'קי הלפרין, מנהל מחלקת הספורט בחברת השטיח המעופף לעונת הכדורגל שבפתח, ומוסיף: "חתך הגילאים שטס לראות כדורגל באירופה הוא מאוד מגוון. הוא נע החל מגיל 13 כמתנת בר מצווה ויכול להגיע גם לגיל 70 וצפונה מכך כמתנת יום הולדת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: