בדרך לאישור הרכב האוטונומי ללא נהג בישראל
עם אישור החקיקה בקריאה שנייה ושלישית, תחל הכנת חקיקת משנה שתאפשר לבצע ניסויים ברכב אוטונומי עם נוסעים ללא נהג בישראל. זאת עוד במהלך שנת 2022. שרת התחבורה: "כלי הרכב האוטונומים הם מרכיב מרכזי בתחבורה הציבורית השיתופית העתידית"
צילום: shutterstock
צעד נוסף לאישור הרכב האוטונומי בישראל. ועדת הכלכלה של הכנסת החלה היום (יום שלישי) בדיונים הראשונים לאישור החוק שיאפשר לבצע לראשונה בישראל ניסויים פורצי דרך ברכב אוטונומי, לצורך הסעת נוסעים. הצעת החוק מוגשת במסגרת קידום תחבורה חכמה וחדשנית בישראל שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ *מרב מיכאלי*. עם אישור החקיקה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת תחל הכנת חקיקת משנה שתאפשר לראשונה בארץ לבצע ניסויים ברכב אוטונומי עם נוסעים ללא נהג במהלך שנת 2022. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, ציינה כי מדובר בחקיקה תקדימית המחזקת את מעמדה של ישראל בקדמת הזירה הבינלאומית בנושא התחבורה האוטונומית. ״הצעת החוק שהמשרד מקדם כבר זמן רב תאפשר לבצע ניסויים בכלי רכב אוטונומים בישראל. רק לאחרונה פגשתי בכנס התחבורה החכמה נציגים ונציגות מכל העולם שהסכימו איתי שכלי הרכב האוטונומים הם מרכיב מרכזי בתחבורה הציבורית השיתופית העתידית. כמו שאנחנו מובילות בפיתוח הטכנולוגי, כך נוביל את הניסוי והלמידה של הנושא הזה ברמה העולמית. אני שמחה שיחד עם ועדת הכלכלה והעומד בראשה ח"כ מיכאל ביטון, אנחנו מקפיצות את ישראל לחזית הקדמה הטכנולוגית הבינלאומית״. הוסיפה השרה מיכאלי. בשנים האחרונות מתבצעים בכבישי ישראל ניסויים בכלי רכב בעלי יכולת נהיגה עצמאית, באישור ובפיקוח משרד התחבורה. עד כה נדרשה בניסויים אלה נוכחות נהג מאחורי ההגה. החוק החדש יאפשר לראשונה לבצע ניסויים אלה גם ללא נוכחות נהג. ממשרד התחבורה נמסר עוד כי, "הצעת החוק מניחה תשתית חוקתית לביצוע ניסויים ברכב עצמאי בכבישי ישראל ללא נהג, בנוסף למרכזי הניסויים בהם מקיימים הניסויים כיום. החוק יאפשר עליית מדרגה משמעותית בהיקף הניסויים ובפעילות המחקר והפיתוח של חברות טכנולוגיות מובילות מהארץ ומהעולם. הניסויים יאפשרו להתקדם בפיתוח רכב אוטונומי ללא נהג ולשלב אותם במערך התחבורה הציבורית והשיתופית. בנוסף החוק יהווה מנוע צמיחה לכלכלה הן לתעשיות ההייטק והן לחברות התומכות בפיתוח מערכות לרכב אוטונומי." החוק החדש מסמיך את שרת התחבורה לקבוע הנחיות המתירות ביצוע ניסויים ברכב עצמאי ללא נהג, לרבות תוך הסעת נוסעים, לצורך קידום מגוון טכנולוגיות חדשניות בתחום הרכב העצמאי. תוך מתן מענה לסוגיות בהיבטי הבטיחות, הסייבר והגנת הפרטיות.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}