בואינג מפסיקה לייצר את מטוס ה-737 MAX
למרות קרקוע מטוסי הדגם מאז חודש מרץ, החברה המשיכה בייצור מטוסי ה'מקס' בקצב של 40 מטוסים בחודש, ובמחסניה תקועים יותר מ-400 מטוסים. נוכח ההפסדים הכבדים ואי הבהירות באשר למועד אישור הטיסה המחודש, החל בחודש הבא יופסק ייצור המטוס
בואינג 737 MAX. צילום: בואינג
בהמשך לדיווח של ה- Wall Street Journal פרסמה בסוף השבוע הנהלת בואינג הודעה רשמית: "ציינו כבר בעבר, כי נעריך מחדש את תוכנית הייצור של מטוסי ה'מקס', אם קרקוע מטוסי הדגם יימשך יותר ממה שצפינו. אי לכך החלטנו לתת עדיפות למסירת המטוסים המאוחסנים ובשלב זה להשעות את תוכנית הייצור של ה-737 החל מהחודש הקרוב". למרות הקרקוע של כל מטוסי ה'מקס' ברחבי העולם, בואינג המשיכה לייצר כ-40 מטוסים מדי חודש, ועתה יותר מ-400 מטוסים מאוחסנים במתקנים השונים של החברה, כולל במגרשי החנייה של עובדי בואינג. נראה שהמשימה הראשונה של בואינג, מיד עם אישור הטיסה המחודש של המטוס, שאינו צפוי בקרוב, תהיה למסור את המטוסים המוכנים לחברות התעופה, שהזמינו אותם. ההחלטה של בואינג להפסיק את ייצור מטוסי ה'מקס' נובעת בעיקר מהרצון לקיצוץ בהוצאות. בכל תקופת ייצור המטוסים החברה משלמת משכורות לעובדי הייצור וכן תשלומים ליצרני הספקים, אך אינה מקבלת כל תמורה עבור המטוסים, כל עוד אינם נמסרים לחברות התעופה. עם הפסקת ייצור מטוסי ה'מקס' בואינג תיאלץ לפטר את כל עובדי הייצור והמנהלה של תוכנית ה-737, וכמובן, יצרני המנועים, חלקי המטוס, המושבים וכד', ייאלצו להפסיק את הייצור עבור בואינג, ואלפי עובדים בתעשיית התעופה האמריקנית יאבדו את משרותיהם. עם זאת, עפ"י ה-BBC, בואינג מתכננת לא לפטר את כל העובדים, אלא לנייד ולהסיט עובדים ככל האפשר "להמשיך בעבודות הקשורות ל-737 או באופן זמני להציב אותם לעבודה בצוותים אחרים".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}