אא

בודפשט, לונדון, מדריד: שוקי חג המולד התוססים שיהפכו את החופשה שלכם לחוויה מרגשת במיוחד

ריח של קסם באוויר, דוכנים מושקעים המציעים מכל הבא ליד יחד עם חגיגה שלמה של צבעים וטעמים על טהרת סנטה קלאוס ויתר מסורות החג. היכרות עם שוקי חג המולד שעתידים להפוך את החורף הקרוב ללוהט. חלק ג'

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

החורף מתחיל לתת את אותותיו וערים רבות ברחבי יבשת אירופה לובשות חג ומתהדרות בקישוטי חג המולד המתקרב. אמנם את החג עצמו נציין רק ב-25 בדצמבר, אך בלא מעט מקומות כבר עובדים במרץ עם שווקים צבעוניים ונוצצים במיוחד שנפתחים ממש בימים אלה, ונועדו להכניס את התושבים המקומיים והתיירים כאחד אל אווירת החג הקסומה.

פספורטניוז גאה להביא אליכם מספר המלצות לכמה משוקי חג המולד התוססים ביותר, שצפויים להפוך את החופשה הבאה שלכם בחו''ל לחוויה מרטיטת לב, מרגשת ובלתי רגילה שכל כולה על טהרת סנטה קלאוס ויתר מסורות החג. בודפשט – חגיגה ללא הפסקה חג המולד בבודפשט היא תקופה מרתקת לבלות בעיר וכזו שצפויה להפוך את החופשה שלכם למושלמת ומלאה בחוויות.

מומלץ לבקר ביריד חג המולד בבזיליקה העירונית (Christmas Fair at St. Stephen’s Basilica) הנחשבת בזכות ולא בחסד לאחת מהאטרקציות הטובות ביותר לתקופת החורף בהונגריה בפרט ובאירופה בכלל. גולת הכותרת ביריד מגיעה מדי ערב, עת תוכלו לצפות בהנאה (החל מרדת החשכה ועד השעה 22:00) במופע אורות תלת-מימד יפהפה המוקרן על גבי קיר הבזיליקה.

שוק אטרקטיבי נוסף שאין להחמיץ ממוקם בכיכר וורושמרטי (Vörösmarty Square Market) הניצב במרכז מדרחוב ואצי אוצה. תמצאו בו כ-100 דוכנים מקושטים כמיטב המסורת, במה פתוחה המארחת זמרים והרכבים מוסיקליים מדי ערב ועוד הפתעות. מומלץ להגיע לשוק רעבים, שכן ברבים מדוכניו תוכלו להתפנק על מגוון מאכלים מקומיים משובחים שיחממו אתכם, כמו מרק הגולש המסורתי, קיורטוש וערמונים חמים. מתי זה קורה: 19 בנובמבר – 1 בינואר צילום: Shutterstock חיי הלילה בבודפשט, הונגריה. צילום: shutterstock צילום: Shutterstock לונדון – ללא רגע דל קשה שלא להתפעם מיופייה של לונדון בכל פעם מחדש, אולם הדובדבן שבקצפת מבחינת הטיימינג לבקר בה הוא ללא ספק תקופת חג המולד, בה בתי העסק והבתים לובשים חג עם קישוטים מכל הבא ליד.

שוק חג המולד המפורסם בעיר בתקופת החג מתנקז לפארק החורף שבהייד פארק (Hyde Park Winter Wonderland) בו נהנים המבקרים מאינספור פעילויות מרתקות, החל ממתקני שעשועים כמו רכבת הרים והחלקה על הקרח, הופעות מוסיקליות וכן שוק מסורתי עם דוכני מזון, מזכרות ועוד שלל הפתעות. בעוד הטמפרטורות בתקופה זו של השנה בלונדון צונחות משמעותית, אל תרשו לעצמכם לוותר על משקה החורף הפופולארי – מולד וויין (Muled Wine) שהינו יין חם מתובל וממותק שצפוי לעשות לכם חם בלב. אגב, בהנחה והנכם חובבי שופינג מושבעים, כדאי שתתכננו מראש הגעה ללונדון במהלך ימי הבוקסינג דיי (Boxing day) ב-26 דצמבר. זהו יום שכולו חגיגת קניות אחת גדולה המהווה את יריית הפתיחה של עונת הסיילים שנמשכת עד לסוף חודש ינואר. זוהי ההזדמנות שלכם לחדש את המלתחה עבורכם, עבור בן או בת הזוג או הילדים, ולהתפנק כמובן על מוצרי ביגוד והלבשה במחירים אטרקטיביים במיוחד.

לכך יש לצרף את משחקי חג המולד בפרמייר ליג, הנחשבת שלא בכדי לליגת הכדורגל הטובה בעולם, במהלכה מתקיימים מספר מחזורי ליגה מרוכזים בהן תוכלו לצפות בקבוצות הבכירות בממלכה מתחרות זו בזו על כר הדשא. מתי זה קורה: אמצע נובמבר – תחילת ינואר צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock מדריד – אור ושמחה הידעתם? מדי שנה בתקופת חג המולד מוארת בירת ספרד בלא פחות מ-3.8 מיליון נורות הנתלות במוקדים ואתרים מרכזיים בעיר המעניקים לה מראה קסום ומשובב נפש עד השעות הקטנות של הלילה. במדריד פזורים לא מעט שווקי חג מולד.

אחד המדהימים שבהם ממוקם בכיכר המפורסמת - פלאזה דה מאיור (Plaza Mayor) עם עשרות דוכני מכירה המציעים מגוון מוצרים וחפצים, מאכלים ופעילויות לכל המשפחה. שני אירועים נוספים שכדאי להיערך אליהם במדריד בתקופה זו מתרחשים בסוף דצמבר. הראשון שבהם ב-22 לחודש, הינו הגרלת ''הלוטו השמן'' המציעה כשמה כן היא פרס שמן ושווה במיוחד עבור הזוכים. כמעט כל העם הספרדי נוהג למלא ביום זה טופס ולצפות יחד בתוצאות. מומלץ לנסות את מזלכם ביום זה של השנה. מי יודע אולי תחזרו מהחופשה בבירת ספרד כמיליונרים ... יומיים לאחר מכן (24 לדצמבר) בערב חג המולד מתקיימים ברחבי העיר אירועי חגיגות הלילה הטוב (Nochebuena). לאחר שהמשפחות הספרדיות מתכנסות בבתים לארוחה והרמת כוסית משותפת, יוצאים הצעירים לשטוף את רחובות מדריד ולבלות עד אור הבוקר, כשהם פושטים על הברים, המסעדות והמועדונים בלילה שכולו שמחה אחת גדולה. צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםלונדוןבודפשטמדרידחג המולד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: