אא

הסינים באים?

ועדת האגרות במשרד האוצר אישרה ביטול אגרות לקבוצות תיירים מסין וכן הארכת אשרות כניסה לתיירים מסין לתקופה של עד 10 שנים. שר הפנים, אריה דרעי: "אור ירוק להגדלת מספר התיירים". שר התיירות, יריב לוין: "יביא לעליה במספר התיירים שיבואו לישראל מסין"

| |
ועדת האגרות במשרד האוצר אישרה ביטול אגרות לקבוצות תיירים מסין. כמו כן, הוחלט להנפיק אשרות כניסה לתיירים מסין לתקופה של עד 10 שנים. הקלות גם בכיוון ההפוך: תיירים מישראל שיסעו לסין, תונפק אשרת תייר למשך תקופה של עד 10 שנים. עד היום תיירים מישראל ומסין שרצו לבקר בשתי המדינות קיבלו אשרה לשלושה חודשים בלבד. מדובר בהסכם הדדי בין ממשלת סין לבין ממשלת ישראל, שנחתם ביום 29.3.2016 ומטרתו לאפשר לאזרחים מסין, ולחלופין לאזרחים מישראל, לקבל אשרת תייר רב פעמית, שתוקפה המרבי הוא לעשר שנים, כאשר בכל ביקור יוכל התייר להישאר במשך תקופה של עד 90 יום. במקביל נעשו צעדים נוספים וביניהם קיצור משך ההמתנה לקבלת אשרת תייר לישראל ל-3 ימים, אפשרות להוספת תיירים לקבוצה במהלך היממה שלפני יציאת הקבוצה לישראל, ועוד. האגרות בוטלו לאחר שהתברר בין היתר כי תשלום האגרות בסך 35 שקל לאדם, בנוסף על דמי טיפול שנאלצים לעתים הסוכנים הסינים לשלם לגורמים פרטיים המייצגים אותם בישראל - מהווים חסם בירוקרטי וכספי משמעותי בפני ארגון קבוצות המעוניינות לבקר בארץ. ביטול האגרות יביא בסופו של דבר להגדלת הקופה הציבורית, שכן ויתור על סכום האגרה לתייר, תביא להכנסה למשק של סכומים גדולים בהרבה, כתוצאה מהגדלת מספר המבקרים מסין.
image003image003
200 מיליון תיירים סינים עד שנת 2020 אין זה מפתיע שנעשים כאן מאמצים ממשלתיים לעידוד התיירות מסין. תנועת התיירות מסין צומחת מדי שנה: בשנת 2014 יצאו את תחומי סין 117 מיליון אזרחים למטרות תיירות. ב-2015 מספרם עלה ל-120 מיליון. בארגון התיירות של האו"ם (UNWTOׂׂ) צופים שעקב הגידול המתמיד בהכנסה ובמעמד הביניים בסין, מספרם של התיירים הסינים יזנק לכ-200 מיליון תיירים בשנת 2020. עוד יצוין כי התיירים הסינים מאופיינים בנסיעות בקבוצות מאורגנות ופחות באופן עצמאי. עם זאת, לאחרונה יש עליה בתיירים העצמאיים אשר יוצאים לביקורים ללא מסגרת של קבוצות מאורגנות - מרביתם צעירים, משכילים ובעלי אמצעים. זאת ועוד, מסקר תיירות נכנסת הנערך מדי שנה, ידוע כי התייר הסיני מוציא בממוצע את הסכום הגבוה ביותר בעת שהותו בישראל ביחס לתיירים מארצות אחרות (1,947 דולר לביקור, לעומת הממוצע העומד על כ-1,600 דולר). שר התיירות, יריב לוין אמר היום כי "אישור מתן ויזה לעשר שנים וביטול אגרות לקבוצות תיירים סיניות, הם צעדים חשובים שמצטרפים לשורת צעדים אחרים בתחום השיווק שמוביל משרד התיירות כדי לפרוץ לשוק הסיני. אני מודה לשר הפנים אריה דרעי על הירתמותו להובלת המהלך ולשר האוצר משה כחלון על אישור שינויים אלו. מגוון פעולות המשרד יביא לעליה במספר התיירים שיבואו לישראל מסין ויתרמו למימוש הפוטנציאל התיירותי מאזור זה". שר הפנים, אריה דרעי הוסיף ואמר: ״סין היא מדינה חשובה ביותר ואנו פועלים במסלול חדש מול ממשלת סין. חשוב מאד שיגיעו לישראל כמה שיותר תיירים מסין. מדובר במהלכים שיסייעו מאד לתיירות הישראלית והסינית ויתרמו משמעותית הן ליחסים בין המדינות והן לכלכלת שתי המדינות״. עוד אמר, "הסרת המכשולים הביורוקרטיים מדרכם של התיירים הסינים מהווה אור ירוק להגדלת מספר התיירים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: