אא

ביהמ"ש: אופיר טורס תחזיר 25% מהבעלות ב'ריקושט' למייסד, אמיר לויט

בפסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב נקבע כי התנהלות אופיר טורס, בראשות היו"ר בועז וקסמן, מהווה הפרה של החוזה בין לויט לחברה, ועל כן עליה להשיב לו 25% מהאחזקות ברשת 'ריקושט'. תגובת "ריקושט": "פס"ד שגוי. שוקדים על ערעור לעליון"

Shutterstock Shutterstock
בפסק דין, שניתן אתמול בלילה, על ידי השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן מבימ"ש המחוזי בת"א, נקבע כי חברת התיירות אופיר טורס תחזיר 25% מהבעלות ברשת "ריקושט" לידי אמיר לויט. בפסק הדין קבע בית המשפט, כי התנהלותו של בועז וקסמן, יו"ר ובעלים של אופיר טורס, מהווה הפרה של החוזה במסגרתו העביר לויט לחברת אופיר טורס 25% מהבעלות ברשת "ריקושט", ועל כן ההסכם ביניהם מבוטל כדין, ועל אופיר טורס להשיב ללויט באופן מיידי 25% מהאחזקות ברשת "ריקושט". תולדות הסכסוך רב השנים: אמיר לויט הקים את רשת ריקושט בראשית שנות ה- 90 וצירף אליו כשותף את חברו מהשירות הצבאי ב"גולני". לטענתו, לאחר שהרשת התפתחה והצליחה, רכש בועז וקסמן (באמצעות חברת אופיר טורס שבבעלותו) 50% ברשת ריקושט והצטרף כשותף נוסף. בשלהי שנות ה-90 ביקש וקסמן להשתלט על הרשת ועל כן רכש מלויט את יתרת אחזקותיו - 25% מהשליטה בריקושט. במסגרת הסכם הרכישה התחייבה אופיר טורס, בין היתר, שלא להגיש תביעות כנגד לויט.
וקסמן,וקסמן,
בועז וקסמן, יו"ר ובעלים של 'אופיר טורס'   עוד טוען לויט, כי לאחר כ- 10 שנים ביקש לחזור לתחום המחנאות ופתח חנות עצמאית ברמת השרון. בשלב זה פנה אליו וקסמן וביקש ממנו לצרף את החנות לרשת ריקושט, לחזור לתפקיד מנכ"ל ריקושט ולהימנע מתחרות. כאשר הוא סרב להצעה, תוך זמן קצר הוגשה כנגדו תביעה, אשר ייחסה לו מעילות בתקופה בה היה מנכ"ל ריקושט. כן טוען לויט, כי לאחר משפט ממושך שהתנהל בבימ"ש השלום בראשל"צ נפסק כי התביעה שיזם וקסמן הייתה תביעת סרק שקרית, ובעקבותיה הודיע לויט על ביטול ההסכם מול אופיר טורס, ודרש כי יושבו לידיו 25% מהאחזקות בריקושט. לאחר שוקסמן סירב להיענות לדרישה, הוגשה כנגדו וכנגד החברות שבבעלותו תביעה לבית המשפט המחוזי בת"א. בפסק הדין, שניתן אתמול בלילה, קיבל בית המשפט את טענות לויט וקבע כי וקסמן פעל בחוסר תום לב על מנת למנוע תחרות, וכי עליו להשיב ללויט את המניות באופן מיידי. תגובת "ריקושט": "פסק הדין שגוי בעיקרו, אנו שוקדים על הכנת ערעור לבית המשפט העליון ונגיב במסגרת הדיון". עו"ד רוני שניידר, שייצג את לויט בכל ההליך המשפטי, מציין: "תביעת הסרק שהוגשה כנגד לויט על מנת למנוע תחרות לגיטימית הייתה התנהלות חמורה ביותר... השבת המניות ללויט מהווה פיצוי חלקי על 7 שנים של סבל ועל פגיעה עסקית מתמשכת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: