אא

בלי להמתין שעות למונית: המדריך לתחבורה ציבורית מנתב״ג

בשבועות האחרונים התפרסמו ברשות החברתיות תמונות בהן תורים ארוכים ובלתי נגמרים בעת ההמתנה למוניות. נוחתים בנתב״ג? פספורטניוז עושה סדר בכל מה שקשור לתחבורה הציבורית, ואיך תגיעו הביתה בצורה המהירה ביותר

צילום: 123rf|SBB צילום: 123rf|SBB
בשבועות האחרונים מדווחים על תורים ארוכים ומחירים מופקעים של מוניות מנמל התעופה בן גוריון. רק הבוקר (ראשון) פירסמנו כי רשות שדות התעופה הודיעה, כי בהנחיית יו״ר הרשות, האלוף במיל׳ יצחק ג׳רי גרשון, היא תצא למכרז מוניות מידי. לטענת רש״ת, המכרז אמור להסדיר את הענף שהיה פרוץ לחלוטין בשנים האחרונות ולפתוח בבן גוריון תחנה מסודרת שיהיה לה אינטרס להרחיק את ״החאפרים״. הכאוס סביב המוניות בנתב״ג גורם לתורים ארוכים ובעיקר למחסור בנהגי מוניות כיוון שהם מתרחקים מנתב״ג. בשבועות האחרונים התפרסמו ברשות החברתיות תמונות בהן תורים ארוכים ובלתי נגמרים בעת ההמתנה למוניות. נוחתים בנתב״ג? פספורטניוז עושה סדר בכל מה שקשור לתחבורה הציבורית, ואיך תגיעו הביתה בצורה המהירה ביותר. נחתתם בנתב״ג ומתכוונים להשתמש במונית? ראשית, הפעילו את אפליקציית חיפוש המוניות כבר בהגיעכם לאולם איסוף כבודת היד. לעיתים ישנו תור ארוך של נוסעים, ומנגד היצע נמוך של מוניות.

שעות מוגבלות, אך מדלגת על כל הפקקים: רכבת ישראל 

מה לא נכתב על רכבת ישראל, אך בנוגע לתחבורה מנתב״ג, הרכבת די יעילה. החל מה-17 בספטמבר, רכבת ישראל החלה להפעיל רכבות לילה בין תחנות ת״א סבידור מרכז לירושלים דרך נתב״ג בתדירות של נסיעה אחת לשעה, לכל כיוון. מדובר בבשורה של ממש, שתאפשר להגיע לנתב״ג בזול גם בשעות הלילה. הרכבת לעיתים לא תפתור את בעיית ״המייל האחרון״, אך היא בהחלט תקרב אתכם ליעד בצורה משמעותית, במחיר זול במיוחד ובעיקר - ללא פקקים. כך לדוגמה, נסיעה מנתב״ג לתל אביב בשעות העומס עשויה לארוך כשעה, ואילו ברכבת הזמן המרבי יעמוד על 15 דקות בלבד. מהרכבת יש לקחת מונית וכן, זה מעט ייקר את כל הנסיעה, אך זה לעיתים קרובות יהיה משתלם יותר מלקחת מונית מנתב״ג עד הבית.

בלי הפתעות, עם מחיר קבוע מראש: יאנגו 

יאנגו, שירות המוניות ששייך ליאנדקס, גוגל ״הרוסית״, הושק בישראל עם בשורה: מחירים שכתובים בעת ההזמנה. באפליקציה מסבירים כי הנהג יפעיל בכל מקרה מונה, וגם אם יהיה פער בין מחיר המונה למחיר הנקבע, המחיר הסופי יהיה המחיר שניתן מראש. מבדיקות שלנו, ברוב המקרים מחיר האפליקציה היה זהה למונה, אך כשמזמינים מונית עם מחיר קבוע, לא משלמים על תוספות כמו מזוודות ובעיקר - אין הפתעות. גם אם יווצר פקק בכביש, הרי שבעוד שהמונה ממשיך לעבוד, המחיר כבר נקבע על ידי האפליקציה. עוד זה מונע מנהגים לגבות תשלום לפי ״מחירון״. האפליקציה זמינה למכשירי אייפון ואנדרואיד בחנות האפליקציות Play של גוגל ו-AppStore של אפל.

היצע גדול של מוניות, אבל מחיר לפי מונה או ״מחירון״ הנהג: Gett 

אפליקציית Gett שינתה את הדרך שבה אנחנו מזמינים מוניות והייתה הראשונה שעשתה מהפכה בתחום. האפליקציה כוללת היצע רחב מאוד של נהגי מוניות עם פיקוח של Gett, אך ברוב המקרים בהם תזמינו נהג, האופציות יהיו לפי מונה (לפי החוק) או לחילופין לפי מחיר ״מחירון״ או מחיר שהנהג יקבע. היתרון הגדול של Gett זו זמינות נהגי המוניות הגדולה, והסינון הקפדני שהם עושים לנהגי מוניות. האפליקציה זמינה למשתמשי אפל ואנדרואיד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםנתב"גרכבת ישראלרכבת לנתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: