אא

בניו אינגלנד ביקרתם כבר? הנה מדוע כדאי לכם לבקר באחד האזורים המרהיבים בארה״ב

השלכת המפורסמת היא סיבה טובה לבקר בניו אינגלנד בסתיו, אבל באזור שבצפון-מזרח ארה"ב יש עוד הרבה מה לראות ולעשות גם בשאר חודשי השנה: בשלהי האביב ובקיץ, כשמזג האוויר נעים ושטוף השמש, וגם בחורף, כששוחרי הסקי נוהרים לאתרים מהטובים ביותר בארה"ב

רוד טריפ בניו אינגלד. צילום: shutterstock
רוד טריפ בניו אינגלד. צילום: shutterstock
ניו אינגלנד, או 'אנגליה החדשה', הוא השם שניתן ל-6 מדינות בצפון-מזרח ארה"ב: ממיין שבצפון, דרך ורמונט וניו המפשייר, בואכה מסצ'וסטס ודרומה משם לקונטיקט ולרוד איילנד. זה אחד האזורים ההיסטוריים בארה"ב, וגם מקום הולדתם של סופרים ומשוררים מפורסמים, מהרמן מלוויל ורוברט פרוסט ועד סטיבן קינג, אבל יותר מהכול, כשחושבים על ניו אינגלנד חושבים על שלכת, ועל הגוונים העזים של אדום וזהב שצובעים את האזור כולו בחודשי הסתיו. אבל ניו אינגלנד שווה ביקור גם בשאר חודשי השנה: בשלהי האביב ובקיץ, כשמזג האוויר נעים ושטוף השמש, וגם בחורף, כששוחרי הסקי נוהרים לאתרים מהטובים ביותר בארה"ב. הנה לכם המלצות לשמור. לשם הנוחות חילקנו אותם ל-4 ממדינות ניו אינגלנד. למה לא כל השש? כי בשתי המדינות הנותרות טרם הספיקותי לבקר.

ורמונט

רואד טריפ על כביש VT100 הציורי, במיוחד בסתיו, הוא חוויה שאסור לפספס. בדרך, תוכלו לעצור בעיירות ציוריות שנראות כאילו נלקחו היישר מתוך ספר של קינג: ווסטון (Weston) היא ביתו של בית הכלבו המפורסם והנוסטלגי Vermont Country Store, ובלאדלו (Ludlow) אל תוותרו על ארוחה במסעדת Downtown Grocery, ביסטרו נהדר עם תפריט שמושתת על תוצרת מקומית, כולל בשר ומאכלי ים טריים להפליא. בדרך לוודסטוק (Woodstock), אחת העיירות היפות בניו אינגלנד כולה, תחלפו על פני שורה של אגמים, בהם גם אגם אקו (Echo Lake), שבו אפשר לעצור לפיקניק או לשיט קצר באגם בקיאק. בוודסטוק עצמה כיף לטייל ולגלות את החנויות הקטנות, את בתי הקפה ואת הבתים היפים, אבל מחוץ לעיירה אל תחמיצו את שוק האיכרים (Woodstock Farmers' Market) המצוין, וגם את פארק המדינה קוויצ'י (Quechee State Park), עם מסלול הליכה לא ארוך שיורד לתוך הנקיק העמוק. כשעתיים נסיעה צפונה מכאן נמצאת ברלינגטון (Burlington), העיר הגדולה בוורמונט, שיושבת לשפת אגם. המוזיאון הפתוח שֶלבּורן (Shelburne) הוא אתר חובה נוסף, שכולל מבנים עתיקים, משוחזרים ומרוהטים כמו פעם, רכבת מהמאה התשע-עשרה, קרקס מיניאטורי וקרוסלה עתיקה, וגם ספינת קיטור ענקית בשם טייקונדרוגה.

מסצ'וסטס

בוסטון האלגנטית היא בסיס מצוין לנחיתה בניו אינגלנד, וכדאי להקדיש לה כמה ימים. אל תחמיצו הליכה בשביל החירות (Freedom Trail), שעובר בין רוב האתרים ההיסטוריים בעיר, טיול בפארק העירוני היפהפה (Boston Common) ובשכונת בּיקון היל (Beacon Hill) המרשימה, ביקור במוזיאון איזבלה סטיוארט גארדנר (Isabella Stewart Gardner Museum) או במוזיאון הילדים, וגם באקוואריום של בוסטון, שנחשב אחד המובילים בעולם. במרחק של פחות משעה נסיעה מבוסטון נמצאת סיילם (Salem), עיירה יפה ושלווה שהתפרסמה בעיקר בזכות ציד המכשפות הנורא שהתרחש בה במאה השבע-עשרה והונצח במחזה של ארתור מילר. יש כאן מוזיאון מכשפות מצוין שמגולל היטב את כל הסיפור באמצעים אורקוליים, טיילת יפה ושלל בתים היסטוריים כמו בית שבעת הגמלונים (House of the Seven Gables), שבו תוכלו להציץ במסגרת הסיור המודרך גם בגרם מדרגות סודי וצר. דרומה מכאן, סטוקבּרידג' (Stockbridge) שבגבעות ברקשייר היא עיירה פצפונת של רחוב אחד, עם כמה מסעדות וחנויות למלאכות יד, וגם פונדק דרכים מפורסם בשם Red Lion Inn, שאירח בעבר נשיאים וסופרים מפורסמים, וכיום תוכלו לשבת בו במרפסת על כיסא נדנדה, או ליד האח המבוערת בטרקלין. החדרים כאן מקסימים, השירות המצוין כולל גם שוקולד וחוברת קטנה שמונחים על הכרית כל לילה, ויש גם מסעדה ובריכת שחייה והרבה מאוד פינות חבויות שכיף לגלות. אתר נוסף שאסור לפספס בגבעות ברקשייר הוא מוזיאון נורמן רוקוול, ממש מחוץ לסטוקברידג', שם תוכלו להתרשם מציורי השער שצייר האמן המפורסם עבור הסאטרדיי איבנינג פוסט, ובגינה שמסביב גם מהצצה אל חדר העבודה המשוחזר שלו.

קונטיקט

במיסטיק שבקונטיקט (אולי השם מזכיר לכם משהו? כאן צולם הסרט מיסטיק פיצה), מומלץ בחום לבקר במוזיאון הפתוח מיסטיק סיפורט (Mystic Seaport), כפר דייגים משוחזר מהמאה התשע-עשרה, שכולל בין השאר נפחייה וחנות מכולת, בית דפוס של פעם, נמל קטן עם מגדלור וספינות מפרש שעוגנות בנהר, ומדריכים שמסתובבים בלבוש תקופתי. זו חוויה לכל המשפחה, וילדים ייהנו מאוד להתרוצץ בכפר. לשוחרי הספרות אסור לדלג על ביקור בהרטפורד (Hartford), בירת קונטיקט, שם תוכלו לבקר בבית ובמוזיאון של מארק טוויין (The Mark Twain House & Museum) ולקבל שניים במחיר אחד. כי מול בית העץ המפואר של הסופר הנודע ניצב בית צנוע יותר של שכנתו המפורסמת לא פחות, הרייט ביצ'ר סטואו, מחברת הספר אוהל הדוד טום, שם תוכלו לקבל הצצה לחדר אמבטיה ולמטבח חדשניים מאוד לתקופתם. שני הבתים מוקפים בגינה יפה, ויש גם מרכז מידע למבקרים, חנות ספרים ומוזיאון.

רוד איילנד

אחרונה חביבה היא המדינה הקטנה ביותר בארצות הברית, שם נבקר בניופורט, עיירת נופש יוקרתית שהייתה בעבר כפר דייגים צנוע, עד שהפכה במאה התשע-עשרה למעוזם של עשירי אמריקה, כולל משפחת ונדרבילט, מורגן ואסטור. כיום תוכלו למצוא כאן מקבץ מרשים במיוחד של בתי פאר שנבנו לאורך Bellevue Ave, כמו מארבל האוס (Marble House) והבּרייקרז (The Breakers), שניים מהבתים שאסור לפספס. מומלץ לקנות כרטיס משולב, שיקנה לכם כניסה לכמה מהבתים ויחסוך לכם כסף. בדרך לניופורט, כדאי לעצור גם בבית צנוע יחסית שמשקיף אל המפרץ ויושב לו בתוך גן צורני (Green Animals Topiary Garden) של שיחים הגזומים בכל מיני צורות של בעלי-חיים. הבית הוויקטוריאני מרוהט בסגנון תקופתי, ויש בו תצוגה מעניינת של משחקים, צעצועים ובתי בובות, כך שילדים ייהנו בו מאוד. רוצים עוד על ארה״ב?  קבלו את מגזין פספורט החדש שכל כולו ארה״ב- קריאה מהנה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםארה"ב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: