בריטיש איירווייס: טכנולוגיית הזיהוי הביומטרי מתרחבת
250,000 נוסעים עלו לטיסות מארה"ב לבריטניה לאחר סריקת פנים ב-18 החודשים האחרונים, ובנמל הית'רו יותר מ-3 מיליון נוסעים עלו לטיסות פנימיות בבריטניה לאחר סריקה ביומטרית עצמית
עמדות מעבר ביומטריות בשער יציאה לטיסה. צילום: בריטיש איירווייס
העתיד כבר כאן, אומרים בבריטיש איירווייס, משקיעים אמצעים ומרחיבים משמעותית את השימוש בטכנולוגיית הזיהוי הביומטרי הן בטיסות בינלאומיות והן בטיסות פנימיות בבריטניה. טכנולוגיית הסריקה הביומטרית בנמלי תעופה ברחבי עולם תופסת תאוצה בזכות תוכניות ניסוי והרחבת ההפעלה ע"י חברות תעופה שונות. דלתא ואמריקן כבר מפעילות את טכנולוגיית הזיהוי הביומטרי בנמלים שונים בארצות הברית, כשגם חברות אירופיות, כמו לופטהנזה ובריטיש איירווייס, משתמשות בטכנולוגיה החדשנית בנמלי תעופה שונים בארה"ב. חברת התעופה האירופית המובילה בתחום הטכנולוגיה הביומטרית היא ק.ל.מ, כשכבר לפני שנתיים התחילה את הניסוי בנמל סכיפהול באמסטרדם, ומאז מרחיבה אותו בהתמדה. בריטיש איירווייס מרחיבה את השימוש בטכנולוגיית הזיהוי הביומטרי בכל התחומים. מזה 18 חודשים בכל טיסותיה היוצאות מאורלנדו, מלוס אנג'לס ומקנדי בניו יורק, 250,000 נוסעים עלו לטיסה אחרי סריקת פנים בלא צורך להציג דרכון או בורדינג פאס, וכל תהליך העלייה למטוס התקצר משמעותית מהרגיל. בריטיש איירווייס הייתה החברה האירופית הראשונה, שהפעילה את הטכנולוגיה בארצות הברית, והיא החברה היחידה והראשונה בנמל התעופה באורלנדו המפעילה באופן מלא את טכנולוגיית זיהוי הפנים. כמו כן, בנמל התעופה הית'רו בטרמינל 5 בריטיש איירווייס מפעילה טכנולוגיה ביומטרית בעלייה לטיסות פנימיות בבריטניה, כשהנוסעים, עד עתה כ-3 מיליון, מבצעים סריקה עצמית של כרטיס העלייה לטיסה. זהו צעד ראשון לקראת הפעלת טכנולוגיה ביומטרית גם בטיסות בינלאומיות מנמל הית'רו. ראול קופר, מנהל הדיגיטל של החברה, מציין: "נמל התעופה העתידי יפעל כולו בטכנולוגיה ביומטרית, החל מהצ'ק אין ומסירת המזוודות, דרך הבדיקות הביטחוניות ועד עלייה למטוס".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}