בריטיש בעקבות לופטהנזה: היטל על כל הזמנה ב-GDS
גם קבוצת התעופה IAG (בריטיש, איבריה, וואלינג ואייר לינגוס) החליטה לחזק את מערכת ההזמנות העצמאית שלה, והחל מ-1 בנובמבר תחייב כל הזמנה של סוכן במערכות ה-GDS בהיטל של 8 ליש"ט
Shutterstock
שנתיים אחרי שקבוצת לופטהנזה החליטה לחזק את מערכת ההזמנות העצמאית שלה באמצעות היטל של 16 אירו על כל הזמנה המתבצעת במערכות ה-GDS, החליטה קבוצת התעופה IAG (הכוללת את בריטיש איירווייס, איבריה, וואלינג ואייר לינגוס) לנקוט שיטה דומה והחל מ-1 בנובמבר לחייב כל הזמנה, שיבצע סוכן נסיעות לטיסות בריטיש ואיבריה, בהיטל מיוחד של 8 ליש"ט, שייקר, בדרך הטבע, את מחיר כרטיס הטיסה לנוסע. הנהלת IAG הודיעה לסוכנויות הנסיעות, כי ההיטל נובע מהעלות הגבוהה של ההזמנות באמצעות מערכות ה-GDS בהשוואה לעלות הזמנות באמצעות האינטרנט או במרכזי ההזמנות של החברות. כמו כן, החברה שוקדת על פיתוח ושכלול מערכת הפצה חדשה (NDC) בשיתוף יאט"א. "הטכנולוגיה החדשה תועיל ללקוחות, לסוכנים ולחברות התעופה, ותציע יותר גמישות ותוכן מגוון", הודיעה הנהלת הקבוצה, והוסיפה: "נמשיך לעבוד גם עם מערכות ה-GDS, למרות שהפתרונות הטכנולוגיים העכשוויים שלהן עולים הרבה יותר לבריטיש ולאיבריה". בתגובה להודעת IAG, אמר פול ווייט, מנכ"ל איגוד מנהלי חברות התיירות בבריטניה: "מאכזב לראות את בריטיש ואיבריה בעקבות לופטהנזה, כשהן מטילות את עלות ההזמנה במערכות ה-GDS על הנוסע", והוסיף כי עד היום ההזמנות ב-GDS היו האמינות והמשתלמות ביותר, ואילו ההיטל של 8 ליש"ט איננו אלא "רווח רע" לחברות התעופה, ואת ההתנגדות של משרדי הנסיעות הבריטיים להיטל הוא סיכם במלים: "נראה כי התוצאה של המהלך תגרום נזק לנוסעים וגם להכנסות של חברות התעופה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}