ברית תעופה אפריקנית חדשה יוצאת לדרך
ארבע חברות תעופה חוברות לברית אפריקנית ראשונה מסוגה, כשהמטרות הן להתמודד עם הדומיננטיות של אתיופיאן איירליינס ביבשת, לייעל ולהרחיב את פעילותן וליצור שיתופי פעולה ברשת הקווים. גם הנוסעים הישראלים ייהנו מיתרונות הברית
צילום: Shutterstock
אייר מאוריציוס, סאות' אפריקן איירווייס (SAA), רוואנדה-אייר וקניה איירווייס, יודיעו בימים הקרובים על השקת ברית תעופה ביניהן, ברית התעופה האפריקנית הראשונה, שתצא לדרך כבר בחודש מרץ הקרוב. לענף התעופה באפריקה אתגרים רבים, וביניהם: מסים גבוהים, מחירי הדלק, תשתית ירודה של נמלי תעופה, תחרות בינלאומית קשה, בעיקר מצד חברות המפרץ, כשכל אלה גרמו לחברות הנ"ל, מלבד אייר מאוריציוס, הפסדים בשנים האחרונות. הברית ביניהן, עליה הם דנים כבר יותר משנה, התגבשה לאחרונה, והן החליטו לצאת לדרך מתוך מטרה לייעל את פעילותן, לחסוך הוצאות, ליצור שיתופי פעולה ברשת הקווים, ולהיות תחרותיות ואטרקטיביות מול אתיופיאן איירליינס, שהפכה להיות מעצמת תעופה כל אפריקנית, ומול החברות הבינלאומיות הפועלות באפריקה. השיחות בין החברות דנו במגוון נושאים, וביניהם: הסכמי קוד שייר, שיתוף בטרקלינים, מרכזי תחזוקה ותיקונים משותפים ותיאום בין תכניות הנוסעים המתמידים, וכאמור, הושלמו לאחרונה וההסכמים יפורסמו, ככל הנראה, עוד לפני תום 2018. קניה איירווייס עומדת להיות בעלת הבית בנמל התעופה בבירה ניירובי, כפי ש-SAA שולטת בנמל יוהנסבורג, רוואנדה-אייר בנמל קיגאלי ואייר מאוריציוס בנמל הבית בפורט לואיס. שיתוף הפעולה בין החברות, הכולל הסכמי קוד-שייר מקיפים, יועיל לתנועת התיירות באפריקה כולה. הקו החדש של קניה איירווייס לניו יורק, למשל, יתרום להגברת התיירות למאוריציוס, אחד מיעדי התיירות הפופולריים בעולם כולו. כידוע, קניה איירווייס תתחיל להפעיל בקרוב קו חדש בין ניירובי לנתב"ג, וגם הנוסעים הישראלים יוכלו ליהנות משיתוף הפעולה בין החברות בברית התעופה האפריקנית. SAA, המצויה בקשיים פיננסיים, וקיבלה לא מכבר מענק ממשלתי נוסף של 350 מיליון דולר, חתמה בשבוע האחרון על הסכם קוד-שייר עם חברת אמירייטס, ומנכ"ל החברה, וויאני ז'אראנה, אמר: "ההתרחבות של הקשרים המסחריים שלנו תחזק מוקדי מפתח בתכנית השיקום שלנו".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}