אא

גולשים באוויר

לגלוש בגובה 30 אלף רגל - זה כבר לא מדע בדיוני. חלק מחברות התעופה מציעות כיום שירותי Wi-Fi במהלך הטיסה. אלה שעדיין לא, בהן אל על, מבטיחות להצטרף בקרוב אל משפחת הגולשים האוויריים, יצאנו לבדוק

Shutterstock Shutterstock
זה לא מדע בדיוני – גם בגובה 30 אלף רגל אפשר כיום לגלוש באינטרנט. הטכנולוגיה כבר קיימת אך עדיין לא כל חברות התעופה ציידו את מטוסיהן במערכות לווייניות המאפשרות לנוסעים גלישה אינטרנטית במהלך הטיסה. בין הראשונות להציע לציבור נוסעיה שירותי Wi-Fi היא דלתא איירליינס, שכבר בשנת 2008 הכניסה חיבור אונליין בטיסות הפנים שלה. אולם, רק בתחילת 2016 השירות האמור עשה עלייה לתל אביב ואל תל אביב. בנוסף, כפי שפורסם בפספורט ניוז בתחילת השבוע, בדלתא מבטיחים כי בקיץ הקרוב ציבור נוסעיה בקו תל-אביב-ניו יורק-תל אביב יורשו להשתמש ב-Wi-Fi ובמערכת הבידור של הטיסה החל מרגע עזיבת המטוס את שער הטרמינל ועד ההמראה. הדבר יתאפשר גם במהלך ההמראה עצמה במטוסים המציעים טכנולוגיית 2Ku. ה-Wi-Fi של דלתא - המסופק על ידי Gogo ומופעל באמצעות טכנולוגיית לוויין Ku Band - זמין נכון להיום ב-83 טיסות יומיות הלוך ושוב וכן מ-27 ערים שונות באירופה ולוקיישנים נוספים באפריקה ותל אביב. ה-Wi-Fi מותקן בצי המטוסים רחבי הגוף של דלתא (בואינג 767, 747 ו-757 ואיירבס A330). ובסך הכל החברה מפעילה למעלה מ-3,500 טיסות "בעלות חיבור" המספקות גישה לאינטרנט ליותר מ-370,000 נוסעים ביום. וכמה עולה לגלוש בשחקים? דלתא גובה 16 דולרים ליום. שירותי Wi-Fi  בשחקים מציעה גם חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה. האחרונה השיקה את ה- "FlyNet" שלה לפני כשנתיים, וכיום הוא כבר מוצע בכ-108 מטוסים רחבי גוף המשמשים את החברה בטיסות ארוכות טווח היוצאות מפרנקפורט וממינכן. וכמה זה עולה בלופטהנזה? 9 אירו לשעה לחיבור אינטרנט מלא או 14 אירו לארבע שעות. מנוי ליממה, לנוסעים שטיסתם ארוכה, עולה 17 אירו. לצד החיבור האינטרנטי, לופטהנזה מציעה גם חיבור סלולרי עבור הודעות SMS. בחברה מבטיחים כי ה- FlyNet יושק במהלך 2016 גם בטיסות קצרות ובטיסות לטווח בינוני ויציע גלישה של עד 15 מגה למכשיר. השירות יותקן בצי מטוסיA319/A320/A321 עד שנת 2018. גם נוסעי חברת התעופה "אירופלוט{ יכולים ליהנות במהלך הטיסה מחיבור אונליין לרשת. חברת התעופה הרוסית מציעה שירותי Wi-Fi כבר משנת 2012 בטיסות ארוכות הטווח ורק במטוסי איירבס A330 ובואינג 777. השבוע הייתה זו חברת התעופה "קתאי פסיפיק", שהודיעה כי השיקה שירותי Wi-Fi  במטוס איירבס A350  החדיש שרכשה במסגרת רכישת ענק של 48 מטוסי איירבס חדישים שביצעה ואמורה לקבל בהדרגה עד שנת 2020. במטוס הראשון, שנחת השבוע בנמל התעופה הבינלאומי בהונג קונג, יוצעו שירותי WiFi במחיר של החל מכ-10 דולר לנוסע.
MobileApplicationsMobileApplications
לצד חברות אלה ואחרות, ישנן לא מעט חברות תעופה בולטות שעדיין לא הצטרפו אל משפחת הגולשים האוויריים, אך מבטיחות ליישר קו ולהצטרף בקרוב. אחת מהן היא בריטיש איירווייס שהודיעה החודש כי הגיעה להסכם עם חברת Gogo שתספק לה Wi-Fi בטיסות ארוכות הטווח, ושעד תחילת שנת 2019, 90% ממטוסיה בטיסות ארוכות הטווח יהיו מצוידים במערכות הלווייניות הנדרשות לאינטרנט אלחוטי בפס רחב. ומה אצלנו? גם באל על מבטיחים להשיק שירותי Wi-Fi במהלך השנה הקרובה, זאת לאחר שהחברה חתמה על הסכם עם חברת ViaSat מהמובילות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית, שתספק שירות אינטרנט מהיר בטיסה, באמצעות טכנולוגיית KA, הנחשבת לדור הבא בתקשורת לוויינית רחבת פס. השירות יותקן בהדרגה במטוסי ה- 737-900 החדישים של אל על ויוצע בטיסות אל ומיעדי אירופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: