גידול של 25% בהעברת סחורות מאירופה לירדן דרך ישראל
בשנים האחרונות ישראל מחליפה את סוריה כגשר היבשתי העיקרי בין אירופה למדינות ערב. ח"כ איוב קרא, ביקר במעבר הגבול 'נהר הירדן' על מנת לבחון את ההיערכות להרחבת הפעילות לאור הגידול בפעילות במסוף המטענים
צילום: רשות שדות התעופה
סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא, ביקר במעבר הגבול 'נהר הירדן' (שייח חוסיין), על מנת לבחון את ההיערכות להרחבת השימוש במסוף המטענים במעבר להעברת סחורות בין אירופה לירדן, זאת לאור הגידול בפעילות זאת בשנים האחרונות וצפי לגידול משמעותי נוסף בקרוב. לסגן השר התלווה מנכ"ל משרדו האשם חוסיין, ואותם אירחו סמנכ"ל רשות שדות התעופה, שלמה אורן, ומנהל המעבר זוהר אגמון. עוד השתתפו בסיור סמנכ"ל התפעול של נמל חיפה דוד כהן, נציגי הפורום לשיתוף פעולה כלכלי ונציג חברות המטען. בשנים האחרונות ישראל מחליפה את סוריה כגשר היבשתי העיקרי בין אירופה למדינות ערב. הסחורות מגיעות לנמל חיפה באוניות מטען מאירופה ומשונעת משם למעבר 'נהר הירדן' במשאיות, בהן גם משאיות אירופיות. בשנת 2015 חלה עלייה של 25 אחוזים במספר המשאיות שהעבירו סחורה דרך המסוף מאירופה לירדן, למעלה מ-13,000 משאיות עברו באותה שנה לעומת כ-10,300 בשנה הקודמת. החל מחודש מרץ נתון זה צפוי לגדול עוד יותר, עקב כניסתן לפעילות של חברות שינוע בינלאומיות נוספות אשר יוסיפו כ-150 משאיות בחודש לתנועה בין אירופה לירדן דרך ישראל. סגן השר קרא אמר כי: "הגשר היבשתי שישראל מהווה בין אירופה למדינות ערב יכול להיות גשר של שלום ולא גשר כלכלי בלבד ובכוונתו לסייע לרשות שדות התעופה בפעולות הנדרשות להרחבת המסוף והתשתיות הנדרשות להתמודדות עם הגידול בכמות המטענים: 'למעבר נהר הירדן חשיבות רבה בנתיב הסחר העולמי והוא מגשר בין מערב ומזרח. אני מאמין שהרחבת מעבר הסחורות במסוף זה תתרום רבות להידוק היחסים בין ישראל ושכנותיה, לרבות תורכיה, ואף מדינות ערב רחוקות יותר. בכוונתי להמשיך ולפעול מול מדינות ערב המתונות להרחבת השימוש בגשר היבשתי לרווחת כל מדינות האזור".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}