גרמניה מציגה: שיאים בתיירות, קמפיינים חובקי עולם וכ-60 טיסות שבועיות ישירות בקווים לישראל וממנה
גרמניה נותרה יעד תיירותי מהותי בשוק הישראלי עם כ-60 טיסות שבועיות בקווים מישראל לגרמניה. בתוך גרמניה, היעד האהוב על ידי הישראלים הוא ברלין (50%). הצצה אל נתונים שהוצגו בכנס מיוחד של לשכת התיירות הגרמנית בישראל
גולדי מולר, ןבכירי Visit Berlin. צילום: לשכת תיירות גרמניה
לשכת התיירות הגרמנית בישראל קיימה בסוף השבוע האחרון, כנס חגיגי בתל אביב בהשתתפות עיתונאים, מובילי דעה ואורחים מחו"ל, ביניהם נציגי Visit Berlin: קטרינה ארצג, מנהלת יחסי הציבור האזורית האחראית גם על ישראל, בריטניה ומזרח אירופה ודובר החברה, כריסטיאן טנצלר. הכנס, אותו הנחתה גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, הביא אל קדמת הבמה נתונים מרתקים על אודות מרכזיותה של גרמניה כיעד תיירותי - הן בשוק העולמי והן בשוק הישראלי. על פי הנתונים, בכל הקשור לשוק האירופאי, גרמניה נותרה כיעד הניצב במקום הראשון והיא ממשיכה להיות פופולרית במרוצת השנים. באשר לשוק הישראלי, ציינה מולר כי ההתאוששות נראית היטב בשנת 2021, בעיקר בחודשים יולי-ספטמבר. נוסף על כך, נכון ליוני שנת 2022, מספר הטיסות הישירות בין ישראל וגרמניה עומד על 60 בשבוע. זאת ועוד: בחודשים ינואר-מרץ 2022 נרשמו כ-70 אלף לינות. בעבור הישראלים, גרמניה היא היעד הרביעי באירופה, לאחר טורקיה, צרפת וספרד, עם 350,000 מבקרים בשנה. במדינה עצמה, היעדים האהובים ביותר הם ברלין (כ-50%), מדינת בוואריה (כ-13%) ומדינה הסה (כ-7.5%). תדמית עולמית עוד צויין במפגש מעמדה האיתן של גרמניה, כפי שהוא בא לידי ביטוי ב"סקר מיתוג המדינות" (NBI), המבצע מדי שנה השוואה ובחינה של מיתוגי עשרות מדינות מהעולם כולו. הסקר האחרון, דירג את תדמית המותג (Brand Image) של גרמניה במקום הראשון – זו הפעם החמישית ברציפות. סקר זה (בשמו המלא: The Nation Brands Index), נחשב לסקר המקיף מסוגו בעולם בכל הקשור לתדמיות המותג של מדינות שונות. הוא כולל שישה ממדים עיקריים: ממשל, יצוא, אוכלוסייה, תרבות ומורשת, תיירות, השקעות פיננסיות והגירה. במקומות הבאים אחרי גרמניה ניצבו קנדה, יפן ואיטליה. חלק מרכזי בכנס מציג את הקמפיינים חובקי העולם שחנכה בעת האחרונה מועצת התיירות הגרמנית (GNTB). אחד מהם הוא German.Local.Culture. גולדי מולר מסבירה כי קמפיין זה מביא אל קדמת הבמה שפע נרחב ומגוון של פעילויות ואתרים העונים להגדרה של תרבות מקומית אותנטית. באתר ייעודי שנבנה לצורך העניין, יגלו המבקרים הפוטנציאליים בגרמניה מידע רב על כפרים ומלאכות יד אותנטיות, אומנים מסורתיים, הפתעות קולינריות פחות מוכרות ועוד. הקמפיין מחולק לארבעת נושאי משנה. קמפיין נוסף הוא Embrace German Culture. הממצב את גרמניה כיעד בר-קיימא. כחלק מכך, ואל מול תחרות בינלאומית בתחום זה, הושק הקמפיין שמטיל זרקור אל עבר שלל האפשרויות העומדות בפני תיירים בגרמניה, מבחינת טיולים בנופי טבע, חופשות במרחבים כפריים וחופשות בנות-קיימא. פטרה הדורפר, מנהלת מועצת התיירות הלאומית הגרמנית אמרה לאחרונה כי "על רקע השנתיים של מגיפת הקורונה, תחומים כגון מיינדפולנס, קיימות והכמיהה לטבע בלתי אמצעי – השתלבו בחייהם של אנשים רבים. קמפיין Embrace German Nature הוא המשך ישיר של המאמצים השיווקיים שלנו. באמצעותו, אנו מתייחסים שוב ושוב אל הטבע והקיימות כאל מרכיבים המצויים בליבת המותג שלנו". Feel Good, הקמפיין שהושק ברשתות החברתיות השונות, בדגש על המסר "להרגיש טוב" - בהקשר של תיירות בת-קיימא וידידותית לסביבה. אתר ייעודי הושק לנושא זה, המרכז שפע של רעיונות לטיולים, פעילויות, שופינג, לינה, מסעדות, אטרקציות ועוד – כאשר כולם מתאפיינים בתיירות בת-קיימא. כל אלו עומדים בתקנים מחמירים שהוכנו לצורך העניין, ומבטיחים הן הנאה והן שמירה על הסביבה. כחלק מהקמפיין, בלשכת התיירות הגרמנית פרסמו וממשיכים לפרסם שפע של טיפים מועילים לחופשות בנות קיימא. קמפיין זה הופץ באמצעות חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של GNTB, וזכה לעשרות מיליוני חשיפות. מימין: גוטליב, טנצלר וארצג. צילום: פספורטניוז אהובה על הישראלים. ברלין. צילום: Shutterstock ברלין ירוקה. צילום: Shutterstock
גולדי מולר, צילום: לשכת תיירות גרמניה
קיימות ועירוניות: קמפיינים בינלאומיים
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}