אא

חמישה דברים שחובה לעשות לפני שקונים נדל"ן בחו"ל

החלום לרכוש נכס בחו"ל הפך פופולרי אצל הישראלים ובצדק. אז איך עושים את זה נכון ?הנה חמישה דברים שאתם חייבים לבדוק לפני. החל מה-1.9, קטגוריה חדשה בפספורטניוז ובה תוכלו למצוא את כל מה שחשוב לדעת לפני רכישת נדל״ן בחו״ל

חמישה דברים שחובה לעשות לפני שקונים נדל"ן בחו"ל. צילום: Shutterstock חמישה דברים שחובה לעשות לפני שקונים נדל"ן בחו"ל. צילום: Shutterstock
מדוע השקעות הנדל"ן מעבר לים קורצות לכל כך הרבה הרבה ישראלים? כי הריביות בבנקים נמוכות עד מגוחכות, הסיכונים בשוקי ההון ובבורסות לא תמיד מצדיקים את ההשקעה, והאלטרנטיבה הנדל"נית בחו"ל (כי בארץ יקר מידי) מוכיחה את עצמה, בינתיים, עם תשואות נאות, הון עצמי נמוך יחסית והיצע גמיש שמאפשר כמעט לכל אחד להשקיע ולהצליח. הרעיון להחזיק בנכס מניב, עם אופציה לתשואה נאה ועליית מחירים עתידית, הפך לאפיק השקעה נחשק ופעמים רבות גם מבטיח. אבל כמו בכל דבר, במיוחד שמדובר בסכומים לא מבוטלים, צריך לעשות את זה נכון כדי שזה יצליח, ובעיקר- כדי לא להפסיד. הנה כללי הזהב שכל משקיע פוטנציאלי חייב לבדוק לפני שהוא שם את כספו על נכס בכלל, ונכס מעבר לים בפרט.

מצב השווקים במדינת היעד

חשוב לבדוק היטב מה המצב הכלכלי במדינה, כמה הכלכלה יציבה ומה קצב הצמיחה. מה מצב ענף הנדל״ן מבחינת ביקוש לדירות למכירה או להשכרה, באזור אליו אתם מכוונים. עד כמה מחירי השוק נמוכים לעומת ביקוש הולך וגדל, מה קצב עליית המחירים ומה הצפי לתשואה לנכס המדובר. כל מידע שתוכלו למצוא על היעד כדי לעשות את החשבון, עד כמה זה רלוונטי וטוב עבורכם.

לוקיישן לוקיישן לוקיישן

אחרי שלמדנו את שוק הנדל״ן במדינה, נבחן את מיקום הנכס הספציפי. כמו אצלנו, יש אזורי ביקוש, יש מיקומים חזקים ונחשקים יותר, יש מקומות מתפתחים שעשויים להיות מבטיחים בעתיד, אבל גם עלולים להיות כישלון מהדהד. עד כמה המיקום של הנכס מבוקש? דירה באזור מרכזי למשל, עשויה להבטיח ביקוש יציב ונאה בכל עת. עד כמה מחירי השוק נמוכים ולאן יש להם לטפס, מהו הזמן הממוצע למכירת נכס באזור וכל מידע שיעזור לכם בקבלת ההחלטה.

מיסוי

עם כל הכבוד לתשואה המובטחת, אל תשכחו שכמעט כל עסקה מחויבת במס. שיטות המיסוי משתנות ממדינה למדינה וחשוב לבדוק האם יש מס וכמה על עסקאות נדל"ן בחו"ל, האם יש מיסוי על הרווחים מהשכרה או מכירה של נכס להשקעה במדינה? האם מדינת היעד חתומה על אמנת מס עם ישראל, כי אז אין צורך לשלם כפל מס למדינת ישראל ולמדינת הנכס. האם במדינת היעד יש מס שבח או מס אחר רלוונטי, ובקיצור כל מה צריך לדעת מראש בבואכם לעשות את החשבון שלכם לקראת ההשקעה.

חברת ניהול

נבהלתם מכל הנתונים והבדיקות? למה שלא תשקלו לעשות את העסקה באמצעות חברה שזה עיסוקה? יש בישראל לא מעט יזמים וחברות שמתמחים בנכסים להשקעה בחו"ל. כמובן שחשוב מאד לבדוק מיהו הגורם המשווק, אתם שמים בידיו סכומי כסף גבוהים וזה מצריך בדיקה יסודית: עד כמה הם מנוסים, כמה הצלחות יש על שמם (ולא רק בתקופה הנוכחית שהכל עולה, זה קל, אלא גם בעתות משבר), מהן הערבויות הניתנות לכם במידה והעסקה לא יוצאת לפועל. רצוי שיהיה עורך דין שמעורב ומלווה את העסקה. אין מניעה להשקיע באופן עצמאי כמובן, אבל למי שחדש ופחות מנוסה בתחום, למי שחושש מהבדלי השפה, מרגולציות שאינו בקיא בהן, ובעיקר כדי לחסוך כאבי ראש בירוקטיים ואחרים, כדאי לקחת ליווי מגורם מקצועי שמתמחה בתחום. החל משלב איתור ההשקעה, עד הרכישה, ולעיתים גם בניהול השוטף של הנכס, כפי שנרחיב מיד.

אחזקה ניהול

קניתם דירה? משרד? בנין? תתחדשו. עכשיו חשוב למצוא מי שינהל לכם את העניינים: כל נושאי האחזקה, איתור השוכרים, גביית שכר דירה, וכן טיפול וניהול יומיומי שגרתי של הנכס. חברת אחזקה תעשה את זה במקומכם ותחסוך לכם התעסקויות מעיקות ומיותרות. למען הסר ספק, המידע באתר הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ. בהצלחה! החל מה-1.9 חדש בפספורטניוז: מדור חדש ובו כל מה שחובה לדעת על השקעות נדל״ן בחו״ל. היעדים המבוקשים, איפה כדאי להשקיע וממה חייבים להיזהר. כל אלו והרבה אחרים ונוספים בקטגוריה החדשה בה תוכלו למצוא על שוק הנדל״ן הלוהט בחו״ל.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםנדל"ן חו"לנדל״ן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: