דנאי: "אנחנו מגשימים חלומות לאנשים"
בפאנל שעסק ב"לקוח חדש בתיירות נישה" בכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות היום (ג') בת"א אמר אופיר דנאי, מנכ"ל אופרן-wtc, "צריך לזהות את הדברים שעושים ללקוח וואו". ומה אמרו הדוברים האחרים בפאנל?
תיירות נישה. צילומים: חן גלילי||
בפאנל שעסק ב"מענה ללקוח החדש בתיירות נישה" עלו לבמה ארבעה דוברים המייצגים, כל אחד בתחומו, תיירות נישה: אופיר דנאי, מנכ"ל אופרן-wtc; יאיר די קסטרו, מנכ"ל סולו איטליה; נמי צוקר, מבעלי אוטו יורופ ושירי גורדון, מנכ"לית גורדון טורס. לשאלה האם תיירות נישה, בעידן שבו התיירות עברה מתיירות פאסיבית לתיירות אקטיבית, סייעה בבחירת הנישה שבה בחרו? השיב דנאי, "היום עולים וצפים רגשות של קנאה ורצון לעשות דברים שאחרים עשו ועושים, וזה בהחלט מזין את התיירות. אנחנו מוצאים את עצמנו מגשימים חלומות וזה הסיפור של wtc. להגשים חלומות". צוקר השיב, "אצלנו זה התחיל דווקא מהמקום של הניסיון האישי והחוויות האישיות שלנו כאופנוענים שמטיילים ברחבי העולם. מפה לאוזן הצטרפו אלינו אנשים ואחרי שגם החברים שלהם הצטרפו, אז הבנו שיש צורך. עם העלייה של היכולת של אנשים לטייל הרבה יותר ולטעום חוויות חדשות, התאמנו את עצמנו לפינה הזאת". גורדון השיבה כי "אצלנו זה התחיל בחיפוש אחרי דברים חדשים להציע לצרכן הישראלי, וככה התגלגלו לטיולי אופניים, בשווייץ למשל. זה היה הבסיס של החברה שלנו להיכרות עם המוצר והסיבה העיקרית שהמשכנו בזה - זה הצורך האדיר שקיים בשוק". די קסטרו השיב כי "איטליה היא מקום שהוא נישה בפני עצמה ועם תתי-נישות בתוך הנישה וזה השאיר אותנו בתוך המדינה. היום אנחנו מציעים הרבה מוצרים לפי נושא באיטליה". לשאלה, איזה עוד פתרונות שיווקיים, פרט לתשוקות, מצאו כערך מוסף ללקוחות? השיב די קסטרו, "במקרה שלנו, קולינריה. אין ספק שאיטליה היא המקום לייצר טיולים קולינריים ואנחנו בהיסטריה של ביקוש לטיולים קולינריים באיטליה. הוצאנו עשרות טיולים כאלה. גם טיולי רכבי יוקרה. הקנאה, כמו שאמרו פה ובצדק. טיולי פורש נחשבים היום מאוד ממוצעים. יש לנו המון טיולי רכבי יוקרה כמו למבורגיני, פרארי, מזראטי בשילוב מסעדות גורמה". לשאלה, כיצד מייצרים נאמנות לקוח בתיירות נישה? השיב דנאי כי מבדיקה שעשינו ללקוחות שלנו ב-wtc זה לא חד פעמי. הלקוחות שלנו, ואני מדבר על המאיון העליון, טסים 6 פעמים בשנה ואנחנו רוצים אותם אצלנו לפחות פעמיים". צוקר השיב כי "החוויה החזקה גורמת ללקוח, תוך כדי הטיול שלו, לרצות לחזור שוב. החוויה חזקה במיוחד לאופנוענים. ברגע שמגיעים לפסים בדולומיטים או להרים בסלובניה ומקבלים את החוויה של הנוף העוצמתי כל מה שמעניין אותנו איך זה להביא אותו שוב. יש לנו קבוצות הומוגניות שחוזרות". די קסטרו, "כשיש לך את איטליה קשה שלקוח לא יחזור. אנחנו בנויים על לקוחות חוזרים". ולשאלה היכן תיירות הנישה פוגשת את ענף האטרקציות? השיבה גורדון, "תמיד אפשר לשלב טיול אופניים/הליכה עם אטרקציה. היתרון בטיולי אופניים והליכה שלנו שהם מתאימים לכולם. אפשר תמיד לשלב אותם עם פארק שעשועים, הופעות או כמה ימים בעיר. אפשר לשלב את זה עם הכל. טיולי אופניים והליכה מתאימים לכל סוג של רוכב הולך ומטייל". לשאלה על מה צריך לשים דגש השיב דנאי כי יש "לזהות את הדברים שעושים וואו ללקוח. ללכת איתם בראש שלנו ואיתם להביא את הפתרונות. לתת ללקוח את האופציות שעושות לו וואו. תפירה עלית של חופשה שמותאמת ללקוח". צוקר השיב, "טיול אופנועים הוא אטרקציה אחת גדולה. המטרה, וזה קשור ללקוחות חוזרים, להמשיך ולייצר יותר מסלולים שהם כמו אטרקציות". גורדון, "מבחינתנו להמשיך ולחדש בעוד יעדים. ככה שומרים את הלקוח. הלקוח מגיע אלינו כשהוא רוצה לנסוע עם החברים שלו לטיול רכיבת שטח במרוקו. ואז הוא רואה שזה אחלה וחוזר עם אשתו להולנד ואז עם הילדים וכו'. נמשיך לחדש ולהציע ללקוח היצע של יעדים". די קסטרו, "2020 תעצים עוד יותר את מה שסולו איטליה היא – בית למוצר אחד. באינטרנט אפשר ללכת לאיבוד אצלנו עושים סדר בזמן קצר".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}