אא

האם פיגועי הטרור בנמל בריסל ישפיעו על התעופה באירופה?

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א - ארגון חברות התעופה הבינלאומי בישראל, משרטט קווים לדמותו של שוק התעופה השברירי באירופה ומדגיש את הצורך הבלתי נמנע לשנות את תפיסת האבטחה של נמלי התעופה

Shutterstock Shutterstock
בעקבות פיגועי הטרור בנמל התעופה של בריסל, קובי זוסמן, מנכ"ל יאטא ישראל, מנתח את מצב שוק התעופה האירופי ומעריך את השלכות הפיגועים על התפתחותו. "האירועים בבריסל הם ודאי אירועים מכוננים בתחום אבטחת התעופה. אותם תהליכים ביטחוניים, אשר לנו נדמה, כי הינם בסיסיים, כעת כנראה ייושמו לתוך חלק מהתעופה האירופית וייצרו שינוי תפיסתי מתבקש באופן בו מאובטחים שדות תעופה, דרכי הגישה אליהם, בנייני הטרמינל ועוד. לב כולנו עם הקורבנות ומשפחותיהם. עד אירועי יום האתמול, שוק התעופה באירופה מצוי, כמו באזורים אחרים בעולם, במגמת גידול מתון ושברירי. בניתוחים כלכלים של שוק תעופתי, בכלל, מספר גורמים מרכזיים משפיעים לטובה או לרעה על שוק התעופה:
  • מידת האמון העסקי המשפיע על הנטייה לצרוך מוצר תעופתי.
  • השפעת התנודתיות של שערי מט"ח על ביצועי חברות התעופה. במונחים דולריים ירדו מחירי הטיסות בעולם בכ-4.5% במהלך 2015.
  • עלות מחיר הדלק. מחיר הדלק עלה באחרונה כתוצאה מציפייה להקטנת ההיצע, אך עדיין נמוך ב 30% ממחירו בתקופה המקבילה אשתקד.
אמנה בקצרה מספר פרמטרים המשקפים את מצב שוק התעופה האירופי נכון להיום: שנת 2016 החלה בצורה יציבה באירופה ובאזורים גיאוגרפים אחרים. באירופה נרשמו אחוזי גידול של RPK- Revenue Passenger Kilometer של 4% לעומת 7% ברמה העולמית. בתחום הובלת המטענים אתגרי חברות התעופה גדולים והלחץ על תשואות חברות התעופה גבוה. מדד ה- FTK- Freight Ton Kilometer עלה בצורה מתונה של 2.5%, די זהה לרמה העולמית של 2.7%, אך עדיין רחוק משיאי התחום בשנת 2011. גם שיעורי התפוסה במטוסים עלו באירופה לרמה של 77.9% מול ממוצע עולמי של 78.8%. שיעור הגידול במספר הנוסעים עומד על 2.1% הרחוק מהשיעור העולמי של 5.6% עד תקופה זו בשנת 2016. שיעור הרווחיות EBIT של חברות התעופה ברבעון האחרון של 2015 עמד באירופה על 5% לעומת הממוצע העולמי של קרוב ל-11%. שנת 2016 מאופיינת באירופה בגידול חד באספקת מטוסים, ובעיקר מטוסים צרי גוף. 351 מטוסים סופקו עד עתה לעומת 195 מטוסים בשנת 2015 ו-200 בשנת 2014. כפי שניתן לראות, התעופה בכלל, והתעופה האירופית בפרט, נמצאת במצב טוב יותר מהעבר, אך עדיין הגידול הוא שברירי ומושפע רבות מגורמים חיצוניים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: