הבורר קבע: מנגנון מיוחד לקיזוז בין סוכני הנסיעות לחברות התעופה
אנדראס קורסי, הבורר בין סוכני הנסיעות לחברות התעופה קיבל את מרבית טענות סוכני הנסיעות לגבי זכות הקיזוז. הסוכנים ביקשו שוב צו מניעה מבית המשפט לניתוקם מהמערכת. מה מותר לסוכנים לקזז?
צילום: 123rf
הקומישנר במחלוקת בין סוכני הנסיעות לחברות התעופה קיבל את מרבית טענות הסוכנים בנוגע לזכות הקיזוז מחברות התעופה בגין כרטיסי טיסה לטיסות שלא התקיימו. הבורר, אנדראס קורסי היושב בשבדיה, קבע מנגנון שלם שלטענת הסוכנים יישומו אינו פשוט. לכן, סוכני הנסיעות פנו אתמול (ראשון) שוב בבקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בת"א באמצעות עו"ד שלומי ברדוגו, בבקשה להוצאת צו מניעה המונע ממסלקת ה-BSP לנתק סוכנים מהמערכת בגין אי תשלום. בבקשה מציינים בין השאר הסוכנים כי: "הממונה קובע כי במצב הנוכחי הוא קובע שיש מקום לאפשר לסוכנים לקזז חובות שהוא חייב לחברות התעופה במועד התשלום הקרוב מול החזרים תקפים המגיעים להם מאותה חברת תעופה". הממונה קבע בין השאר כי ניתן לבצע קיזוזים רק מול אותן חברות תעופה אשר מנעו או הקשו על ביצוע ההחזרים דרך מערכת ה-GDS. ביצוע הקיזוזים מותר רק לגבי טיסות שבוטלו ומול כל חברת תעופה בנפרד פר כרטיס. ניתן לבצע קיזוז גם לגבי בקשות החזר בנוגע לטיסות שבוטלו שהוזנו למערכת עד למועד התשלום הקודם ולא אושרו על ידי חברות התעופה." מי שמנהלת את ההליכים מול יאט"א, היא התאחדות סוכני הנסיעות בראשותה של המנכ"לית טלי לאופר אפשטיין. על ההחלטה למנות בורר בין הצדדים דווח לראשונה בפספורטניוז כבר אתמול.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}