אא

הוטלס קומביינד: "ישראל מפספסת את התיירות המדברית"

להפריח את השממה: מבדיקה שערך אתר השוואת מחירי המלונות עולה כי בירדן פועלים יותר מפי 4 מלונות בשטח המקביל לנגב. הבדיקה נעשתה של שטח מדברי לאורך 120 ק"מ שאינו כולל את אזורי התיירות הדרומיים בשתי המדינות - אילת ועקבה

Shutterstock Shutterstock

אתר השוואת מחירי המלונות, הוטלס קומביינד, ערך השוואה של כמות המלונות בדרוג 3 עד 5 כוכבים הנמצאים בקו אווירי מקביל בנגב ובירדן, ובתנאי אקלים זהים.

ההשוואה התמקדה ברמות אירוח ממוצע עד יוקרתי, כדי לאפשר השוואה בין מקומות לינה מסודרים והימנעות מעיוות שיוצרים חושות או אתרי לינה לא סטנדרטיים.

לדברי איל סגל, מאתר הוטלס קומביינד: "בישראל נמצאו 9 מלונות לעומת 39 מלונות מקבילים בירדן. כלומר, יותר מפי 4. דבר המעיד על פופולריות וביקוש גבוה יחסית לתיירות המדברית, וניצול פוטנציאל טוב יותר מצד הירדנים". עוד לדבריו, הבדיקה נעשתה של שטח מדברי לאורך 120 ק"מ, שאינו כולל את אזורי התיירות הדרומיים בשתי המדינות - אילת ועקבה. מאחר והם מציעים חוויה של תיירות על קו החוף ואינם משקפים חופשה מדברית".

פיזור המלונות בנגב נעשה בין מצפה רמון, בו פועלים מלון אחד בדרוג 5 כוכבים, שלושה מלונות ברמת 4 כוכבים ומלון אחד ברמת 3 כוכבים. עד קו ים המלח פועל רק עוד מלון אחד בירוחם בדרוג 4 כוכבים. באזור שדה בוקר פועלים 2 מלונות ברמת אירוח של 3 כוכבים.

לעומת זאת, בירדן, בוואדי ראם, פועלים 7 מלונות ברמת אירוח של 3 כוכבים ומלון אחד ברמת אירוח של 5 כוכבים. בוואדי מוסא פועלים 4 מלונות של 5 כוכבים, 6 מלונות של 4 כוכבים ו-14 מלונות ברמת 3 כוכבים. בשמורת הביוספרה דנה, פועלים 2 מלונות של 3 כוכבים.

לדברי סגל, פוטנציאל תיירות מדברית המפוספס בישראל אינו משפיע רק על ענף המלונאות, אלא גם על אטרקציות נלוות כמו טיולי ג'יפים, טיולים רגליים מודרכים, מסעדות ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםאיל סגלהוטלס קומביינדמלונות בירדןמלונות בנגבמנכ"ל הוטלס קומביינד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: