החזית נגד חברות התעופה של המפרץ הפרסי הולכת ומתרחבת
נוסף לדרישה של 3 חברות הדגל האמריקניות – אמריקן, דלתא ויונייטד - גם האיחוד האירופי החליט לפתוח מחדש את הסכמי התעופה עם ממשלות קטאר ואיחוד האמירויות כדי להגביל את השתלטותן של אמירייטס, איתיחאד וקטאר איירווייס, על קווי התעופה הבינלאומיים. גם המאבק בהתרחבות פעילותה של טורקיש איירליינס על הפרק
Shutterstock
זה יותר משנה דורשות שלוש חברות התעופה הגדולות בארצות הברית: אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס ודלתא, מממשל אובמה להגביל את פעילות חברות התעופה הגדולות של המפרץ הפרסי: אמירייטס, קטאר איירליינס ואיתיחאד איירווייס, בקווים לארצות הברית. זאת בעקבות התחרות הלא הוגנת, כיוון שהן זוכות לתמיכה ולסבסוד של ממשלותיהן בהיקף עצום של 42 מיליארד דולר בעשור האחרון. ממשל אובמה משתהה בקבלת החלטה על פתיחת הסכמי התעופה עם איחוד האמירויות וקטאר בעיקר מסיבות פוליטיות, וגם כיוון שאינו רוצה לפגוע במדיניות השמיים הפתוחים, הנתמכת ע"י חברות תעופה אמריקניות אחרות, הנהנות מהתרחבות הפעילות של חברות המפרץ בארצות הברית. בשבוע האחרון זכו טענות חברות הדגל האמריקניות לתמיכה וחיזוק מצד האיחוד האירופי. בכינוס של שרי התחבורה של מדינות אירופה בלוקסמבורג הוחלט על פתיחת הסכמי התעופה של אירופה עם מדינות המפרץ, איחוד האמירויות וקטאר, וכניסה למשא ומתן לחתימה על הסכמים חדשים עקב הפרת רוח מדיניות השמיים הפתוחים בקווים לאירופה באמצעות הענקת סובסידיות לחברות התעופה. נציבת התחבורה של האיחוד האירופי, ויאולטה בולק, הוסמכה לשאת ולתת עם מדינות המפרץ על הסכמים חדשים, שיכללו שקיפות פיננסית מלאה. אגב, נציבת התחבורה הוסמכה לנהל גם משא ומתן דומה עם ממשלת טורקיה לאור העובדה, שחברת התעופה הלאומית, טורקיש איירליינס, צמחה והרחיבה את פעילותה באופן משמעותי בעשור האחרון. "ההסכמים החדשים יאפשרו הזדמנויות עסקיות חדשות לכל תעשיית התעופה, נתיבים חדשים ומחירים טובים יותר לנוסעים, תוך כדי הבטחת תחרות הוגנת לחברות התעופה שלנו", הכריזה נציבת התחבורה של האיחוד האירופי. חברות הדגל האמריקניות מצפות להחלטה דומה של ממשל אובמה. ז'יל צוקרמן, דובר של שלוש החברות, ציין: "האיחוד האירופי מרגיש את ההשפעה ההרסנית של חברות המפרץ המסובסדות, כפי שאנחנו הרגשנו אותה בארצות הברית. אנחנו מעריכים מאד את האיחוד האירופי, שהחליט לנקוט צעד משמעותי נגד חברות התעופה של המפרץ המעוותות את שוק התעופה, גורמות לביטול נתיבים ומאיימות על היקף התעסוקה בענף ברחבי העולם. הגיע הזמן לשים קץ לסובסידיות המאסיביות של מדינות המפרץ אחת לתמיד כדי ליצור מגרש משחקים הוגן לחברות התעופה הבינלאומיות". ראוי לציין כי באירופה, כמו בארצות הברית, אין עמדה אחידה של ארבע המדינות הגדולות כלפי התעצמותן של חברות התעופה של המפרץ. בעוד גרמניה וצרפת תומכות בפתיחת ההסכמים עם מדינות המפרץ, בריטניה ואיטליה, שחברות המפרץ מחזיקות במניות בעלות בחברות התעופה העיקריות שלהן, מתנגדות למשא ומתן ולהסכמים חדשים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}