היסטוריה: טיסה ראשונה נחתה בנמל התעופה 'רמון'
טיסת הסמכה חנכה את נמל התעופה הבינלאומי. הלוט הוסר מעל שלט נמל 'רמון' במעמד רונה רמון ומשפחתה ומכובדים רבים, שלקחו חלק באירוע החגיגי
שר התחבורה ורונה רמון ז"ל בשדה התעופה רמון. צילום: יוד צילומים
"ארקיע 883 מגדל 'רמון', רוח 010, חמישה קשרים, רשאי לנחות על מסלול 19" - כך נשמע מגדל הפיקוח בטיסת ההסמכה הראשונה, שנחתה היום (שני) בשעה 10:00 בבוקר על המסלול החדש בשדה התעופה הבינלאומי "רמון" ע"ש אילן ואסף רמון, בתמנע שליד אילת. הטיסה בוצעה במסגרת תרגיל ההסמכה של שדה התעופה, בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מנכ"ל רש"ת, יעקב גנות, יו"ר דירקטוריון רש"ת, אליעזר מרום, מנהל רת"א, יואל פלדשו, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, ראש המועצה האזורית איילות, חנן גינת, מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל, מוטי כהן, רונה רמון ומשפחתה וכוחות הצלה רבים, בהם נציבות כבאות והצלה, משטרת ישראל ומד"א. השר כץ ציין כי תרגיל ההסמכה הנערך בשדה התעופה "רמון", הוא צעד נוסף וחשוב לקראת פתיחתו של נמל התעופה הבינלאומי, בעונת החורף הקרובה. התרגיל מצטרף לשורה ארוכה של פעולות הנדרשות כדי לקבל את אישור רשות התעופה האזרחית (רת"א) לפתיחת השדה. בתחילת התרגיל, הוסר הלוט מעל שלט נמל התעופה הבינלאומי 'רמון' ע"ש אילן ואסף רמון, במעמד רונה רמון ומשפחתה. השר כץ החליט לקרוא לשדה התעופה ברמת תמנע ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. נמל התעופה הבינלאומי "רמון" נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות. הנמל ממוחשב לחלוטין ומרושת במערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, ויכלול מערכת בידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג. הבידוק יתבצע באמצעות רישום וולונטרי למערכת, בסיומו תנפיק המערכת כרטיס מעבר אישי, עמו יוכלו הנוסעים להזדהות על בסיס נתונים ביומטריים ולעבור הליך עצמי במקום הבידוק הביטחוני אצל הבודקים. לאחר הבידוק במערכת, יוכלו הנוסעים לעבור ישר לרישום לטיסה, במעבר מהיר מהביטחון לצ'ק אין. נמל התעופה רמון ישמש לתעופה בינלאומית ופנים ארצית ויחליף את השדות הקיימים היום באילת ובעובדה. נמל התעופה רמון נבנה בהשקעה של 1.8 מיליארד שקלים מתקציבה הפנימי של רש"ת וממכירת המקרקעין של שדה התעופה באילת. מסלול ההמראות והנחיתות הארוך של השדה מאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים להמריא ולנחות ברמון מכל שדה תעופה בעולם. במהלך בנייתו של שדה רמון הוכפל מספר חניות המטוסים מ-30 לכ-60 רחבות מטוסים, המאפשרות חניה בשדה לכל צי המטוסים הישראלי הקיים. בנוסף, הוקמה גדר ביטחונית בגבול עם ירדן, המגינה על הנמל הבינלאומי בפני ירי טילים. טרמינל הנוסעים החדש ב"רמון" ישרת כשני מיליון נוסעים בשנה. לנוחות הטסים לחו"ל הוקמו חניות "דיוטי פרי" מרווחות בשטח של כ-3,320 מ"ר. שטח הנמל החדש משתרע על פני כ-3,500 דונם, ושטח הטרמינל מתפרס על כ-35 אלף מ"ר, ובנמל התעופה מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}