"הישועה שלנו לא תבוא מהתייר הסיני"
כך אמר ל"פספורטניוז" נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות. למעלה ממאה מיליון תיירים סינים מטיילים ברחבי העולם. ובישראל? רק כ-50 אלף בשנה האחרונה. שוק בחיתולים או פספוס גדול?
אילת
שניים סינים עם כינור גדול בארץ הקודש? במונחים של מיליארד ורבע סינים, מספר התיירים הסינים המגיעים אלינו לישראל מדי שנה הוא בבחינת טיפה בים: 51 אלף בסך הכל בשנה החולפת (כולל אנשי עסקים וסטודנטים) המהווים גידול של כ-20% לעומת 2014. "מדובר בגידול מרשים אך המספרים עדיין קטנים מאוד. התיירות הסינית עדיין בחיתוליה והישועה שלנו לא תבוא בשלב זה מהתייר הסיני אלא מהתייר הנוצרי והיהודי", כך אומר ל"פספורטניוז" נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות. לדבריו, "התיירות הסינית היא ללא ספק התיירות העתידית אך להערכתי היא לא תציג גידול משמעותי בשנתיים-שלוש הקרובות. הסיבה: התייר הסיני עדיין מעדיף לתור מדינות אחרות. ישראל לא בסדר העדיפות העיקרי שלו". עוד לדבריו, כוח המשיכה של ישראל הוא יותר בעולם הנוצרי והיהודי ופחות בעולם הבודהיסטי אתאיסטי. "לתיירות הסינית בישראל יש פוטנציאל, אך צריך לקחת אותו בפרופורציה המתאימה". בר ניר מקווה שתחילת פעילותה של חברת התעופה הסינית, היינאן באפריל השנה (3 טיסות שבועיות ישירות בקו ), והגדלת תקציב משרד התיירות לעידוד השיווק בסין – יסייעו בהגדלת מספר התיירים הסינים בישראל. רפי בארי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של רשת מלונות דן, נשמע אופטימי קצת יותר כבר בשלב זה. "המאמץ שרשת דן משקיעה בתייר הסיני - משתלם. כ-15% מכלל הלינות של התיירים הסינים בישראל היו בשנה האחרונה במלונות דן. מדובר עדיין בפלח שוק קטן אך שווה את ההשקעה". עוד לדבריו, רשת דן החלה "לפזול" אל השוק הסיני בשנת 2011. במסגרת כך, ב-8 מתוך 14 מלונות של הרשת (4 בירושלים, 2 בתל אביב ו-2 בחיפה) מוגשת ארוחת בוקר סינית. "הסינים לא אוכלים גבינה, ירקות טריים, דגים ולחם. במקום זה מוגש להם למשל אורז מאודה. אגב, טחינה וחומוס הם משום מה כן אוכלים. גם על הגבינה הם מתנפלים כי הם חושבים שזה טופו וכשהם מגלים שזה גבינה הם לא אוכלים". זאת ועוד, הרשת הפיקה מדריכים בשפה הסינית כי הסינים לרוב אינם דוברים את השפה האנגלית. כמו כן, מאחר והתייר הסיני אינו מגיע מצויד מהבית עם סכין גילוח ומסרק, אלה מחכים להם בחדר. בארי סבור כי היעד של משרד התיירות ושגריר ישראל בסין, מתן וילנאי, לכמאה אלף תיירים סינים בישראל בשנת 2017 יושג רק ב-2018 בין היתר הודות להסרת חסם הטיסות הישירות עקב כניסתה של היינאן והקלות בהנפקת ויזות לתיירים הסינים. מי אתה התייר הסיני? על אף התפתחותה של סין ומנוע הצמיחה הכלכלי החזק שפיתחה בעשור האחרון, מרבית האוכלוסייה בסין אינה משתכרת במונחים מערביים המאפשרים לרבים באוכלוסייה לצאת את גבולות המדינה ולתייר בעולם. כמו כן, סינים רבים עובדים הרחק מערי הולדתם ומשפחותיהם, ועל כן, בתקופות החגים בסין ישנה תנועה עצומה של סינים המתיירת בתוך המדינה. תיירות הפנים בסין מפותחת מאוד והינה התיירות העיקרית עבור הסינים. רק בשנים האחרונות החלו אזרחי סין לצאת מחוץ לסין, בעיקר בשל התבססות כלכלית והקלות של הממשל. על כן, תיירות החוץ הסינית עדיין בחיתוליה והסינים לומדים בשנים האחרונות כיצד היו רוצים לתייר מחוץ לגבולות ארצם. על פי Institute Research Tourism Outbound Chinese יצאו בשנת 2007, 41 מיליון סינים המהווים כ-3% מהאוכלוסייה, את גבולות המדינה לעסקים, לביקורים משפחתיים, לתיירות ועוד. לפי הדיווחים, עולה כי שלושת הגורמים המשפיעים ביותר על בחירת היעד התיירותי עבור התייר הסיני הם: מחירים, זמינותו של אוכל סיני במדינת היעד והמורכבות בהוצאת הוויזה לאותו היעד. התיירות הסינית עד כה מתאפיינת במידה רבה בטיול ליעדים תיירותיים מרכזיים במדינה אליה נוסעים ובקניות, ומתאפיינת פחות בתיירות נופש.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}