אא

המועצה לצרכנות: "איסתא גבתה עשרות דולרים דמי טיפול לטיסה שבוטלה בניגוד לחוק"

המועצה לצרכנות מעדכנת הבוקר (א') על עשרות תלונות שקיבלה נגד איסתא. "אין להטיל על הצרכנים תשלום על עמלת הסוכן עליה סוכנויות הנסיעות נאלצו לוותר. מסיבה זו המועצה החליטה להצטרף לתובענה ייצוגית נגד איסתא בעניין זה"

צילום: 123rf צילום: 123rf
במועצה לצרכנות התקבלו עשרות תלונות של צרכנים לפיהן איסתא גבתה מהם דמי טיפול על טיסה שטיסתם בוטלה ע"י חברות התעופה. הצרכנים ציינו כי הופתעו מהדרישה הכספית, מאחר וכלל לא סיכמו איתם את הגביה כשרכשו את כרטיס הטיסה. הצרכנים ציינו כי הובטח להם שדמי הטיפול ייגבו רק במקרה של ביטול או שינוי שיעשו ביוזמת הצרכן. מסיבה זו, המועצה לצרכנות מודיעה הבוקר (א') כי החליטה להצטרף לתובענה ייצוגית נגד איסתא בעניין זה. על פי המועצה לצרכנות, מבדיקת מסמכי ההתקשרות ותקנון איסתא עלה כי החברה מציינת שתגבה בנפרד ובנוסף דמי טיפול בסך 50$ על שינוי ו/או ביטול שיבוצע לאחר כרטוס הכרטיס, ללא קשר לדמי הטיפול שייקבעו וייגבו ע"י חברת התעופה. במועצה לצרכנות מציינים כי חברת התעופה לא רשאית לגבות דמי טיפול במקרה של ביטול טיסה על ידה ולכן, ברור כי ההסכם מתייחס אך ורק למקרה של ביטול ע"י הצרכן. למרות טענת איסתא שהצרכנים חתמו על הסכם ההתקשרות בו צוינה הגבייה, בדיקת המועצה לצרכנות העלתה כי איסתא נהגה לגבות דמי טיפול רק במקרה של ביטול על ידי הצרכן, ובמקרים בהם הביטול בוצע על ידי חברת התעופה, הנוסע זכאי להחזר מלוא התמורה בהתאם לחוק. חוק שירותי תעופה תוקן בתקופת משבר הקורונה בהוראת שעה (לתקופה זמנית מ-14.12.20 ועד ל-7.7.21), ואיפשר לסוכנות הנסיעות לגבות דמי טיפול גם במקרים של ביטול בידי חברת התעופה בתנאי שהצרכן היה מודע לכך במעמד ההתקשרות. עם תום מועד הוראת השעה, איסתא וסוכנויות אחרות, לא רשאיות יותר לגבות דמי טיפול במידה וביטול הטיסה נעשה ע"י חברת התעופה. עוד נמסר מהמועצה כי לטענת איסתא, אין בחוק שירותי תעופה (או בכל דין אחר), הוראה השוללת מסוכנות הנסיעות את זכותה לגבות דמי טיפול. "לטענת איסתא, מובהר לצרכן בטופס ההזמנה שיגבו ממנו דמי טיפול בסך 50$. בנוסף טוענת איסתא, שגם אם לא היה גילוי לגביית דמי הטיפול בהסכם, הרי שלאור משבר הקורונה, היא רשאית לגבות תמורה סבירה על הסיוע לצרכן בקבלת ההחזר מחברת התעופה, והצרכנים יכולים לפנות ישירות לחברת התעופה מבלי להזדקק לשירות ולסיוע שלהם". עו''ד עופר פיינשטיין, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "גביית דמי טיפול על ידי סוכנויות נסיעות, בעת השבת כסף לצרכנים שטיסתם בוטלה על ידי חברת התעופה ללא הסכמתם, מהווה פגיעה חמורה בזכויות הצרכנים. לא רק שהצרכנים ניזוקו כלכלית קשות בתקופת הקורונה, כעת גם מטילים עליהם תשלום על עמלת הסוכן לכיסוי עמלת הסוכנויות, עליה נאלצה איסתא לוותר". תגובת איסתא תובא כאן לכשתתקבל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאיסתא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: