אא

המלחמה באוקראינה: ענקיות הטכנולוגיה מחרימות את רוסיה בזו אחר זו

ענקיות הטכנולוגיה יוצאות נגד רוסיה בעקבות המלחמה מול אוקראינה, ומחרימות בזו אחר זו את המדינה. כעת גם נטפליקס הצטרפה לשורה של חברות. כל הפרטים על החרם, וכיצד הוא עשוי להשפיע על המדינה

נטפליקס, שירות הסטרימינג הפופולרי בעולם. צילום: ShutterStock נטפליקס, שירות הסטרימינג הפופולרי בעולם. צילום: ShutterStock
נטפליקס הודיעה אמש (ראשון) כי תשהה את שירותי ברוסיה כצעד מחאתי על הפלישה הרוסית לאוקראינה. ההחלטה החדשה של נטפליקס מצטרפת להחלטה שהתבצעה בשבוע שעבר, במהלכה החברה עצרה את כל הצילומים ברוסיה, כשמדובר על ארבע סדרות מקומיות שהיו צפויות להצטלם ברוסיה. ״בהתחשב בנסיבות על הקרקע, החלטנו להשהות את השירותים שלנו ברוסיה״, אמר דובר נטפליקס. עוד נטפליקס סרבה לאחרונה לשדר את ערוץ 20, הנחשב לערוץ תעמולה, ואילו החוק הרוסי מחייב את כל שירותי הטלוויזיה לרבות הסטרימינג ברוסיה, לשדר את הערוץ בפלטפורמה.   אל ההחלטה מצטרפת גם טיקטוק הסינית, בהודעה כי תחסום את האפשרות להעלאת סרטונים מתוך רוסיה, בניסיון לעצור את הפייק-ניוז, ובכך, תשאיר את טיקטוק פתוחה לצפייה בלבד בקרב המשתמשים הרוסים, אך תמנע מהם לעלות תכנים. ״על רקע חוק הפייק-ניוז הרוסי, החלטנו כי אין לנו ברירה אלא להשהות את האפשרות לשדר בזמן אמת, ולהעלות תכנים, בזמן שאנחנו בוחנים את בטיחות החוק החדש״, אמרו בטיקטוק.

נטפליקס וטיקטוק לא לבד: שורה של חברות שמחרימות את רוסיה

ההחלטה של נטפליקס מצטרפת לחסימות והחרמות הדדיות בין רוסיה למערב. בסוף השבוע האחרון רוסיה הודיעה כי תחסום את הגישה לפייסבוק וזמן קצר אחר כך חסמה גם את טוויטר ויוטיוב. פייסבוק הודיעה מצידה כי תחסום מפרסמים רוסים מלהשתמש בפלטפורמת הפרסום שלה. עוד אמריקן אקספרס, ויזה, מאסטרקארד ו-PayPal חסמו את שירותיהן ברוסיה. 
טיסות לבנגקוק עם איירופלוטטיסות לבנגקוק עם איירופלוט
בקרוב מחסור בחלקי חילוף? צילום: 123rf החרם לא עצר בענקיות התשלומים, נטפליקס וטיקטוק, והמשיך לאינטל, AMD, מיקרוסופט ואורקל שהודיעו כי גם הן יחרימו את רוסיה. אינטל ו-AMD, ענקיות השבבים הודיעו כי יפסיקו לשלוח שבבים לרוסיה ובלארוס, וגוגל הודיעה על הפסקת הפרסום ברוסיה במנוע החיפוש שלה וביוטיוב. גם מיקרוסופט הודיעה כי תחרים את רוסיה ותפסיק למכור מוצרים ושירותים במדינה.  נזכיר כי גם אירבוס ובואינג יחרימו את רוסיה, ובכך לא יספקו למדינה חלקי חילוף, לרבות לחברת Aeroflot. כתוצאה מכך, תחזוקת מטוסי החברה עשויה להיפגע ובטווח הארוך אף לפגוע בדרוג הבטיחותי של Aeroflot ולמנוע ממנה לטוס מעל מדינות שונות, בדומה לאיסור של ה-FAA (מנהל התעופה הפדרלי של ארה״ב) על חברת התעופה של איראן ועיראק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: