אא

הממשלה אישרה: פטור מאגרות לטיסות הממריאות ונוחתות בעובדה

השר כץ: "הפטור מאגרות ב'עובדה' ינתן עד להפעלתו של שדה 'רמון', בפסח שנה הבאה. ב'רמון', ינתן פטור מאגרות למשך שלוש שנים. לראשונה, ישראלים הנוסעים לאילת בטיסות הפנים ארציות יוכלו לערוך קניות בדיוטי-פרי, בדומה לתיירים הנוסעים לחו"ל"

עובדה. צילום: באדיבות אתר רשות שדות התעופה|עובדה. צילום: באדיבות אתר רשות שדות התעופה עובדה. צילום: באדיבות אתר רשות שדות התעופה|עובדה. צילום: באדיבות אתר רשות שדות התעופה
ייתכן שבקרוב נראה יותר תיירים המגיעים לישראל מחו"ל? הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ להעניק פטור מאגרות לכל הטיסות הממריאות והנוחתות בשדה התעופה עובדה, עד להפעלתו של שדה התעופה הבינלאומי רמון, בפסח שנה הבאה. השר כץ: "ב'רמון', ינתן פטור מאגרות למשך שלוש שנים. לראשונה, ישראלים הנוסעים לאילת, בטיסות הפנים ארציות יוכלו לערוך קניות בדיוטי-פרי, בדומה לתיירים הנוסעים לחו"ל". השר ציין כי מתן הפטור נועד לעודד את הפעילות התעופתית הבינלאומית בשדה זה, עד להפעלת שדה התעופה רמון. לדבריו, מדובר בצעד חשוב שנועד להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל מחו"ל. שר התיירות, יריב לוין, בירך את הממשלה על אישור ההצעה והודה לשר כץ על הבאת ההצעה ואישורה: "זהו צעד משמעותי נוסף לעידוד טיסות ישירות לאזור אילת, המצטרף ל'נוהל אילת' של משרד התיירות שהחל בשנה שעברה ובמסגרתו ניתן סבסוד של 45 יורו לכל תייר המגיע לאילת בחודשי החורף", והוסיף כי בחורף האחרון הגיעו לאילת יותר מ-50 אלף תיירים מחו"ל ובחורף הקרוב צפויים להגיע יותר תיירים, בעקבות הצעד המשלים של ביטול האגרות.
כץ: כץ:
כץ: "צעד חשוב שנועד להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל מחו"ל"   שדה התעופה בעובדה משמש כיום לקליטת חלק מטיסות השכר הבינלאומיות לאילת בעיקר ממדינות אירופה כמו צרפת, הולנד, גרמניה ואיטליה. כמו כן משמש השדה לטיסות Low cost כמו חברת ריינאייר, המוכרת טיסות מוזלות. לדברי כץ, ביטול האגרות יעודד חברות Low cost נוספות לטוס לעובדה. אם חברות התעופה "יגלגלו" את הפטור מהאגרות לנוסעים, המשמעות היא הנחה משמעותית במחירו של כרטיס טיסה הלוך ושוב. יצוין, כי בחודשים ינואר-אוגוסט 2016 עברו בנמל התעופה עובדה כ-70 אלף נוסעים. מדובר בגידול של 163% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. השר כץ ציין כי עם פתיחתו של שדה התעופה בתמנע יוכלו גם נוסעים ישראלים הטסים לאילת, בטיסות הפנים ארציות לערוך קניות בדיוטי פרי, המוקם בימים אלה. "המטרה היא לחזק את העיר אילת ולגרום לישראלים להעדיף את אילת על פני מקומות אחרים בחו"ל. אני משוכנע כי הרבה מאוד ישראלים יעדיפו לטוס לאילת כאלטרנטיבה למקומות אחרים", הוסיף השר כץ. לדברי השר, עם פינוי שדה התעופה הקיים באילת והפעלת השדה החדש בתמנע, יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת, לצורך פיתוח העיר, דבר שישפר את איכות חייהם של התושבים: "הפרויקט יצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור עובדים שיועסקו בנמל, באופן ישיר ועקיף".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: