אא

המשולש הקדוש: הפיצות הטובות באיטליה

פיצה, כמו כפי שכולכם יודעים, היא שם נרדף לאיטליה. אין ספק שהמדינה שהמציאה את המשולש האהוב, היא עדיין המקום לאכול בו את המאפה האיטלקי. הנה 6 הפיצריות המומלצות שלנו באיטליה

איטליה. צילום: Shutterstock איטליה. צילום: Shutterstock

נאפולי - L'Antica Pizzeria da Michele

ברוכים הבאים לפיצרייה הטובה ביותר לטעמנו, באיטליה. הוקמה בשנת 1870 ומאז נחשבת לאחת הפיצריות הטובות בעולם, על פי דירוג מדריך מישלן לפיצריות. יש בה רק 2 סוגי פיצה: פיצה מרגריטה (מוצרלה, רוטב פיצה ובזיליקום) ופיצה מארינרה (ללא המוצרלה). כלומר, אם אתם אוהבים תוספות על הפיצה, אז זה ממש לא המקום עבורכם. הדרך אל הפיצה האלוהית הזו, כרוכה בהמתנה ממושכת. אבל זה שווה. הבצק האפוי בתנור מושלם, רוטב העגבניות הטרי גם וגבינת המוצרלה מאזור קאמפניה. המקום שומר על אותנטיות עד כדי כך שהשולחנות והכיסאות לא הוחלפו מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת. הטיפ שלנו: להגיע למקום בין השעות 15:00-18:00 הנחשבות לשעות רגועות יותר.

נאפולי - Gino Sorbillo

הפיצרייה שהוקמה ב-1935 בנאפולי מתהדרת גם בסניף בניו יורק ומיתוג של פיצרייה יוקרתית. בניגוד, לדה מיקלה כאן תמצאו מגוון רחב של פיצות וגם פסטות נהדרות. הפיצה מרגריטה דומה לזו ג-דה מיקלה וגם כאן התור ארוך. החיסרון: הפיצות כאן יקרות כמעט פי 2 מ-דה מיקלה. אבל כאן תרגישו שיושבים במסעדה מעוצבת עם תפריט מלא. הטיפ שלנו: סמוך למסעדה יש דוכן טייק אווי, בו תוכלו לקחת פיצה ולאכול אותה ברחוב. זה פתרון טוב אם אתם ממש ממהרים. פיצה, איטליה. איטליה. צילום: Shutterstock

רומא - Da Remo

פיצרייה מעולה ברומא ועמוסה בכל שעות היום. הפיצה כאן נאפת בתנור אבן עם מוצרלה מנאפולי. אהבנו במיוחד את המרגריטה הקלאסית, אבל גם פיצה אנשובי ופיצה קישואים הן להיט. הפיצרייה נמצאת כ-800 מ' דרומית לרובע היהודי וכ-300 מ' מרובע טרסוורה התוסס. הטיפ שלנו: הגיעו בשעות הערב המוקדמות (החל משעה 19:00) כדי ליהנות מאווירה תוססת במיוחד.

קאיאזו מחוז קאמפניה - Pepe in Grani

במרחק כ-45 דקות נסיעה מנאפולי או כשעתיים מרומא, נמצאת הפיצרייה של השף והפיצויולו פרנקו פפה שהצליחה להתברג לרשימת 50 Top Pizza Guide היוקרתית. הפיצה, שתוארה כ"מושלמת" על ידי כתב האוכל זוכה פרס פוליצר, ג'ונתן גולד, עשויה מקמח קאפוטו המקומית עם עגבניות טריות ממחוז קאמפניה, בתוספת מוצרלה באפלו, שמן זית ועשבי תיבול שמקורם בחוות מקומיות בקאמפניה. הטיפ שלנו: מומלץ להזמין מקום מראש לפחות שבוע מראש.

פירנצה - Santarpia

לאחר שסיים את לימודיו בפאלאצו פרטוריו, המאסטר פיציולו, ג'ובאני סנטארפיה, פתח את הפיצרייה המפורסמת שלו בפירנצה בשנת 2015. בנוסף לקלאסיקות כמו פיצה מרגריטה&מרינרה, במקום מוגשות גם פיצות עם דלעת ואפילו למפרדו (בטן פרה). הסוד לפיצה המטורפת של סנטארפיה בבצק שתופח 48 שעות, מה שהופך את בסיסי הפיצה לקלים ואווריריים במיוחד. הטיפ שלנו: לבוא על בטן ריקה, להתחיל עם פיצה מרגריטה ומשם לשאר הפיצות.

חבל מארקה - Mamma Rosa Ortezzano

הנציגה היחידה ממזרח איטליה, מגיעה מחבל מארקה. כשעה נסיעה מאנקונה בירת המחוז, נמצאת פיצריית "מאמא רוזה" שנבחרה בעבר לפיצרייה הטובה ביותר במארקה על ידי תנ"ך הגסטרונומיה האיטלקי, Gambero Rosso. אין פלא: הפיצות כאן בסגנון נאפוליטני עשויות בצק דק במיוחד ונמתח לחלוטין ועליו מרכיבים מקומיים טריים. כל הפיצות של מאמא רוזה אלוהיות, אך המיוחדות ביותר הן הסוריסו (מרגריטה מסורתית עם תוספת של צ'ילי צ'יפס ואנשובי) והמוצרלה באפלו מרגריטה. הטיפ שלנו: לקינוח, נסו את הפיצה נוטלה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: