הסוכנים דורשים בתביעה מחברות התעופה לקבל תגמול על המכירות
בכתב תביעה מתוקן שהוגש לבית המשפט ע"י התאחדות סוכני הנסיעות נגד חברות: אייר פראנס, ק.ל.מ, אליטליה, איבריה, צ'ך איירליינס, ואייר קנדה טוענים הסוכנים כי: "ביטול שרירותי וכוחני זה, עומד בהפרה יסודית ובוטה של ההוראה ההסכמית בין הצדדים"
צילום: 123rf
סוכני הנסיעות מעלים הילוך במאבקם נגד חברות התעופה. הסוכנים הגישו כתב תביעה מתוקן לבית המשפט המחוזי מרכז לוד נגד חברות התעופה אייר פרנס, ק.ל.מ, צ'ך איירליינס, אליטליה, איבריה ואייר קנדה. בכתב התביעה המתוקן של 92 משרדי נסיעות באמצעות התאחדות סוכני הנסיעות, ע"י עורכי הדין חגי אשלגי וגל רוזנט, מתבקש בית המשפט לחייב את החברות הנתבעות בתשלום סעד כספי בגין העדר תשלום של 7%, במשך התקופה שבין יום הפסקת התשלום בפועל לבין יום 30.6.16, וכן בתקופה מיום סוף יוני עד מתן פסק הדין. עוד טוענת ההתאחדות בכתב התביעה המתוקן כי: "במהלך השנים האחרונות החלו חברות התעופה, באורח הנחזה להיות מתואם, וזאת מעצם העובדה שהנתבעות כולן קשורות באותו הסכם עם הסוכנים, הוא הסכם יאט"א, וכי מהלך איון העמלה התרחש "לפתע פתאום" בפרק זמן מוגדר, על ידי כלל הנתבעות, לאיין את הגמול החוזי המגיע כדת וכדין לסוכני הנסיעות. ביטול שרירותי וכוחני זה העומד בהפרה יסודית ובוטה של ההוראה ההסכמית שבין הצדדים השולל מהתובעים את הגמול החוזי המגיע להם". עוד נטען על ידי הסוכנים כי: "שיעורו של התגמול אותו על כל חברה לשלם לסוכני הנסיעות נתון אומנם לשיקול דעת של כל חברת תעופה, אולם אך, מובן הוא כי "שיקול דעת" זה אינו יכול להיות מופעל באופן שיעמיד את שיעור הגמול על שיעור 0".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}