אא

העליון דחה תביעה נגד מלון ולדורף אסטוריה בי-ם לפיה בנייתו גרמה נזק למבנה סמוך

בית המשפט העליון קבע כי התובעת יפה לוי שמעוני לא הצליחה להוכיח כי מעשיה ומחדליה של בעלת המלון גרמו נזק לנכס סמוך שבבעלותה ואף חייב אותה בהוצאות משפט. איזה נזק כספי טענה שנגרם למבנה בן 4 הקומות שבבעלותה?

מלון ולדורף אסטוריה ירושלים. צילום: ספיר פרץ מלון ולדורף אסטוריה ירושלים. צילום: ספיר פרץ

בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, דחה תביעה נגד מלון ולדורף אסטוריה הירושלמי בטענה שבניית בית המלון גרמה נזק למבנה סמוך בסך של כ-7.6 מיליון שקל.

התביעה הוגשה ע"י יפה לוי שמעוני, בעלת מבנה בן ארבע קומות ברחוב דוד המלך 6 בירושלים בשטח הסמוך הנמצא בגב המבנה, ברחוב אגרון עליו נבנה מלון וולדורף אסטוריה.

התובעת טענה שבניית בית המלון גרמה למבנה שבבעלותה נזקים גדולים שאותם העריכה בכ-13 מיליון שקל, אך לצרכי התביעה תבעה 7.6 מיליון שקל. טענה כי 87% מסכום התביעה מתייחס לאובדן דמי שכירות באותם שנים. יש לציין כי הנזק התגלה לתובעת כבר ב-2007 והגישה תביעה רק כעבור 7 שנים, ב-2014.

עוד קבעו השופטים בהחלטתם כי, "בניגוד לאמור בכתב התביעה ובתצהירים, התמונה המצטיירת היא, שהנכס היה נטוש ומוזנח עוד לפני שנת 2007. הנכס כולל 4 קומות ולמעט הקומה שבשנת 2007 עדיין הושכרה למשרדי הממשלה, הקומות האחרות היו נטושות ודלתות פלדה הפרידו בין הקומות".

עוד נטען כי התובעת, "כשלה מלהוכיח אובדן דמי השכירות. יש ממש בטענת המשיבה כי לפנינו תביעה שלא הובאו לראיות להוכחתה, לא במישור החבות ולא במישור הנזק". עוד נטען בהחלטה כלפי התובעת כי "לא הביאה ראיות מזמן אמת. סוף דבר, שלא עלה בידי התובעת להוכיח כי מעשיה ומחדליה של המשיבה גרמו נזק לנכס, בוודאי שלא נזק בהיקף הנטען על ידה".

בית המשפט חייב את התובעת לשלם לבעלת המלון הוצאות משפט בסך של 15,000 שקל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: