אא

הכירו את הצעירים המבטיחים של פספורט בענף התיירות והתעופה עד גיל 40

חלקם בנים ממשיכים בעסק ולחלקם אין שום קשר קודם לענף התיירות והתעופה. אלה הם 4 הצעירים מתחת לגיל 40 הבולטים של השנה החולפת בתעשייה

הצעירים המבטיחים של 2022 עד גיל 40. צילום: Shutterstock הצעירים המבטיחים של 2022 עד גיל 40. צילום: Shutterstock
גל נבו, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומשנה למנכ"ל איסתאגל נבו, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומשנה למנכ"ל איסתא

צילום: גל נבו

מי אני? נבו גל תפקיד: סמנכ"ל פיתוח עסקי ומשנה למנכ"ל איסתא גיל: 36 השכלה: תואר שני חשבונאות וכלכלה מצב משפחתי: נשוי + 2 מקום מגורים: תל אביב חלום ילדות: להיות מראדונה תחביבים: כדורגל היכן הכי אוהב לנפוש: תאילנד

"השוק צפוי להתאזן ב-2024" בהקשר של הקריירה שלך — איך הכל התחיל? למדתי חשבונאות וכלכלה והייתי אמור לעשות סטאז׳ במשרד האוצר וברגע האחרון קיבלתי הזדמנות להיות יד ימין של גיל יניב, שהיה משנה למנכ״ל מגדל, ופעלתי לפי תחושת בטן, שזה המסלול שיותר נכון עבורי". האם עצם העובדה שאתה דור המשך בעסק גורמת לאנשים להסתכל עליך בעין אחרת? "למזלי, אבא שלי הוא איש של אנשים, כך שבכל מקום ההסתכלות היא ממקום מאוד חיובי". היכן היית היום אילולא הקשר המשפחתי? "כנראה שעושה דברים דומים בעולם הפיננסים". האם היה שלב בחייך שתחום תיירות/תעופה לא עניין אותך? "התחלתי לעבוד ב-100% משרה באיסתא באמצע ,2017 כך שעד אז נהניתי בעיקר לנפוש". כיצד אתה מתמודד עם הביקושים העזים כיום לטיסות? וכמה זמן לדעתך ימשך הטירוף הזה? "ההערכה שלי היא שהשוק צפוי להתאזן רק בשנת 2024, ולכן צריך למקסם את ההזדמנויות שנפתחו בגלל חוסר האיזון, לצד הכנת התשתיות הנכונות לטווח הארוך". מה אתה צופה לחברה בה אתה עובד בעתיד? "ה-DNA שלנו הוא של צמיחה ויזמות, אני מרגיש שרק התחלנו - So Stay Tuned". מה לדעתך ענף התיירות והתעופה המקומי צריך לשנות? "שהתחרות היא לא מקומית וככל שנשפר את הממשקים והתשתיות של הענף - כולנו נרוויח".
מרכוס הגנברוך, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראלמרכוס הגנברוך, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל

צילום: יח"צ

מי אני? מרכוס הגנברוך תפקיד: מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל גיל: 35 תפקידים קודמים בקבוצת לופטהנזה: חשבונאות בקלן, ניהול תשואה בפרנקפורט, פיתוח עסקי במוסקבה וניהול ביצועים במינכן מצב משפחתי: בזוגיות מקום מגורים: תל אביב חלום ילדות: נהג קטר תחביבים: התחביב האהוב עליי הוא ריצה לאורך הטיילת בתל אביב. שם אפשר לפגוש אותי כמעט מדי בוקר היכן הכי אוהב לנפוש: דרום אמריקה העניקה לי את הכי הרבה השראה עד כה"ישראל היא אומת הסטארט-אפ, אז למה שלא תהפוך לכזו גם בטרוול-טק? "

"ישראל היא אומת הסטארט-אפ, אז למה שלא תהפוך לכזו גם בטרוול-טק?" איך הכל התחיל בהקשר של הקריירה? "עשיתי התמחות ב-Lufthansa WorldShop תוך כדי הלימודים". כיצד אתה מתמודד עם הביקושים העזים כיום לטיסות? וכמה זמן לדעתך ימשך הטירוף הזה? "קודם כל, אני שמח מאוד שיש ביקושים ערים כל כך לטיסות מישראל. טוב לראות שהמגיפה לא כיבתה את התשוקה לנסיעות ואת הצורך לטייל. כמובן, שהזינוק התלול בביקוש מצריך גמישות והרבה מאוד מאמצים מצד כל המעורבים, אבל כל אחד מאנשי הצוות כאן בישראל עושה עבודה מצוינת מדי יום ביומו בניסיון למצוא פתרונות עבור הלקוחות שלנו". כמה זמן אתה חושב שטירוף המערכות הזה יימשך? "אני מאוד מקווה שהביקוש יישאר גבוה כמו שהוא היום. כמובן, שגם הפעילות שלנו צריכה לחזור למצב נורמלי ולהיות אמינה יותר. כל שחקן בתעשייה שלנו מפיק לקחים מאי הסדרים של התקופה האחרונה. זו בהחלט הזדמנות לשפר גם את ההיצע וגם את ההליכים. אנחנו עושים כל מה שאפשר לעשות מקומית כדי לתמוך בשיפור המתמיד הזה". מה אתה צופה לחברה שבה אתה עובד בעתיד? "שהחברה תמשיך לתמוך בדרך שאני מתווה לחדשנות ולשיפור האיכות". מה לדעתך צריך לשנות בענף התיירות והתעופה המקומי? "ישראל היא אומת הסטארט-אפ – אז למה שלא תהפוך להיות כזו גם בתחום הטרוול-טק? אין ספק שהתעשייה כולה תיהנה מזה". איפה תהיה בעוד 5 שנים מהיום? "אני מצפה להמשיך ולהתמודד עם אתגרי המחר, ולהשתמש בידע ובניסיון שצברתי באחד מהשווקים המרתקים ביותר שיש לתעשייה הזאת להציע".
זיו מייברגזיו מייברג

צילום: יח"צ

מי אני? זיו מייברג תפקיד: מנכ״ל כספי תעופה גיל: 27 השכלה: תואר ראשון במינהל עסקים מאוניברסיטת ווסטמינסטר, לונדון תפקידים קודמים בכספי תעופה: ראש b2b, מנהל e-commerce מצב משפחתי: נשוי מקום מגורים: תל אביב חלום ילדות: טיס תחביבים: לעבוד ולנפוש היכן הכי אוהב לנפוש: סורנטו, איטליה

"אם לא הייתי מצטרף לעסק המשפחתי, היום הייתי בסיליקון ואלי בסן פרנסיסקו" איך הכל התחיל בהקשר של הקריירה? "למרות שנולדתי למשפחה שעיקר פעילותה בתחום התעופה והתיירות, התפקיד הראשון שלי היה בחברת קוסמטיקה אונליין שהקמתי כשעוד גרתי באוקראינה". האם עצם העובדה שאתה דור המשך בעסק גורמת לאנשים להסתכל עליך בעין אחרת? "אבא שלי והמשפחה שלי לא מאוד פעילים בכספי תעופה כבר 20 שנה. לכן, כשהצטרפתי לכספי לפני 5 שנים, הרבה אנשים בשוק לא קישרו את כספי למשפחה שלי, אז לא באמת הרגשתי את זה". היכן היית היום אילולא הקשר המשפחתי? "לפני שהצטרפתי לכספי, הציעו לי להשתתף בסטארט-אפ בסן פרנסיסקו. לכן, אילולא הצטרפתי לכספי אני מניח שהיום הייתי בסן פרנסיסקו". האם היה שלב בחייך שתחום תיירות/תעופה לא עניין אותך? "אבא שלי עירב אותי בעולם התעופה מגיל מאוד צעיר. אני זוכר שבגיל 12-13 דיברנו בארוחות שבת על Revenue management systems. אני לא זוכר את החיים שלי לפני, וגם לא זוכר שמשהו אחר באמת עניין אותי". כיצד אתה מתמודד עם הביקושים העזים כיום לטיסות? וכמה זמן לדעתך ימשך הטירוף הזה? "למקסם רווחיות ולהימנע מהוצאות מפתות. לא לפגוע בהתייעלות שקרתה בזמן הקורונה. להימנע מכוח אדם מיותר. אני מאמין שבתקופת החורף הביקוש והיצע יתייצבו. באותו הזמן, זה ייתן מספיק זמן לחברות התעופה להחזיר מטוסים מאחסון ולהחזיר עובדים בעונת הקיץ. עדיין בקיץ יהיה ביקוש גבוה מההיצע. בגלל התאוששות המהירה של ענף התעופה, הרבה MROs עומדים בעומס יתר על המידה ויש הרבה עיכובים במסירת מטוסים. אבל זה גם אמור להתייצב בשנתיים הקרובות, אם לא יהיו הפתעות". מה אתה צופה לחברה בה אתה עובד בעתיד? "בכספי אנחנו משתדלים לקדם טכנולוגיות ואוטומציה חדשות. היה לנו גידול גדול בזמן הקורונה והיינו פעילים לאורך כל התקופה. התוכנית שלנו זה להתפתח ולהתקדם מעבר לגבולות הארץ עד שנת 2023". מה לדעתך צריך לשנות בענף התיירות והתעופה המקומי? "אני מאמין שבישראל צריכה להיות יותר קונסולידציה. יש יותר מדי שחקנים קטנים בשוק. יהיה יותר בריא לשוק אם תהיה יותר קונסולידציה. כמו כן, השוק צריך להתפתח טכנולוגית ולהיות יותר אוטומטי במיוחד בתחום הצ׳רטרים וחבילות הטיסה". איפה תהיה בעוד 5 שנים מהיום? "בעוד 5 שנים אני מקווה לראות אותי מיישם את המטרות האישיות והמקצועיות שלי בצורה הטובה ביותר".
לי מרי טמסוט דדוןלי מרי טמסוט דדון

צילום: יח"צ

מי אני? לי מארי טמסוט דדון תפקיד: סמנכ"לית כספים בישראייר גיל: 37 השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים והתמחות ראשית בחשבונאות תפקידים קודמים בישראייר: מתמחה בראיית חשבון, חשבת קבוצת ישראיר מצב משפחתי: נשואה + 3 מקום מגורים: ראשון לציון חלום ילדות: מוכרת בחנות ממתקים חלום בגרות: להשתלב בתפקיד בכיר בחברה גדולה תחביבים: זמן איכות עם חברים ומשפחה ופילאטיס מכשירים היכן הכי אוהבת לנפוש: בטן גב באירופה. כמובן, עם עדיפות ליעדים בהם פועלת ישראייר

"משערת שאהיה בעתיד מנכ"לית באחת החברות" איך הכל התחיל בהקשר של הקריירה שלך? "בחרתי במקצוע בעקבות אחותי הגדולה, שבחרה במסלול מקצועי דומה. היא מודל לחיקוי עבורי. ב-2014 הגעתי לישראייר במקרה דרך בן משפחה, שהפנה את תשומת ליבי למודעת דרושים. ישראייר חיפשו באותו זמן מתמחה בראיית חשבון, והשאר היסטוריה". האם היה שלב כלשהו שתחום תיירות/תעופה פחות עניין אותך? "כשהגעתי לישראייר לא חשבתי שהענף מורכב ומרתק. היום אני מבינה את מורכבות התפעול, האחריות לעבוד בסביבה שבה הרווחיות הגולמית לא גבוהה כמו בהייטק, ניהול תזרים המזומנים המאתגר והשפעת העונתיות. נחשפתי לאנשים מדהימים ומקצועיים. הפנמתי שעובדי הענף פועלים מהלב והנשמה עם כל האתגרים שהענף מספק. העבודה שוחקת אבל מרתקת ושאף יום לא נראה כמו היום שלפני". כיצד את מתמודדת עם הביקושים העזים כיום לטיסות? "כמנהלת המערך הכספי, העומס והביקושים מורגשים בעיקר בגבייה ובתשלומים. הם גם היוו חלק ניכר מהצלחת ההנפקה של ישראייר גרופ ביוני השנה, אך גם בפיתוח מואץ של תהליכים יעילים יותר מבוססי דיגיטל ומיחשוב. מעבר לכל אלו, תפקידי לתמוך גם בצוות שנמצא בשטח – בנתב"ג, מסחר ובמוקד. בסוף למחלקת הכספים יש ממשקים עם כלל המחלקות בארגון". כמה זמן לדעתך ימשך הטירוף הזה? "אני מאמינה שהביקושים יוסיפו להיות גבוהים לפחות עוד שנה. כשהמלחמה רוסיה-אוקראינה תסתיים, הצפי שמחיר הדס"ל יותאם, ויחד עם מחירי הסחורות והלוגיסטיקה, נחזור לטווחים נורמטיביים של 2019. השיח העיקרי היום סובב סביב השאלה מה יהיו שיעור האינפלציה, שער הדולר ושיעורי הריבית בארץ ובעולם. אני מאמינה שהתחזיות העולמיות מציגות מצב שחור יותר ביחס למה שנפגוש בפועל. בכל מקרה, התחזיות מציגות שישראל תושפע פחות ביחס לעולם". מה את צופה לחברה בה את עובדת בעתיד? "אני רואה את ישראייר בטווח הרחוק מפתחת את הזרוע התיירותית באמצעות השקעות בבתי מלון ובקליטת מטוסים נוספים שישרתו נתח שוק גדול יותר". מה לדעתך ענף התיירות והתעופה המקומי צריך לשנות? "הפחתת רגולציה, הורדת אגרות ופיתוח שירותים דיגיטליים". איפה תהיי בעוד 5 שנים מהיום? "משערת שמנכ"לית באחת החברות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםישראיירלופטהנזהאיסתאכספי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: