התיירות ותעופת הפנים בהודו מתחילות לחזור לרמה של 2019
ביום ראשון האחרון, ה-17 באפריל, חג הפסחא, כ-408,000 נוסעים טסו בטיסות פנים בהודו, שיא נוסעים המתקרב לממוצע של 2019
טאג' מאהל. צילום: 123rf
בדיוק שנתיים וחודש לאחר שהודו השעתה את כל טיסות הפנים, המדינה הגיעה שוב לרמות התעבורה שלפני המגפה. ביום שישי, 17 באפריל, במהלך סוף השבוע הארוך של חג הפסחא הודו רשמה 407,975 נוסעים בטיסות הפנים, עדות לחזרה לנתוני 2019 ולהתאוששות של ענף התיירות והתעופה במדינה. חברות התעופה ההודיות התמודדו עם בעיות רבות מאז ההתחלה המחודשת של טיסות הפנים במאי 2020, החל מהחלטת הממשלה לשלוט בקיבולת ובמחירי הכרטיסים ועד לגלי הקורונה, כשהמכה האחרונה הגיעה בינואר עקב גל האומיקרון. כיום נראה כי תעשיית התעופה המקומית מתחילה לחזור למסלול. שרת התעופה האזרחית, Jyotiraditya Scindia, אמרה: "זו הייתה תקופה קשה מאוד בשנים הקודמות בגלל מגפת הקורונה. במהלך 10 הימים האחרונים אנו רואים שהנסיעות בהודו, הן מקומיות והן בינלאומיות, חוזרות חזק". בימים האחרונים השיא של חג הפסחא ירד מעט, אך עם הגידול המשמעותי של יותר מ-400,000 נוסעים ביום, גם חברות התעופה מעריכות כי הממוצע היומי של 2019, העומד על 425,000 נוסעים, הוא בר השגה למרות השוני של שוק התעופה והתיירות. עם זאת, הקורונה עדיין מעיבה על ענף התיירות והתעופה. בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה חדה במספר מקרים חיוביים ברחבי המדינה, במיוחד בערים גדולות כמו דלהי, כשהסיבה לכך היא גרסת BA.2. התקווה היא ש-BA.2 יתפוגג במהירות כמו האומיקרון ויאפשר לחברות התעופה לחזור לרמה של 2019, במיוחד בטיסות בינלאומיות מהודו. חברות התעופה הגדולות בהודו כבר ערוכות, הוסיפו טיסות והגבירו פעילות. IndiGo קטפה לאחרונה את תואר חברת התעופה השישית בגודלה בעולם לפי קיבולת, ובחודש במרץ הגדילה תדירויות ב-14.7%. אייר אינדיה גם הגדילה את פעילותה מאז ההשתלטות של תאגיד TATA בינואר, וכבר מציעה 16% יותר טיסות מתוכננות בקיץ הקרוב בהשוואה לשנה שעברה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}