וויזאייר וריינאייר נקנסו באיטליה על חיוב מטען היד
רשות התחרותיות האיטלקית קבעה, שמדיניות מטען היד החדשה של שתי חברות הלואו-קוסט, שהחלו לדרוש תשלום עבור טרולי, אינה הוגנת ומטעה את ציבור הנוסעים, וקנסה אותן בסכומים גבוהים
צילום: 123rf
רשות התחרותיות האיטלקית - Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato, AGCM - השלימה חקירה מקיפה נגד חברות הלואו-קוסט, וויזאייר וריינאייר, ששינו בחודש נובמבר האחרון את המדיניות בנושא מטען היד בטיסותיהן. הרשות הגיעה למסקנה חד משמעית, כי שינוי המדיניות, כשמטען היד אינו כלול עוד במחיר הכרטיס הבסיסי, אינו הוגן ומטעה את הלקוחות. הרשות בחנה בדקדקנות את המדיניות החדשה של החברות, המאפשרת לנוסעים לשאת רק תיק קטן אחד, שיכול להיות ממוקם מתחת למושב, כדי להותיר את תאי המטען העליונים זמינים לנוסעים ששילמו עבור עלייה מועדפת (Priority) למטוס. צילום: shutterstock בדיקת הרשות גילתה כי כמעט כל הנוסעים, גם אלה השולחים מזוודה לבטן המטוס, נוהגים לעלות למטוס עם טרולי או תיק יד גדול. נוהג בסיסי זה הוא מרכיב חיוני בשירות התעופה וחייבים להתיר אותו ללא כל תשלום נוסף. על בסיס התקנות האירופיות בנושא התעופה, יש לכלול את התוספות הבלתי נמנעות במחיר השירות הבסיסי המוצג בתחילת תהליך ההזמנה, ולפיכך לא ניתן להוסיפו בהמשך תהליך ההזמנה. באמצעות תוספת תשלום של 5 עד 25 אירו עבור מטען היד, הטרולי או התיק הגדול, (הסכום נקבע בהתאם למועד הרכישה: בעת ביצוע ההזמנה, בעת ביצוע הצ'ק אין או בשער היציאה למטוס), הגדילו שתי החברות את עלות כרטיס הטיסה באופן לא שקוף, המפריד מן המחיר הבסיסי של הכרטיס שירות חיוני ובלתי נמנע עבור כמעט כל הנוסעים. אי לכך, נטען כי מדובר הטעיית הצרכנים, כשהמחיר שישולם בסוף תהליך ההזמנה יהיה כמעט תמיד גבוה יותר מאשר המחיר המוצג בתחילת התהליך. נוהג זה גם מקשה על השוואת מחירים עם ספקים אחרים, שמחיר הכרטיס שלהם כולל מטען יד. בסיכום הבדיקה קנסה רשות התחרותיות את ריינאייר ב-3 מיליון אירו ואת וויזאייר במיליון אירו, והן נדרשות להשיב תוך 60 יום, כיצד הן מתכוונות לפעול לתיקון המדיניות המטעה והלא הגונה.
ריינאייר
צילום: 123rf
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}