אא

הלהיט הבא במלונות? חופשות הקונספט תופסות תאוצה

את הפסנתרן המנומנם בלובי תפסו בשנים האחרונות אירועי תרבות מושקעים תחת הכותרת: אירועי קונספט. ישנם מלונות שהפכו את סוגיית הקונספט לחלק אינטגרלי מהשפה המיתוגית-שיווקית. "ישנו קהל חדש ושונה, שמתעניין במוצרי התוכן החדשים והופך להיות נאמן למותג של תרבות ומוסיקה"

מלון פסטורל על רקע הרי הגולן. צילום: קרני פלג|מלון הגושרים. צילום: יח"צ מלון פסטורל על רקע הרי הגולן. צילום: קרני פלג|מלון הגושרים. צילום: יח"צ
יותר ויותר בתי מלון בארץ מחליפים את הפסנתרן המנומנם בלובי באירועי תרבות מושקעים תחת הכותרת: אירועי קונספט. וישנם בתי מלון שהפכו את סוגיית הקונספט לחלק אינטגרלי מהשפה המיתוגית-שיווקית שלהם. האירועים הקונספטואליים הללו מתקיימים על פי רוב בסופי שבוע, שהם הימים המבוקשים ביותר. אם כי, בתי מלון נוטים לקיים את הסופ"שים הקונספטואליים הללו לרוב בעונות שחונות. קרי, באמצע שבוע ובעונת החורף שהם הימים ה"מתים" בענף. אולם, סוגיית הקונספט נולדה לא רק מתוך הצורך לתת מענה לימים "המתים" אלא גם מתוך הצורך של בתי מלון להתבדל ממלונות מתחרים אחרים ולתת לאורחיהם ערך מוסף. ומה מוצע? סופ"שים קונספטואליים כוללים על פי רוב הרצאות אורח; הופעות; סיורים וסדנאות (בישול, שוקולד) המתכתבים עם הקוסנפט של המלון. הישראלים ראו עולם. הם נוסעים, רואים וטועמים מהכל, ולכן מחפשים גירויים ודברים חדשים שטרם חוו. מלון עם בריכה, ג'קוזי וספא – היום זה כבר לא מספיק. לכן, אנחנו כל הזמן מנסים לצאת מהקופסא ולהיות יצירתיים. לא להיות שבלונים וכל הזמן לחדש ולהתחדש", אומר דודו עוז, "מנכ"ל הגושרים מלון בטבע" בקיבוץ הגושרים שבגליל העליון. עוד לדבריו, "מאחר והמלון שוכן בלוקיישן שבסמוך לו שפע של כרמים, יקבים וטבע – בחרנו למנף את עניין היין והטבע במסגרת אירועי הקונספט של המלון המתקיימים בצורה קבועה לפחות אחת לחודש. כך למשל, יש לנו שיתוף פעולה עם מספר יקבים מהסביבה במסגרתו מתקיימים ערבי טעימות וסיורים ביקבים. והיינות, אגב, מוצעים למכירה במחירים אטרקטיביים לאורחי המלון". כמו כן, המלון הנושק ל"עמק הנהר הנעלם" מזמין את אורחיו ליהנות מפנינת טבע זו. לצאת לצעידה בחיק הטבע, במסלול מפותל, מיימי ויפיפה העובר בתוך צמחיה, עצי תאנה, גפנים וצפצפות.

עוגן קונספטואלי נוסף של מלון הגושרים הוא תרבות. לדברי עוז, המלון "אימץ" את תיאטרון "מראה" בניהולו של השחקן והבמאי יפתח קליין שבקרית שמונה הסמוכה לקיבוץ ואורחי המלון נהנים גם מזה.

מלון הגושרים. צילום: יח"צמלון הגושרים. צילום: יח"צ
מלון הגושרים. צילום: יח"צ

שחקן ותיק יותר במגרש הקונספטואלי, אם לא הוותיק שבהם, הוא מלון "פסטורל" שבקיבוץ כפר בלום השוכן לא הרחק מקיבוץ הגושרים. במלון "מדברים" קונספט מוסיקלי זה 15 שנים ברציפות. סדרת סופי השבוע המוסיקליים המכונה "פסטורליה בצלילים" מציעה לאורחי המלון 10-12 סופי שבוע בשנה של תרבות ומוסיקה בנושאים שונים: מוסיקה קלאסית, מוסיקה קלה, אופרה, ג'אז ובלוז, זמר עברי, מוסיקת עולם, ספרות ותיאטרון.

דובי בנארי, מנכ"ל מלון פסטורל מסביר: "בשנת 2002 הגענו למספר חדרים דומה לזה שהיה באותם ימים במלונות הסמוכים כפר גלעדי והגושרים, והרגשנו צורך למתג את המלון שלנו ולבדל אותו משאר בתי המלון בצפון הארץ. המניע היה להפוך את פסטורל ליוקרתי יותר ולפנות לקהלי מטרה נוספים וגבוהים יותר, שוחרי תרבות ומוסיקה. ולצד זה – לשדרג את חדרי המלון ואת השטח הציבורי, כך שכל תרבות הארגון של המלון תזכה לקפיצת מדרגה. ההחלטה הייתה אסטרטגית".

עוד לדברי בנארי, "למעשה, פנינו לקהל נוסף, מעבר לקהל התיירותי המגיע לנפוש במלון. התברר לנו מהר מאוד שישנו קהל חדש ושונה, שמתעניין במוצרי התוכן החדשים והופך להיות נאמן בצורה בלתי רגילה למותג של תרבות ומוסיקה. זהו קהל הנמצא בקבוצה סוציו-אקונומית כזו שמסוגלת לשלם עבור המוצר היקר הזה".

בנארי מוסיף כי אל תוך תהליך הבידול והמיתוג החדש הוכנסו שני מוצרים נוספים למלון – ספא ומרכז כנסים. "שניהם מוצרים משלימים לקהל המטרה אליו אנו פונים עם סופי השבוע המוסיקליים, מתוך כוונה לספק חווית לקוח איכותית יותר. בדיעבד, גילינו ששוק הכנסים טומן בחובו פוטנציאל אסטרטגי אדיר שמסוגל להביא קהלים גם באמצע השבוע וגם בסופי השבוע מגופים מוסדיים גדולים וחזקים". עוד לדבריו, "אנו גאים בכך שמלון פסטורל כפר בלום היה החלוץ של התפיסה המשלבת חוויה מלונאית עם חוויה תרבותית בישראל. הצלחתם של סופי השבוע המוסיקליים התפשטה כאש בשדה קוצים בברנז'ה המלונאות הישראלית. רשתות ומלונות פרטיים קפצו על הקונספט כעל מוצאי שלל רב, ופיתחו מוצרים דומים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: