הלהיט הבא במלונות? חופשות הקונספט תופסות תאוצה
את הפסנתרן המנומנם בלובי תפסו בשנים האחרונות אירועי תרבות מושקעים תחת הכותרת: אירועי קונספט. ישנם מלונות שהפכו את סוגיית הקונספט לחלק אינטגרלי מהשפה המיתוגית-שיווקית. "ישנו קהל חדש ושונה, שמתעניין במוצרי התוכן החדשים והופך להיות נאמן למותג של תרבות ומוסיקה"
עוגן קונספטואלי נוסף של מלון הגושרים הוא תרבות. לדברי עוז, המלון "אימץ" את תיאטרון "מראה" בניהולו של השחקן והבמאי יפתח קליין שבקרית שמונה הסמוכה לקיבוץ ואורחי המלון נהנים גם מזה.
שחקן ותיק יותר במגרש הקונספטואלי, אם לא הוותיק שבהם, הוא מלון "פסטורל" שבקיבוץ כפר בלום השוכן לא הרחק מקיבוץ הגושרים. במלון "מדברים" קונספט מוסיקלי זה 15 שנים ברציפות. סדרת סופי השבוע המוסיקליים המכונה "פסטורליה בצלילים" מציעה לאורחי המלון 10-12 סופי שבוע בשנה של תרבות ומוסיקה בנושאים שונים: מוסיקה קלאסית, מוסיקה קלה, אופרה, ג'אז ובלוז, זמר עברי, מוסיקת עולם, ספרות ותיאטרון.
דובי בנארי, מנכ"ל מלון פסטורל מסביר: "בשנת 2002 הגענו למספר חדרים דומה לזה שהיה באותם ימים במלונות הסמוכים כפר גלעדי והגושרים, והרגשנו צורך למתג את המלון שלנו ולבדל אותו משאר בתי המלון בצפון הארץ. המניע היה להפוך את פסטורל ליוקרתי יותר ולפנות לקהלי מטרה נוספים וגבוהים יותר, שוחרי תרבות ומוסיקה. ולצד זה – לשדרג את חדרי המלון ואת השטח הציבורי, כך שכל תרבות הארגון של המלון תזכה לקפיצת מדרגה. ההחלטה הייתה אסטרטגית".
עוד לדברי בנארי, "למעשה, פנינו לקהל נוסף, מעבר לקהל התיירותי המגיע לנפוש במלון. התברר לנו מהר מאוד שישנו קהל חדש ושונה, שמתעניין במוצרי התוכן החדשים והופך להיות נאמן בצורה בלתי רגילה למותג של תרבות ומוסיקה. זהו קהל הנמצא בקבוצה סוציו-אקונומית כזו שמסוגלת לשלם עבור המוצר היקר הזה".
בנארי מוסיף כי אל תוך תהליך הבידול והמיתוג החדש הוכנסו שני מוצרים נוספים למלון – ספא ומרכז כנסים. "שניהם מוצרים משלימים לקהל המטרה אליו אנו פונים עם סופי השבוע המוסיקליים, מתוך כוונה לספק חווית לקוח איכותית יותר. בדיעבד, גילינו ששוק הכנסים טומן בחובו פוטנציאל אסטרטגי אדיר שמסוגל להביא קהלים גם באמצע השבוע וגם בסופי השבוע מגופים מוסדיים גדולים וחזקים". עוד לדבריו, "אנו גאים בכך שמלון פסטורל כפר בלום היה החלוץ של התפיסה המשלבת חוויה מלונאית עם חוויה תרבותית בישראל. הצלחתם של סופי השבוע המוסיקליים התפשטה כאש בשדה קוצים בברנז'ה המלונאות הישראלית. רשתות ומלונות פרטיים קפצו על הקונספט כעל מוצאי שלל רב, ופיתחו מוצרים דומים".