אא

חורף חם בנתב"ג: גידול של 14% במספר הטיסות לישראל וממנה

צפי הטיסות המצרפי של החברות הישראליות גבוה ב-6% לעומת כמות הטיסות המצרפית שלהן במהלך חורף 2017/18. איזי ג'ט תפעיל החורף כ-70 טיסות שבועיות מנתב"ג. שלושת הקוים הפעילים היותר בנתב"ג בטיסות מישראל והצפי לשנה הקרובה בכתבה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
  החורף הזה, היצע הטיסות הבינלאומיות בנתב"ג צפוי לגדול בכ-14% לעומת חורף 2017/18 כך עולה מניתוח שעשה, אגף כלכלה ויחסים בינלאומיים  ברשות התעופה האזרחית. נתון מעניין נוסף, צפי שיעור הגידול בהיצע הטיסות הישירות בקווים בין נתב"ג ליעדים באיחוד  האירופי במהלך עונת החורף 2018/19 גבוה מעט משיעור הגידול  הצפוי בהיצע הטיסות הישירות בין נתב"ג למדינות שאינן חברות באיחוד האירופי, כ-15% בנתיבי האיחוד מול כ-12%  בנתיבים האחרים. כמו כן, צפי שיעור הגידול בהיצע הטיסות הישירות לטווח ארוך במהלך עונת החורף הקרובה  הוא כ-20%, והוא גבוה משמעותית מצפי שיעור הגידול בהיצע הטיסות לטווח קצר ובינוני, לאחר שעל ציר הזמן של  השנים האחרונות שיעור הגידול של הטיסות הישירות לטווח ארוך היה נמוך יחסית. הגידול בהיצע טיסות הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג  נגזר מגידול בהיצע הטיסות של מסחר חברות, כאשר חברות איזי ג'ט, (מ-53 בחורף 17/18 ל-70 בחורף הזה יחד עם ג'ט סוויס), טרנסוויה פרנס (יחד עם טרנסאוויה, מ-22 ל-33 טיסות החורף הזה) ונוורוויג'ן (מ-7 טיסות בלבד בחורף שעבר ל-20 טיסות שבועיות החורף הזה), צפויות  להגדיל את היצע הטיסות שלהן באופן משמעותי. איזי ג'ט-מ-53 טיסות ל-70. צילום: יח"צ איזי ג'ט מקור נוסף לגידול היצע הטיסות הוא טיסות של שבע חברות חדשות בנתב"ג: MYWAY, LATAM, אייר מולדובה, סצ'ואן, אייר אינדיה ושתי חברות התעופה הצרפתיות ASL וחברת – XL.  קוים חדשים בחורף 2018/19 בעונת החורף פועלים קווי טיסה שלא פעלו במהלך עונת החורף הקודמת, ובינהם, שני קווים חדשים בין ישראל  ליעדים בסין, גוואנגזו ו-שנגדו, קו החדש ת"א- סאו פאולו-סנטיאגו, והקו החדש ת"א-דלהי של חברת אייר אינדיה. עוד ברשימת הקווים החדשים מנתב"ג: אוסלו (נורווגיה), נאנט (צרפת), מניגנן (גרמניה), בורדו (צרפת), וסיביו (רומניה). מבחינת החברות הישראליות, לפי הניתוח של אגף וכלכלה ויחסים בינלאומיים ברשות התעופה האזרחית,  צפי הטיסות המצרפי של חברות אל על, ארקיע וישראייר גבוה בשיעור של כ-6% לעומת כמות הטיסות המצרפית של אותן חברות במהלך עונת החורף 2017/18. הערכה היא כי צפי חלק השוק המצרפי של החברות הישראליות צפוי לרדת  לסדר גודל של כ-27% מהיצע טיסות הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג לעומת חלק של שוק של כ-29% וכ-33% במהלך עונות החורף 2017/18 ו-2016/17 בהתאמה. שימוש במטוסים חכורים מחברות תעופה זרות מונע ירידה משמעותית יותר בחלק השוק המצרפי של החברות הישראליות. הקווים שצפויים לפעול עם מספר החברות הגדול ביותר המפעילות שירות סדיר הם: לבוקרשט (שבע חברות), לרנקה (שש חברות), פריז (שש חברות).
בוקרשטבוקרשט
בוקרשט: ראשונה, עם 7 חברות תעופה המפעילות טיסות מנתב"ג לבירת רומניה. צילום 123rf בקו ת"א-בנגקוק רמת התחרות צפויה לגדול משמעותית בעקבות השקת הטיסות של חברת ארקיע לפני מספר חודשים, עם התחרות החדשה שהיא יוצרת לחברת אל על שהייתה היחידה שהפעילה טיסות ישירות בקו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםרשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: