אא

חושבים שלא קיבלתם טיפול ראוי בעת בדיקה אצל הרופא? יכול להיות שחוויתם רשלנות רפואית

אחד הנושאים המורכבים שעולים על סדר היום בביהמ"ש הוא נושא הרשלנות הרפואית. כיצד תדעו שחוויתם רשלנות רפואית, ומה תוכלו לעשות במקרה כזה? כל הפרטים במאמר שלפניכם \\ תוכן פרסומי

צילום: pixabay צילום: pixabay

מהי רשלנות רפואית?

על פי החוק במדינת ישראל, מחובתו של כל בעל מקצוע, בין אם מדובר ברופאים, קבלנים, טכנאים וכדומה, לנקוט באותה מידת זהירות סבירה שכל בעל מקצוע אחר היה נוקט בנסיבות דומות. בדומה לכך, כל בעל מקצוע העוסק בתחום הרפואה, לרבות רופאים, פרמדיקים, אחים ואחיות, מזכירים רפואיים ועוד, מחויבים לפעול בצורה סבירה ברמת הזהירות המוטלת עליהם. אם הם חורגים ממידת זהירות זו, עלול להיגרם נזק למטופל, ונזק זה עשוי להיות עילה לתביעת רשלנות רפואית כנגד הגורם המטפל. לא בטוחים אם חוויתם רשלנות רפואית? תוכלו לקבל מידע על רשלנות רפואית מעורכי דין המתמחים בתחום, בניסיון לאשש את החשדות ובהמשך להביא למיצוי הדין עם הגורמים.

דוגמות לסוגי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בתצורות רבות ובאופנים שונים, כך שאנשים רבים אף אינם מודעים שחוו רשלנות כזו. בית המשפט דן בכל מקרה לגופו, וקובע שהתרחשה רשלנות רפואית כאשר נגרם נזק למטופל כתוצאה מהתנהגות של הגורם המטפל שאינה עולה בקנה אחד עם התנהגות שניתן לצפות לה מבעל מקצוע העוסק בתחום הרפואה. מקרי רשלנות רפואית נפוצים לדוגמה עשויים להיות רשלנות של רופאים בזמן ניתוח, רשלנות במעקב ובטיפול האישה הרה, מתן אבחנה שגויה או מאוחרת, טעות במתן תרופות, היעדר הסכמה מדעת של מטופל לטיפול ועוד. ככלל, אפשר לומר שרשלנות רפואית קורית כאשר הצוות הרפואי לא פועל בצורה הנדרשת ממנו וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל, שלא היה נגרם אילולא הצוות הרפואי היה פועל בצורה תקינה.

מה תוכלו לעשות אם חוויתם רשלנות רפואית?

כדי להוכיח בפני בית המשפט שהתרחשה רשלנות רפואית, יש צורך לספק הוכחות. לשם כך, תצטרכו לאסוף את כל התיעוד הרפואי שברשותכם ולהעביר אותו לרופא מומחה שעליו אתם סומכים. אותו מומחה יעבור על החומר הרפואי ויכתוב בעבורכם את חוות דעתו המקצועית – אם התרחשה רשלנות רפואית, מי אחראי לגביה ובאיזה אופן היא נעשתה. במקביל, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, שעל פי חוות הדעת המקצועית שנכתבה עבורכם יוכל להכין את כתב התביעה ולהגישו לבית המשפט. כמו כן, עורך הדין יוכל לייעץ וללוות אתכם בתהליך, וכמובן לייצג אתכם בבית המשפט ולדרוש עבורכם את הפיצויים המגיעים לכם.

כמה זמן לוקח ההליך?

עליכם לקחת בחשבון כי תביעות הנוגעות לרשלנות רפואית עשויות להימשך זמן ארוך, כל עוד התהליך אינו מסתיים בפשרה. עם זאת, מומלץ להיאזר בסבלנות ולבחור עורך דין שתוכלו לסמוך עליו שילווה אתכם לאורך התהליך על הצד הטוב ביותר, ולהביא למיצוי מלא של הדין עם הגורמים הרפואיים.

לסיכום

רשלנות רפואית היא עניין מורכב ומסועף ויש להתנהל עימה ברגישות. קיימים מקרים רבים שעשויים להיחשב כרשלנות רפואית, ואם אינכם בטוחים שחוויתם רשלנות כזו, כדאי לפנות לייעוץ עם עורך דין המתמחה בתחום. רק בריאות! תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: