אא

ח"כ אוסמה סעדי על הצעת חוק הכניסה לישראל: "מדובר בהצעה מסוכנת"

ועדת הכנסת אישרה היום (ב') את בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק הכניסה לישראל. ח"כ סעדי (הרשימה המשותפת) שהתנגד להצעה: "נותנים לבקר הגבול סמכות למנוע מתיירים או נציגי ארגוני זכויות אדם להיכנס לישראל. יש לנו חשש שהתיקון נועד למנוע כניסת נציגי ארגונים שבאים לחשוף עוולות שמדינת ישראל עושה בשטחים הכבושים"

הכנסת. צילום: 123rf הכנסת. צילום: 123rf
ועדת הכנסת, בראשות ח"כ ניר אורבך, אישרה היום (ב') את בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 34), התשפ"ב-2022 (מ/1513), לפני הקריאה הראשונה.

הממשלה דנה אתמול (א'), כפי שפורסם כאן, על הקמת מערכת מידע של פרטי נוסעים – נתוני (API (advance passenger information – נכנסים ויוצאים מישראל. מערכת מידע זו תואמת את הסטנדרטים הבינלאומיים שנקבעו באמנת התעופה הבינלאומית, המחייבים כבר כיום את כל המדינות החתומות על האמנה ומדינת ישראל ביניהן, להקים מערכת מידע של פרטי הנוסעים.

העברת נתוני API טרם הגעת הנוסעים לישראל, תאפשר ביצוע בדיקות מקדימות של ביקורת הגבולות עוד טרם הגעת הנוסעים לישראל או יציאתם ממנה, לצורך קבלת החלטות יעילה, צמצום זמני המתנה ושיפור השירות לנוסעים המגיעים אל תחנות הגבול. כיום במצב הדברים, קבלת פרטי הנוסעים, רק לאחר ההגעה לישראל, אינה מאפשרת למעשה בדיקה מקדמית לצורך קבלת ההחלטה באשר לרשות הכניסה ומותירה זמן קצר ביותר בין מועד קבלת המידע ועד התייצבותם של הנוסעים בפני בקרי הגבול. פרק זמן קצר זה אינו מאפשר מניעה מראש של הגעת הנוסעים מנועי כניסה אל בקרי הגבול.

עו"ד עירית וייסבלום מרשות האוכלוסין וההגירה, אמרה היום בדיון כי ההצעה נועדה להסמיך את הרשות לחייב את כלי ההסעה שבדרכם לישראל, למסור לרשות האוכלוסין את פרטי הנוסעים, ה-IPA של הנוסעים שבדרכם לישראל מבעוד מועד, טרם הגעתם ארצה. על מנת שפקיד הבקרה יוכל לקבל החלטה מושכלת אם לאשר את כניסתו לישראל של אזרח זר. לדבריה, המדינה חייבת להקים את המערכת מכח החלטות האו"ם, וחתימת מדינת ישראל על אמנת שיקגו - האמנת התעופה הבינלאומית. הרשות הקימה את ממשק הנתונים והחלה בפיילוט שהצליח, והמערכת מוכנה לעבור לשלב המבצעי, בשאיפה להפעלה מלאה בחודשים הקרובים. ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) התנגד להצעה ואמר כי "מדובר בהצעה מסוכנת. למעשה, נותנים לבקר הגבול סמכות למנוע מתיירים או נציגי ארגוני זכויות אדם להיכנס לישראל. יש לנו חשש שהתיקון נועד למנוע כניסת נציגי ארגונים שבאים לחשוף את העוולות שמדינת ישראל עושה בשטחים הכבושים". הוועדה העניקה פטור מחובת הנחה להצעת החוק בכל הקריאות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: