אא

"חני סובול היא בחירה מצוינת. מקווה שתישאר בתפקיד שנים רבות"

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, בראיון מיוחד לרגל האירוע השנתי, פותח את הפה. על אל על: "יורים לעצמם ברגל. כואב הלב", על דוד מימון: "מעריך"ועל סניף ישראל של אל על: "מהפך ניהולי, ולטובה". הראיון המלא בגיליון פספורט המודפס

קובי קרני קובי קרני
קובי קרני ממשיך להוביל את התאחדות סוכני הנסיעות, ונראה כי למרות הצהרותיו החוזרות ונשנות על פרישה, לא נראה בינתיים מחליף ליו"ר 'הנצחי'. בראיון מיוחד לרגל האירוע השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות, קרני מדבר בגילוי לב ובלי מעצורים, וכהרגלו אומר את כל אשר על ליבו. קרני מדבר על תפקיד היו"ר, על המועמד להחליף אותו, על מעמד הסוכן, על מצב ההתאחדות, על יאטא, על בתי המלון, על אל על ודוד מימון, על המנכ"לית חני סובול ועוד ועוד.   קובי, עוד אירוע שנתי של סוכני הנסיעות ואתה עדיין יו"ר. נדמה שאתה היו"ר הנצחי? "תמיד התפקיד נחשב בעיניי זמני, עד לסיום הבעיות הבוערות והמשמעותיות של הענף, כמו המע"מ, הביטוח, התביעות נגד חברות התעופה וכו'. לצערי, הנושאים נמצאים על סדר היום משך שנים רבות, ומאחר וחסר זיכרון ארגוני בהתאחדות, זה משפיע על קבלת החלטה לגבי פרישה. בכל מקרה, אשמח אם מועמד ראוי יציג את מועמדותו. כדי לתרום לענף אני לא חייב להיות יושב ראש". יש לך עדיין כוח ומרץ? "השאלה היא לא של יכולת אלא של רצון. בנושא זה אני יכול לחיות טוב ללא התפקיד". אתה רואה מי יכול להחליף אותך? "לא מסתכל ולא בוחר. בדרך כלל, על מנת למלא את התפקיד כראוי רצוי לא להסתכל יותר מדי לאחור". נראה שהורדת פרופיל. אתה נותן חופש פעולה לחני סובול ומתערב רק בנושאים הגדולים? "אני נמצא באותו פרופיל כל השנים. גם המנכ"ל הקודם נהנה מחופש פעולה ממני. חני היא בפרונט והיא מובילה בטיפול בבעיות בכישרון רב, ולטעמי, אין סיכוי שהיא תנצל את חופש הפעולה שבידה לרעה. יחסי ציבור לא מעניינים אותי. בכל מקרה, אני לא נהנה מטובת הנאה כלשהי. להיפך". איך אתה רואה את ההשתלבות של חני כמנכ"לית? "בצניעות, בחירה מצוינת, מכל הבחינות האפשרויות לטובת הענף. מקווה שתישאר בתפקיד שנים רבות".
כיכי
"היא בפרונט והיא מובילה בטיפול בבעיות בכישרון רב. מקווה שתישאר בתפקיד שנים רבות". חני סובול, מנכ"לית ההתאחדות   אתה מרוצה מההחלטה לחזור לקיים את האירוע השנתי בחו"ל? "אני תמכתי בהצעה, מאחר וזה מאפשר מפגש בלתי אמצעי בין הסוכנים ובין הספקים. פרק זמן המאפשר החלפת דעות והשתלמות מקצועית ומאפשר לכל אחד להבין את הבעיות העומדות בפנינו ולאן פני הענף מועדות". איך אתה רואה כיום את מעמדו של סוכן הנסיעות? "שאלה שנשאלת מידי שנה כבר עשרות שנים, ועדיין ערוץ משרדי הנסיעות חי וקיים בכל העולם. בכל תחום ובכל עסק יש לשאול את השאלה מדי פעם. התשובה, כנראה, היא ביכולת של המשרד להתאים את עצמו לשינויי העיתים, הבאים לידי ביטוי, למשל, בהתפתחויות הטכנולוגיות או ביכולת להעניק שירות בעולם משתנה". איפה אתה ממצב כיום את ההתאחדות, את מעמדה ואת כוחה? "הכוח של ההתאחדות  נגזר מהיכולת להתמודד וגם להגיע להישגים מול הנושאים הרבים המשפיעים על היציבות הכלכלית של המשרדים. הייחודיות של ההתאחדות בישראל, לעומת מה שקורה במדינות אחרות בעולם, היא היכולת להיערך מבעוד יום להתפתחות העתידית של היחסים מול יאטא, בי.אס.פי, חברות תעופה, הגבלים עסקיים ועוד. על מנת להשיג את המטרות יש צורך בראייה אסטרטגית של הענף והרבה סבלנות, מאחר ואלה תהליכים של שנים, של עבודה קשה ומשאבים כספיים גבוהים ביותר. לצערי, אני לא יכול לומר, כי הכוח של ההתאחדות נובע מכלל החברים, לא בהבנת התהליכים ולא בתשלום מסודר של דמי חבר. לפחות בשנים האחרונות יש הכרה בערך ההתאחדות מצד גורמים מובילים בענף, מה שמקל על העבודה. יש בכל זאת סיפוק רב לנוכח ההישגים הגדולים בעיצוב פני הענף ובתרומה ליציבות המשרדים". מה כיום הכי מדאיג אותך? "שהשנים חולפות מהר מדי". גורמים בינלאומיים ממשיכים להיות מעורבים ולהשתלט על השוק? "אני לא מאמין ביכולת להשתלט באופן מלא על השוק. בשנים האחרונות חברות התעופה הסדירות נלחמו בערוץ השיווק של הסוכנים, הן בהיבט העמלות והן בניסיונות בלתי פוסקים לעקוף את ערוץ השיווק של הסוכנים. בדרך הן שכחו כי הבעיה שלהן זה לא הסוכן אלא חברות הלאו קוסט, ולכן, ברחבי העולם יש תהליך של חזרה לערוץ הסוכנים. קח את נושא בתי המלון. האם הבעיה של בתי המלון היא העמלה למשרדי נסיעות או אייר בי .אנד. בי?! מה שכן, אי אפשר להתעלם מההשפעה של הטכנולוגיה. היא הופכת לעוד יותר בעייתית, כאשר האתרים מפרסמים, בעזרת מחירים מיוחדים או עמלות גבוהות שמקבלים מבתי המלון, מחירים הנמוכים ב-25% מאלה שבידי הסוכן. בסיכומו של דבר, אני מקווה שהשכל הישר ינצח ויכירו בערך המוסף של הסוכן כערוץ שיווק ומכירות הכרחי וכדאי". מה מצב מערכת היחסים של הסוכנים עם חברת אל על? "אל על הייתה ונשארה עדיין השותף המרכזי של משרדי הנסיעות בישראל. אני  רואה  את התרומה המשמעותית  של משרדי הנסיעות להצלחתה של  אל על, ומאידך, את החשיבות שאל על  מייחסת ליציבות הכלכלית של הסוכנים. אין ספק שבימים אלה משבר הטייסים משפיע על היכולת של המשרדים להתמודד מול דרישות הלקוחות, ואני מקווה שהמשבר יסתיים בקרוב. בכל מקרה, כהתאחדות, כאשר אני מתבונן באספקלריה של השוק כולו, אני יכול לומר בצורה ברורה: מצב משרדי הנסיעות בישראל היה גרוע בהרבה ללא ההבנה של אל על בחשיבות משרדי הנסיעות. זה בא לידי ביטוי בהתמודדות מתמשכת מול יאטא והבי-אס-פי לשנות את כל מבנה השוק באשר לתנאי האשראי של הסוכנים, בהתייחסות לנושא העמלות, קריטריונים כספיים, תחרות הוגנת ועוד. ועוד בנושא זה ראוי לציין את השינוי שעבר סניף ישראל, בניהולו של ירום ודיש והצוות המעולה שלצדו. שיתוף הפעולה הרחב שלהם מול כלל המשרדים ראוי לציון מיוחד".
  הראיון המלא בגיליון 'פספורט' המודפס  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותדוד מימוןכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: