אא

טורקיה: התיירות הבינלאומית צפויה לרדת השנה ב-10 אחוזים

תחקיר של מועצת התיירות העולמית, WTTC, מנתח את הגורמים לירידה הדרמטית. אנטליה חווה השנה את הצניחה הגדולה ביותר מזה עשור. גם צרפת, יוון, מצרים וטוניסיה, יסבלו השנה מירידה משמעותית בתיירות הבינלאומית, עקב הטרור ומשבר הפליטים

Shutterstock Shutterstock

טורקיה הפכה ב-20 השנים האחרונות לאחד מיעדי הנופש הפופולאריים בעולם, בעיקר בזכות התנאים הטובים והמחירים הנוחים, אלא שלטרור, לאנדרלמוסיה הפוליטית ולמלחמה בסוריה השכנה, השפעה הרסנית על תעשיית התיירות שלה.

בשנה האחרונה סבלה המדינה מסדרת אירועי טרור קטלניים, כולל במרכז התיירותי של איסטנבול, וכן בחיכוך פוליטי משמעותי במיוחד עם רוסיה בעקבות הפלת המטוס הצבאי.

תחקיר של מועצת התיירות העולמית, WTTC, מבהיר את הגורמים לירידה הדרמטית בתיירות הבינלאומית לטורקיה.

"ברור לחלוטין שהרוסים לא יבקרו השנה בטורקיה וגם השווקים של בריטניה וגרמניה ירדו משמעותית", אומר דייויד סקווסיל, נשיא מועצת התיירות העולמית. "שלוש מדינות אלה מספקות בדרך כלל 12 מיליון תיירים מתוך 36 מיליון תיירים בינלאומיים המגיעים לטורקיה, ולכן ברור שההשלכות על תעשיית התיירות הטורקית תהיינה הרסניות".

היקף ההזמנות לביקורים בטורקיה קטן משמעותית, ועפ"י כל ההערכות מספר התיירים הבינלאומיים בשנת 2016 צפוי לרדת בכ-10 אחוז.

אנטליה היא אחד מאזורי חופשות החוף המצליחים ביותר בטורקיה, ועפ"י הסטטיסטיקה הרשמית היא חווה השנה את הצניחה הגדולה ביותר במספר התיירים בעשור האחרון.

ממשלת טורקיה עושה מצידה מאמצי שיווק משמעותיים, כולל תגבור אמצעי הבטיחות, כדי להשיב את האמון הבינלאומי לאתרי הנופש הפופולאריים, ובמקביל מפעילי התיירות הבינלאומיים מנסים לעודד את תיירות הנופש לטורקיה באמצעות הורדת מחירים.

ולא רק טורקיה תיפגע השנה. מתקפות הטרור ומשבר הפליטים ישפיעו גם על צרפת, יוון, מצרים וטוניסיה, עפ"י תחזיות מועצת התיירות העולמית, המעריכה כי התאוששות מוחלטת ממפגעי טרור אורכת יותר משנה.

"נראה כי בטורקיה המצב מורכב ומסובך יותר בהתחשב בבעיות הנוצרות כתוצאה מהמלחמה בסוריה השכנה, והחזרה למצב הנורמאלי עלולה להימשך הרבה יותר", אומר סקווסיל.

נראה כי בטווח הקצר טורקיה תסבול מירידה דרמטית במספר התיירים, אך "אנחנו מאמינים כי בסופו של דבר טורקיה תשיב לעצמה את המעמד של אחד מיעדי התיירות הפופולאריים ביותר באירופה", סיכם סקווסיל את התחקיר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: