טנריף – בואו להתרגש מהאי המטריף
האי הקנרי נערך לשנה של עלייה בתיירות. עם תדמית חדשה ותוכניות עבודה מעודכנות, טנריף קוראת לישראלים שרוצים להתרגש להגיע ולבקר. מטעם משרד התיירות של טנריף
בניגוד למה שרבים סבורים, משבר הבריאות היה תקופה של עבודה קשה עבור האי הקנרי שמתקיים בעיקר מתיירות: תכנון מחדש, ליישם רעיונות חדשים, ניתוח שווקים וחידוש המותג היו חלק מהמשימות שביצעו המחלקות השונות במשרד התיירות של טנריף ב-2020 ו-2021. לדברי מנכ"ל משרד התיירות של טנריף, דויד פרז, המגיפה חלפה במקביל לשינוי האסטרטגיה ועדכון אסטרטגיית השיווק של האי, המתמקדת כעת בהצגת האפשרויות הרבות לחופשה, באמצעות שימוש בפורמטים חכמים יותר של קידום מכירות, המשפרים תהליכים ומשיגים תוצאות טובות יותר אשר מנוטרות בזמן אמת. “הבנו שהתפיסה לגבי היעד הוא סטריאוטיפי- חופי ים וצפיפות, כאשר בפועל רק 4% משטח האי משמש עבור תשתיות תיירותיות, וכמעט מחצית משטחו כולל פארקים ושמורות טבע מוגנות. לכן, החלטנו לשנות את התפיסה בעזרת שינוי המותג, עם שיפורים וגיוון, בדיוק כפי שאנחנו, היעד המגוון ביותר באיים הקנריים ואחד המגוונים בספרד".
על פני שטח קטן מאוד, הסביר פרז, ישנם תנאי אקלים שונים, נוף מגוון, תרבות, ארכיטקטורה, גסטרונומיה, מורשת, תיירות פעילה ועוד שלל אטרקציות, כך שהשמש והחופים הופכים לחוויה משלימה. מסיבות אלו ועוד, טנריף הינו יעד בולט מבין יעדים מתחרים. יתרון נוסף ביעד זה, הן טמפרטורה ממוצעת של 22 מעלות לאורך כל השנה, מה שמאפשר ליהנות מחופשה בכל עונות השנה. טרם הופעתו של נגיף הקורונה, בשנת 2018, הגיעו לאי כ-8,000 ישראלים, נתון מספרי בעיקר בזכות נתיב ישיר שפעל בין תל אביב לסנטה קרוז דה טנריף. "יש לנו שאיפות לקיים שוב קשר ישיר עם ישראל ואנחנו מנהלים משא ומתן על האפשרות הזו", אמר פרז. באותו אופן, הוא הסביר, כי הם רואים פוטנציאל גבוה בשוק הישראלי מבחינת תיירות איכותית והם מעוניינים להגביר את ההיצע עבורם ולהציע חלופות לכל סוגי הקהלים והכיסים. "אנו מקווים ונרגשים להתחבר מחדש לישראל. זה חלק מסדרי העדיפויות שלנו השנה". מסיבה זו, טנריף תיקח חלק במהדורה הקרובה של יריד התיירות IMTM, שיערך בתל אביב בסוף מרץ, יחד עם טוראספניה (Turespaña) ובכך תקדם את תוכניות השיווק שלה שכבר בשלבי ביצוע.
לפי נתונים משנים קודמות, אחת הנקודות החזקות שמניעות את הישראלים לטייל היא הקרנבל בסוף פברואר. המטיילים, זוכים גם בהזדמנות זו לבקר בסביבה שופעת בפארקים טבעיים ואזורים טבעיים מוגנים, ולהתוודע למחויבות המקומית החזקה לקיימות סביבתית, חברתית וכלכלית, המבוססת על טיפול מיוחד בסביבה ושימור המורשת. בנוסף להיצע לחופשה משפחתית, הכוללת פעילויות ואטרקציות, תרבות ומגוון פארקי מים, יעמדו בפני הצעירים הישראלים הצעות חדשות השנה. בחודש מאי, לדבריו של דויד פרז, המותג Tenerife COOL יושק רשמית, מותג ייעודי לפלח הגילאים 25 עד 50 (ללא ילדים), תוך דגש, על השימוש בטכנולוגיה ובנתונים על מנת לבצע ניתוח יעיל של משאבים ויצירת חוויות חדשות בהתאם לביקוש. בדרך זו, יוצעו למשתמשים מגוון אטרקציות בגישה מהפכנית המתמקדת בבינה דיגיטלית ובינה מלאכותית המיושמת בתיירות. "אנחנו כל הזמן מבצעים עדכונים, במיוחד עכשיו עם המגיפה, על מנת להמשיך בניתוח הנתונים ולהגיע לפרופיל הנכון עם המסר הנכון לכל שוק, וישראל היא חלק מהתוכנית הזו".