יום האהבה: בילוי במלון בראש סדרי העדיפות
מחקר חדש של מאסטרקארד ביותר מ-200 מדינות בעולם, כולל ישראל, בדק את מגמות הצרכנים לבילוי ולבחירת מתנה לקראת יום האהבה, ומצא כי ...
צילום: rf123| צילום: 123rf|אוהבים לטוס: ההוצאה על הזמנת טיסות בעולם כ-2.2 מיליארד דולר. צילום: 123rf|עלייה של 32% בכמות העסקאות של יום האהבה במסעדות. צילו?
חברת מאסטרקארד ערכה מחקר עולמי ייעודי ליום האהבה (Mastercard Love Index) המתבסס על ניתוח חיובי אשראי ועסקאות תשלום על פני תקופה של 3 שנים בימים שלפני יום האהבה ובמהלכו (11-14 לפברואר בין השנים 2017-2019) ביותר מ-200 מדינות בעולם, לרבות ישראל, במסגרתו נבדקו מגמות הצרכנים בעולם בעת בחירת מתנה לבן או בת הזוג. מלונות הזוגות הישראלים מראים כי הרומנטיקה לא חלפה מהעולם ולילה מפנק במלון עדיין נחשב בראש סדר העדיפות הרומנטית. הנתונים מראים כי מספר העסקאות על מלונות בישראל עלה ב-26% משנת 2017 עד 2019, ואיתו ההוצאה הכוללת (עלייה של 12%). מלונות מהווים את רוב ההוצאות סביב חג האהבה (51% מסך ההוצאות). מחוות רומנטיות כמו מתנות וחוויות סביב חג האהבה בישראל עלו ב-22% מאז 2017, כאשר המספר הכולל של עסקאות עלה ב-46%, לכ-7 מיליון דולר לעומת כ-5.5 מיליון דולר בשנת 2017. עוד עולה לפי המחקר בישראל חלה עלייה של 31% בקניות און-ליין ב-3 הימים בין חג האהבה של 2017 ל- 2019. בראש סדרי העדיפות חופשה במלון. צילום: 123rf טיסות יום האהבה גורם לאנשים לטוס יותר; בישראל סך של 1.3 מיליון דולר הוצא בהזמנת טיסות; עלייה של 41% לעומת שנת 2017 אז הוציאו פחות מ-1 מיליון דולר. בנוסף, המחקר מצא כי ישראל עקפה את הממוצע העולמי אשר עומד על גידול של 13% בהוצאות על טיסות, ככל הנראה כתוצאה מריבוי חברות הלואו-קוסט הפועלות בישראל. ההוצאה על הזמנת טיסות בעולם עומדת על סכום עצום של 2.2 מיליארד דולר, גידול של 13% ביחס ל- 2017, כשאירופה עצמה מהווה 40%, שם הוציאו כ- 890 מיליון דולר על טיסות. אוהבים לטוס: ההוצאה על הזמנת טיסות בעולם כ-2.2 מיליארד דולר. צילום: 123rf מסעדות מסעדות ממשיכות להיות הדרך בטוחה ללב האנשים, כאשר ההוצאות במסעדות ממשיכות לצמוח לכבוד יום האהבה משנה לשנה. מאז 2017 חלה עלייה של 32% בכמות העסקאות של יום האהבה במסעדות, כאשר ההוצאה הכוללת גדלה ב-16% ל-4.4 מיליארד דולר בשנת 2019. אירופה עצמה מהווה כ-880 מיליון דולר מתוך הוצאה זו. בישראל מספר העסקאות שנעשו במסעדות גדל ב-69% בשלוש השנים האחרונות; כאשר ההוצאה גדלה ב -41% לכמעט 1.5 מיליון דולר בשנת 2019. עלייה של 32% בכמות העסקאות של יום האהבה במסעדות. צילום: 123rf פרחים ותכשיטים פרחים ותכשיטים היו תמיד מסורת ביום האהבה. בשלוש השנים האחרונות ההוצאות על תכשיטים גדלו בישראל בשיעור של 8% סביב האירוע ורכישת פרחים לאהובים גדלה ב-44% ביחס לשנה שעברה. באירופה לעומת זאת רכישת תכשיטים צמחה ב-22% ואילו קניית פרחים צמחו ב- 39%. ההוצאות על רכישת פרחים לאהובים גדלה ב-44%. צילום: 123rf יום שישי נתון מעניין נוסף ביחס לישראל מראה כי בשנת 2019 רוב העסקאות המוגדרות עסקאות של "יום האהבה" בוצעו ב-15 בפברואר. ככל הנראה, כיוון שיום זה היה יום שישי והיה יום אחד לאחר החג עצמו שנחוג ב-14 בפברואר. בשנת 2018 רוב העסקאות התרחשו 3 ימים לפני החג עצמו - ב-12 בפברואר ובשנת 2017 הן התרחשו ב-13 בפברואר, יום לפני יום האהבה. על פי מדד האהבה השנתי של מאסטרקארד כ-23% מהעסקאות בעולם הן רכישות "ללא מגע", בהן מקרבים את כרטיס האשראי, הסלולרי או השעון למסופון. מדובר על גידול של 175% ביחס לשנת 2017. בנוסף, נרשם גידול של 57% ברכישות און ליין במצטבר ב-3 השנים האחרונות.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}