אא

יום השואה: ניצולת שואה שיתפה עדות במערכת כריזה במטוס

הדי באום, ניצולת שואה, ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ וחיה כיום בטורנטו, שיתפה את סיפורה במערכת הכריזה של מטוס אל על מטורנטו שבקנדה לקטוביץ' שבפולין. במטוס היו ניצולים נוספים ובני נוער שעשו את דרכם למצעד החיים בגטו ורשה

הדי באום ואפרת ראלברוק אהרוני צילום: באדיבות אל על הדי באום ואפרת ראלברוק אהרוני צילום: באדיבות אל על

כמדי שנה, גם השנה, המונים טסו לקחת חלק במצעד החיים המתקיים בגטו ורשה כחלק מאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיחול מחר (ד').

חברת אל על בשיתוף ארגון "זיכרון בסלון" הטיסה בטיסה מיוחדת, 3568LY, שיצאה אתמול (ב') מטורנטו שבקנדה לקטוביץ' שבפולין, ניצולי שואה, בני נוער ונציגי ארגונים יהודיים מקנדה לקחת חלק במצעד החיים בגטו ורשה. במהלך הטיסה, הדי באום, ניצולת שואה ממחנה אושוויץ בירקנאו, שחיה כיום בטורונטו, שיתפה בעדות שלה את כל 390 הנוסעים בטיסה דרך מערכת הכריזה במטוס. כמו כן, הדיילים חילקו לנוסעים גלויות עם תפילת הדרך, סיכות זנב מטוס אל על ודגלי ישראל. מאל על נמסר כי זאת הפעם הראשונה מאז שארגון "זיכרון בסלון" הוקם, ציון יום השואה במהלך טיסה. "זיכרון בסלון" היא יוזמה חברתית המאפשרת לציין את ערב יום השואה בצורה משמעותית. בשנת 2011 התכנסה קבוצת חברים בסלון אחד כדי להעביר יחד את ערב יום השואה. הם הקשיבו לעדות, שרו וניגנו ומצאו את עצמם בעיצומו של דיון על האופן שבו השואה משפיעה על החיים שלנו כאן ועכשיו. בשנים שחלפו מאז, זיכרון בסלון הלך והתרחב לאלפי סלונים בישראל ומחוצה לה. עד כה למעלה מ-750 אלף בני אדם ציינו את יום הזיכרון לשואה בזיכרון בסלון.

לדברי מירה פיזיצקי, ראש אגף שירות בטיסה באל על, "חברת אל על גאה לקחת חלק במיזם הנצחה חשוב זה ולאפשר לו להתקיים בסלון שלה, אשר הוא מטוסנו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםאל עליום הזיכרון לשואה ולגבורהיום השואהמצעד החיים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: