אא

ירידה דרסטית בתאונות בתעופה בשנה החולפת

יאטא פרסמה את דוח הבטיחות של תעשיית התעופה לשנת 2015. 136 הרוגים לעומת 641 הרוגים בשנת 2014 בתאונות אוויריות, לא כולל הטרגדיות של ג'רמן-ווינגס ומטרוג'ט, שהיו פעולות זדון מכוונות

ירידה דרסטית בתאונות בתעופה ירידה דרסטית בתאונות בתעופה

הדוח השנתי של בטיחות תעשיית התעופה המסחרית של יאטא מצביע על ירידה דרסטית בתאונות האוויריות בשנת 2015.

עפ"י הדוח של יאטא בשנה החולפת נהרגו בארבע תאונות מטוסים קטלניות 136 נוסעים, וזאת לעומת 641 הרוגים בתאונות אוויריות בשנת 2014. הדוח מציין כי הוא אינו כולל במניין זה את התרסקויות מטוס ג'רמן-ווינגס, התאבדות הטייס, ומטוס מטרוג'ט, פיגוע טרור, שלא היו תאונות, אלא פעולות זדון מכוונות. גם אם נוסיף למניין ההרוגים הכולל את שתי ההתרסקויות האלה, מספר ההרוגים הכולל מסתכם ב-510.

במונחים של סיכוני תאונות מציין הדוח כי ב-2015 היה סיכוי לתאונה משמעותית אחת על כל 3.1 מיליון טיסות, שיפור של 30% לעומת 2014.

יותר מ-3.5 מיליארד נוסעים טסו בבטיחות ב-37.6 מיליון טיסות בשנת 2015, והתרחשו רק 68 תאונות בכל סוגי המטוסים, לעומת 77 תאונות בשנה הקודמת. בסך הכל התרחשו ב- 2015 רק 4 תאונות קטלניות. דהיינו, רק 6% מהתאונות הובילו למוות, ירידה עצומה מול ממוצע של 19.6% תאונות קטלניות מכלל התאונות בחמש השנים הקודמות.

טוני טיילר, נשיא ומנכ"ל יאטא, הגיב על ממצאי הדוח: "2015 הייתה שנה נוספת של סתירות בבטיחות תעשיית התעופה. במונחים של תאונות קטלניות, זו הייתה שנה בטוחה במיוחד. מגמה ארוכת טווח מוכיחה כי הטיסות הופכות לבטוחות יותר. עם זאת, כולנו היינו מזועזעים משתי פעולות זדון מכוונות, שגרמו להתרסקות מטוס ג'רמן-ווינגס ומטוס מטרוג'ט. בעוד אין פתרונות קלים לבריאות הנפש ולנושאי ביטחון, שנחשפו בטרגדיות אלה, תעשיית התעופה ממשיכה לעשות מאמצים כדי לצמצם ככל האפשר הישנות של אירועים כאלה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: