אא

ממותגת גם בתיירות: "המצב הביטחוני בישראל כבר לא אישיו"

שבירת שיאים בתיירות הנכנסת, האירווזיון המתקרב ופתיחת קווי תעופה חדשים, מעידים שישראל הפכה ליעד תיירותי מבוקש בקנה מידה בינלאומי. תפסנו את עמי אלון, מנהל אגף שירותי השיווק של משרד התיירות לראיון מיוחד על המהפכה הדיגיטלית, הקשיים ("פועלים ליצירת חלופות לינה זולות") והעתיד

|עמי אלון |עמי אלון
עד לפני מספר שנים התיירות בישראל התבססה בעיקר על טיולי קבוצות, סיורי דתות וביקורים באתרים ספציפיים למדי, היום אפשר לקבוע שהמצב הזה השתנה מהקצה אל הקצה. כבר לא מוזר לראות תיירים מכל הגילאים מגיעים לחופשה עירונית קצרה בתל אביב וירושלים, מטיילים זרים חורשים את שבילי הארץ מהגולן ועד לערבה וחברי הקהילה הגאה מכל העולם מציפים את מועדוני תל אביב. יעידו על כך שיאים חדשים במספר התיירים הנכנסים, ההתעניינות הגדולה של חברות תעופה חדשות להגיע לכאן והביקוש הגובר במקומות לינה. כל זה עוד לפני ההשפעה של האירווזיון והחשיפה של ישראל בפני מיליוני צופים ברחבי העולם. אחד האנשים העומדים מאחורי מהפכת התיירות הזו, הוא עמי אלון, כיום מנהל אגף שירותי השיווק במשרד התיירות, המחזיק ברזומה תפקידים כמו מנהל פיתוח שווקים חדשים במשרד התיירות, יועץ למנכ"ל משרד התיירות ומנהל לשכת קנדה. רגע לפני שגל תיירות הקיץ יציף את רחובות הארץ, שמענו ממנו על השינויים שעבר משרד התיירות בשנים האחרונות, ועל אלה הצפויים להגיע. התפקיד שלך לא היה קיים בעבר, מה אתה יכול לספר עליו? "לאחר תחקירים רבים על שוק התיירות החדש, הוחלט במשרד על מבנה ארגוני חדש ועל פתיחתו של אגף שירותי השיווק שאותו אני מנהל כיום. האגף בנוי ממספר מחלקות שמטרתן לספק מעטפת טובה לתעשייה ולמשרד התיירות. החל משיווק תיירות פנים ותיירות נכנסת, נהלים של תמיכת המשרד בפעילויות שיווקיות של מועצות אזוריות, הקמת אתרי אינטרנט, תמיכה באירועי תרבות במרחבים הכפריים, סיוע בקידום תיירות פנים אל הפריפריה, שיווק דיגטלי ועוד".   מה הם השינויים הגדולים שמוביל האגף? "האגף נוגע במספר תחומים ביניהם תכנים דיגיטליים ורשתות חברתיות. הנוכחות של משרד התיירות בפלטפורמות הדיגיטליות הגדולות בעולם היא צעד חשוב ביותר. אנו מזהים את החשיבות וההשפעה של הרשתות החברתיות על בחירות התיירים ופועלים שם לקידום תוכן איכותי והעברת מסרים. היתרון של השיווק הדיגיטלי, הוא היכולת לייעל ולמקד את העברת המסרים על פי קהל היעד הרלוונטי ולפי קמפיינים ייעודיים משתנים; בין אם זה אירוויזיון, מרוץ אופניים, מרתון ירושלים, חג המולד או הקמפיין של 'Two cities one braek' של חופשה אחת בתל אביב וירושלים. האגף מתעסק גם בנוכחות שלנו בירידים בינלאומיים ובתחום המיתוג הקריאטיבי והפקה של חומרים פרסומיים בתוך הארץ ומחוצה לה. "שינוי נוסף שהוביל המשרד, הוא מעבר לשיווק מותגי. היום מקדמים את ישראל לא רק על פי מקשה אחת אלא מחזקים מותגים כגון: המוצר המדברי, חופשת שתי הערים (תל אביב וירושלים), ים המלח, תיירות ספא, תיירות יין וקולינריה וכדומה. לצורך זה הוקם אגף חדש, 'אגף מותגים' שמטרתו לספק מעטפת לחוויה של התייר ובכך להאריך את זמן השהות וההוצאות של כל תייר שנכנס לישראל".  
תעודת זהות גיל: 44 משפחה: נשוי+3 מגורים: קיבוץ קרית ענבים תפקיד נוכחי: מנהל אגף שירותי שיווק במשרד התיירות תפקידים בעבר: מנהל פיתוח שווקים חדשים במשרד התיירות, יועץ למנכ"ל משרד התיירות, מנהל לשכת קנדה, בוגר קורס הצוערים של משרד התיירות.
 
צילום: shutterstockצילום: shutterstock
צילום: shutterstock   באיזה כלים משתמשים כדי להגדיל את התיירות הנכנסת? "אחת הדרכים היא קרן השיווק המסייעת לסוכנים ישראליים במאמצי השיווק שלהם בחו"ל. המטרה היא להביא יותר תיירים לארץ ובמקרים כאלה המשרד מספק להם סיוע כספי. כמובן שיש גם את המענקים לחברות תעופה שפותחות קווים חדשים לישראל ותמריץ כספי לחברות שנוחתות בשדה התעופה ברמון. בנוסף התחלנו לתמרץ על פי הצלחה גם חברות של קידום מכירות אונליין (( OTA – On Line Travel Agents ובכך העצמנו את האינטרס שלהם לקדם מכירות של חופשות בישראל". האירוויזיון עזר לכם לקבל תקציבים מוגדלים למשרד? "האירוויזיון לא השפיע על קרן השיווק, הוא למעשה אירוע עוגן למינוף פרסומי ושיווקי נהדר. העובדה שיש לו קהל צופים של מיליונים וקהל שמגיע לאירוע עצמו בקביעות סיפק לנו אפשרויות שיווק נהדרות. בנוסף, זה גם מאד תואם לאחד מקהלי היעד שלנו שזה תיירים אירופאים שיכולים להגיע לכאן במרחק טיסה קצרה. חשוב להדגיש שאנחנו לא רואים באירוויזיון רק את האירוע עצמו אלא מתכוונים למנף אותו גם הרבה אחרי השבוע הספציפי הזה". https://www.youtube.com/watch?v=5PAjhoH0NWU&feature=youtu.be   אפשר לומר שנהניתם מתקציב נדיב בשנים האחרונות, יש חשש שזה ישתנה כשהשר יתחלף? "האסטרטגיה של המשרד היא ארוכת טווח. אם נצטרך לעשות אדפטציה לאור התקציבים החדשים, כך נפעל ונעשה התאמות. כרגע התקציב מנוצל עד הגרגיר האחרון בצורה החכמה ביותר ובטכנולוגיה הכי מתקדמת על מנת להגיע במדויק לקהלים שלנו. עם זאת, אני סבור שבציבור ובממשלה הפנימו את הפוטנציאל העצום של ההכנסות מתיירות נכנסת שמגיעות לכ-20 מיליארד שקל בשנה. גם מעבר להכנסות יש כאן עניין של יצירת תעסוקה בפריפריה, כענף שמעסיק את כל שכבות האוכלוסייה ומספק אפשרויות קידום מקצועי. כבר היום כמאתיים אלף איש מועסקים בתיירות ובממשלה מבינים שמנועי צמיחה כאלה לא עוצרים אלא מקדמים". חלק מהתקציב הולך אל שיר אלמליח, זה שיתוף פעולה שעתיד להמשיך? "ברגע שיש פרזנטורית קבועה ופרצוף מוכר זה יתרון אדיר. לשיר יש ערכים חיוביים ואנחנו משתמשים בזה, היא מאפיינת את המסרים שלנו כי היא גם כיפית וגם מתוחכמת, היא גם ירושלים וגם תל אביב ובעיקר מוכרת בעולם כמי שמייצגת את מדינת ישראל. בינתיים הקמפיין משודרג משנה לשנה לפי צרכים שונים ושיר נשארת" איך מתמודדים עם התדמית של ישראל כמקום מסוכן ביטחונית? "המצב הביטחוני הוא כבר לא אישיו. התייר המודרני יודע שאין מקום בטוח יותר ממקום אחר. דווקא בהקשר הזה לישראל יש תדמית של מוכנות גבוהה ויכולת טיפול באירועים ביטחוניים. לשמחתנו זה כבר לא על השולחן".   צילום: shutterstock   ומה לגבי יוקר השהות פה? מחירי הלינה הגבוהים? "במשרד שוקדים על אפשרויות לינה חלופיות לכל כיס ולכל סגנון וטעם של תיירים, החל מקמפינג וגלאמפינג (קאמפינג יוקרתי) ועד מלונות וצימרים. אנחנו מעודדים במענקים מוגדלים יזמים שמעוניינים להקים אפשרויות לינה עממיות, בין אם זה מלונות זולים, חאנים, בקתות וכדומה". צילום סרטון: משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמשרד התיירותתיירות נכנסתעמי אלוןתיירות פנים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: