אא

כלכלני מידרוג: שלמה רכב תשמור על רווחיות החברה גם ב-2022-2023

בנוסף כותבים כלכלני מידרוג: "יכולת ייצור התזרימים של החברה טובה ומצויה במגמת גידול לנוכח השיפור ברווחיות״ ומוסיפים: היציבות הפיננסית המאפיינת את החברה האם ש. שלמה החזקות בע"מ, תומכת במדיניותה הפיננסית השמרנית של החברה״

צילום: 123rf צילום: 123rf

כלכלני חברת מידרוג נותנים לאג"ח של חברת שלמה רכב המשך דירוג יציב.

במידרוג מציינים לגבי שלמה רכב וההחלטה לגבי הדירוג: "נתמך בפרופיל עסקי גבוה בענף הליסינג התפעולי בישראל, כמובילת שוק עם היקף צי משמעותי של כ-50 אלף כלי רכב המהווה כ-25% מסך צי הליסינג בישראל נכון לסוף שנת 2021 .ההכנסות והרווח מפעילות ההשכרה מהווים נתח משמעותי בתוצאות החברה וכן מקור תזרימי יציב יחסית נוכח הסכמי החכירה ו פיזור לקוחות רחב . מנגד , הישענות על קו עסקים יחיד - פעילות הליסינג - מכבידה על הפרופיל העסקי ומהווה גורם שלילי בדירוג".

עוד מוסיפים בחברת מידרוג כי: "ענף הליסינג התפעולי מאופיין על ידי מידרוג בסיכון עסקי בינוני-גבוה בשל צמיחה מוגבלת לצד תחרות חזקה וכן מינוף גבוה ברקע חשיפה לערכי הגרט של כלי הרכב . הסחירות הגבוהה של כלי רכב משומשים והדומיננטיות של חברות הליסינג במכירתם מהווים גורמים ממתני סיכון. להערכת מידרוג, בשנת 2022 תחול עלייה בגודל הצי המצרפי, כאשר חברות הליסינג צפויות ליהנות מרמת ביקושים גבוהה אשר תבוא לידי ביטוי בשיעורי ניצולת גבוהים ועלייה בדמי שימוש הממוצע, ואילו בשנת 2023 אנו מעריכים כי תחול יציבות יחסית בגודל הצי המצרפי בעקבות צפי להתמתנות בביקושים לעסקאות ליסינג חדשות. האטה כלכלית בשווקים הפיננסיים עלולה לגרום בין היתר לירידה בביקושים למוצרי/שירותי החברות ופגיעה ביציבות לקוחות החברה. כמו כן, הפעילות בענף הינה עתירת הון וברמת מינוף גבוהה לצורך רכישת רכבים חדשים ושינויים בעלויות המימון או בזמינותו עלולים להיות בעלי השפעה שלילית לחברות בתחום".

אך יחד עם זאת מוסיפים במידרוג: "לאורך השנים האחרונות החברה הציגה שיפור ברווח התפעולי שנבע מעלייה בדמי השימוש השולי והממוצע כתוצאה מתנאי השוק וכן משיפור תמהיל הצי, לרבות הגדלת נתח הליסינג הפרטי על חשבון הליסינג העסקי ותהליכי התייעלות בניהול הצי. בשנת 2021 הציגה החברה שיפור נוסף בביצועים כתוצאה מהמשך המגמות לעיל, וכן בזכות תמורות פאנדמנטליות בענף ביניהן עלייה ניכרת במחירי כלי רכב המשומשים המצויים במתאם גבוה עם מחירי כלי רכב החדשים שהאמירו כתוצאה מבעיות בשרשרת האספקה ועודף ביקוש על היצע.  מידרוג מעריכה כי המשך יעילות צי גבוהה, קיטון בהוצאות האחזקה הממוצעות לרכב ורווחי גרט גבוהים יחסית יתמכו בשימור רווחיות החברה גם בשנים 2023-2022 .כמו כן, אנו מעריכים כי על אף הגידול הצפוי בצי, לא צפויים לחצי מחיר על דמי שימוש עסקאות חדשות וזאת לאור קושי של החברות להתאים את גודל הצי לרמת הביקושים בטווח הקצר".

בנוסף כותבים כלכלני מידרוג: "יכולת ייצור התזרימים של החברה טובה ומצויה במגמת גידול לנוכח השיפור ברווחיות, וכנגזר מובילה ליחסי כיסוי חוב מהירים, יציבים וסבירים לרמת הדירוג. גמישותה הפיננסית של החברה נשענת על סחירות גבוהה של צי כלי הרכב שבבעלות החברה, ונגישות טובה לשוק ההון ולמערכת הבנקאית, בזכות גם רמת מינוף בולטת לטובה בענף ועמידה במרווח גבוה מאמות מידה פיננסיות. לחברה היקף משמעותי של כלי רכב אשר אינם משועבדים להבטחת אשראי כלשהו ותומכים בנזילותה ובגמישות הפיננסית. ליום 31.3.2022 לחברה מסגרות אשראי חתומות בהיקף של כ-650 מיליון שקל. החברה מציגה לאורך זמן מדיניות עסקית זהירה ומדיניות חלוקת דיבידנדים שקולה המחייבת שמירה על כרית של 50% מהרווח הנקי.״

מידרוג סבורה עוד כי היציבות הפיננסית המאפיינת את החברה האם ש. שלמה החזקות בע"מ, תומכת במדיניותה הפיננסית השמרנית של החברה.כמו  תוך הערכת יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות על בסיס היקף המקורות מפעולות המשמעותי של החברה ויכולת החברה לשעבד את כלי הרכב לצורך מיחזור התחייבויותיה ולהגדלתן.

 ״אופק הדירוג היציב נובע מהערכתנו כי החברה תשמר את מיצובה העסקי והפיננסי הגבוה  בענף הליסינג, תשמור על יחסי רווחיות גבוהים יחסית ורמת מינוף בולטת לטובה בהתאם לתרחיש הבסיס של מידרוג", מסכמים כלכלני חברת מידרוג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםהשכרת רכבשלמה SIXTשלמה החזקות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: