אא

מעלות: שלמה החזקות מציגה שיפור בגמישות הפיננסית וירידה במינוף

חברת דירוג האשראי מעניקה תחזית יציבה לאגרות החוב של חברת הרכב: "להערכתנו השיפור בביצועי שלמה רכב נבע מתהליך שנמשך מספר שנים וכלל שיפור בתמחור חוזי הליסינג לעסקים והגדלת ניצולת הצי"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
כלכלני חברת דירוג האשראי מעלות העניקו לאגרות החוב של חברת שלמה החזקות תחזית יציבה. "הביצועים התפעוליים של שלמה רכב בשנת 2021 היו טובים משנת 2020 ומעבר לציפיותינו", אומרים הכלכלנים. "אנו מעריכים כי החברה תשמור על רמת הביצועים הנוכחית. השיפור בביצועי החברה נבע באופן תמחור חוזי הליסינג שהגדיל את הכנסות החברה, במקביל לתהליכי התייעלות צי הרכבים, שהגדילו את הרווחיות מפעילויות הליסינג ומכירת הרכבים". עוד מציינים במעלות, "התחזית היציבה משקפת את הערכתנו כי הירידה במינוף והשיפור בגמישות הפיננסית של שלמה רכב, כפי שאנו מודדים אותן, יישארו ברמה התומכת בדירוג הנוכחי ב-12 החודשים הקרובים, כולל יחס EBIT להוצאות מימון גבוה מ-X 3.5 ויחס חוב לחוב והון עצמי נמוך מ-75%. אנו סבורים כי מעמדה העסקי של החברה כמובילת שוק ויעילותה התפעולית הגבוהה יתמכו ביכולתה לשמר את ביצועיה התפעוליים ורווחיותה".
רווח של כ-123 מיליון שקל לאלבר ב-2021רווח של כ-123 מיליון שקל לאלבר ב-2021
"השיפור בביצועי החברה נבע באופן תמחור חוזי הליסינג שהגדיל את הכנסות החברה". צילום: 123rf זאת ועוד מעריכים במעלות כי, "השיפור בביצועי שלמה רכב נבע מתהליך שנמשך מספר שנים, וכלל שיפור בתמחור חוזי הליסינג לעסקים והגדלת ניצולת הצי. במקביל הגדילה החברה את מיקודה בתחום הליסינג הפרטי תוך ניצול מעמדה העסקי והיתרון לגודל בהשוואה למתחרותיה המקומיות, והגדילה את נתח השוק שלה בתחום זה". כמו כן צוין כי "לתחום הליסינג התפעולי תרומה חיובית לגיוון העסקי של החברה, ועשוי למתן תקופות של היחלשות בהכנסות מהצי העסקי בעתיד. חטיבת הרכב הגדילה את שיעור ניצולת הצי ל-90% בשנת 2020 והגדילה יחס זה אף לשיעור של 93% ב-2021. השיפור בניצולת החל כבר ב-2108-2019, כפועל יוצא של הגידול בביקוש למוצרי הליסינג (מסחרי ופרטי) והשכרת הרכב שנבע מגורמים כגון היצע אשראי רחב, הרחבת היצע הדגמים, נטייה של עובדים להגיע למקום עבודתם ברכב ועלייה ברמת החיים הכללית. אנו סבורים כי היעדר תחליפים יעילים לשימוש ברכב פרטי בישראל צפויים לתמוך בביקוש לרכבים חדשים ומשומשים וכתוצאה מכך לשירותי ליסינג עסקי ופרטי. הערכתנו מתבססת בעיקר על היעילות הנמוכה של התחבורה הציבורית בישראל ועל ההשקעה המשמעותית הנדרשת לאורך מן על מנת להביא לשיפור משמעותי בהיבט זה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםהשכרת רכבשלמה החזקות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: