טוב או רע? 2.2 מיליון כניסות מבקרים חד-יומיים לישראל נרשמו בינואר-אוקטובר
עפ"י הלמ"ס, מספר המבקרים החד-יומיים (שוהים בישראל פחות מ-24 שעות) היה בחודשים ינואר-אוקטובר לעומת התקופה המקבילה ב-2019. כמה תיירים נכנסו ונשארו ללון כאן בתקופה האמורה?
Only 1 day צילום: Shutterstock
2.2 מיליון כניסות מבקרים חד-יומיים לישראל נרשמו בחודשים ינואר-אוקטובר 2022 לעומת כ-4 מיליון מבקרים חד-יומיים שנכנסו בתקופה המקבילה ב-2019. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תיירים "מבקרים חד-יומיים" מוגדרים כך מכיוון שהם שוהים במחוזותינו פחות מ-24 שעות. על פי ארגון התיירות העולמי, ה-WTO, תיירות מוגדרת כשהייה של אדם ביעד מעל ל-24 שעות כולל לינה. ביקורים קצרים מכך מקוטלגים, כאמור, כביקורי יום, ולמעשה אינם נכללים סטטיסטית בספירת התיירים הנכנסים ליעד אלא בסטטיסטיקה נפרדת תחת הכותרת "מבקרים". רק בחודש אוקטובר, נרשמו 35.2 אלף כניסות של מבקרי יום לעומת 37.9 אלף בתקופה המקבילה ב-2019. מספר הכניסות הגבוה ביותר של חד-יומיים באוקטובר היה מארה"ב: 91 אלף, כ-27.3% מכלל כניסת התיירים. מתוכם, 12.9 אלף מבקרים חד-יומיים, מרביתם - 11.6 אלף מתוכם - נוסעים בשיוט (קרוזים).
נשארים לישון אך במספרים נמוכים משמעותית מ-2019
על פי נתוני הלמ"ס, בחודש אוקטובר נרשמו כ-333.5 אלף כניסות תיירים לישראל לעומת כ-447.1 בתקופה המקבילה ב-2019. אומנם מדובר במספר גבוה יותר יחסית לחודשים קודמים, אך עדיין רחוק בכ-25% מהתקופה המקבילה ב-2019. בחודש אוקטובר מספר הכניסות הגבוה ביותר היה מארה"ב: 91 אלף, כ-27.3% מכלל כניסת התיירים. גם מספר כניסות מבקרי היום הגבוה ביותר היה מארה"ב, 12.9 אלף כניסות, כאשר 11.6 אלף מתוכן היו של נוסעים בשיוט. מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות של כניסות תיירים בדרך האוויר עולה כי ב-3 החודשים האחרונים, אוגוסט-אוקטובר 2022, נרשמו 207.9 אלף כניסות בממוצע בחודש לעומת 223.7 אלף כניסות בממוצע לחודש ב-3 חודשים שקדמו להם, מאי-יולי 2022. מניתוח המגנה עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, אוגוסט-אוקטובר 2022, נרשמה עליה של 1.4% בממוצע מדי חודש וב-3 החודשים שקדמו להם נרשמה עלייה של 6.3% בממוצע מידי חודש. מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה לנתונים אלה: "ע"פ נתוני הלמ"ס, נכנסו באוקטובר לארץ מס' שיא חודשי של תיירים מתחילת השנה. יחד עם זאת, עדיין מדובר בירידה של 25% יחסית לאוקטובר 2019. התאחדות המלונות חוזרת ומדגישה כי יש להשקיע בקמפיין בינלאומי לשיווק ישראל בעולם שיקדם ויגדיל את הגעת תיירים".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}