אא

חלם כחול לבן: ישראל נפתחה היום (ב') לתיירים אך אלה לא יכולים להיכנס. מדוע?

מדינת ישראל אומנם נפתחה היום (ב') רשמית לכניסת תיירים, אך בפועל עד אתמול (א') בשעות הערב תיירים שביקשו להיכנס לא יכלו למלא טופס הצהרת בריאות מקוון באתר משרד הבריאות שכל תייר המבקש להיכנס לישראל נדרש למלא 24 שעות לפני ההגעה. גם הבוקר הטופס האמור לא התעדכן

תיירים בישראל. צילום: shutterstock תיירים בישראל. צילום: shutterstock
משרד הבריאות, שאישר בקול תרועה רמה את המתווה לכניסת תיירים לישראל החל מהיום, 1 בנובמבר 2021, לא נערך להגעת תיירים למדינת ישראל. מסתבר שהזמן שחלף מהיום בו אושר המתווה האמור, לא הספיקו לעדכן את טופס הצהרת הבריאות שכל תייר המבקש להיכנס למדינת ישראל נדרש למלא 24 שעות טרם ההגעה הנה. נכון לבוקר זה, יום ב', הטופס האמור טרם עודכן. על פי הנחיות משרד הבריאות הישראלי, כל אזרח זר המבקש להיכנס לישראל עליו למלא טופס הצהרת כניסה לישראל כדלקמן: בעלי תעודה דיגיטלית הניתנת לאימות – יסרקו או יטענו את תעודת החיסון או ההחלמה שלהם לטופס הצהרת כניסה לישראל ויקבלו תו ירוק לפני שיעלו למטוס. מי שאין להם תעודה דיגיטלית הניתנת לאימות – יצהירו על החיסונים שקיבלו בטופס הצהרת הכניסה לישראל וימלאו בנוסף טופס דיווח חיסוני חו"ל, שאליו יצרפו את המסמכים הרלוונטיים, ויקבלו תו ירוק לפני שיעלו למטוס. לאור האמור, נראה שהתיירים היחידים שינחתו היום בנתב"ג הם אלה שקיבלו את אישור ועדת החריגים וקבוצות תיירים במסגרת פיילוט כניסת קבוצות מאורגנות שתוכננו להגיע מבעוד מועד וללא קשר לאמור. על פי מתווה כניסת תיירים לישראל שאושר, אזרחים זרים נדרשים ל: 1. בדיקת PCR עד 72 שעות לפני הטיסה לישראל. 2. למלא טופס הצהרת כניסה לישראל:
  • בעלי תעודה דיגיטלית הניתנת לאימות – יסרקו או יטענו את תעודת החיסון או ההחלמה שלהם לטופס הצהרת כניסה לישראל ויקבלו תו ירוק לפני שיעלו למטוס.
  • מי שאין להם תעודה דיגיטלית הניתנת לאימות – יצהירו על החיסונים שקיבלו בטופס הצהרת הכניסה לישראל, וימלאו בנוסף טופס דיווח חיסוני חו"ל, שאליו יצרפו את המסמכים הרלוונטיים, ויקבלו תו ירוק לפני שיעלו למטוס.
3. בעלייה למטוס יש להציג את המסמכים הבאים:
  • תיעוד על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שעשיתם עד 72 שעות לפני הטיסה לישראל.
  • אישור מילוי טופס הצהרת כניסה לישראל.
  • אחד מהמסמכים הבאים: תעודת חיסון המעידה על ביצוע חיסונים בהתאם לנוהל הנדרש בישראל, או תעודת החלמה דיגיטלית, או אישור כניסה חריג ממשרד הפנים (מתווה חריגים, קבוצות).
4. ביצוע בדיקות מדגמיות של מסמכים ועמידה בתנאים על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג. 5. לעשות בדיקת PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג ולהיכנס לבידוד עד קבלת תוצאה שלילית או למשך 24 שעות, המוקדם מביניהם. מחוסני ספוטניק – יש לעשות בדיקה סרולוגית בנתב"ג ולהיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה חיובית (ובכפוף לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שעשיתם לאחר הנחיתה). אם תוצאת הבדיקה הסרולוגית חיובית תוכלו לקבל תו ירוק לחודש ולשהות בבידוד קצר (עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שעשיתם בכניסה לישראל או עד למשך 24 – המוקדם מביניהם). אם תוצאת הבדיקה הסרולוגית היא שלילית – תוכלו לשהות בישראל אחרי שתיכנסו לבידוד מלא (כלומר ל-14 ימים עם אפשרות לקצר את הבידוד ל-7 ימים), או להחליט לשוב לארץ המוצא בזמן הבידוד. אזרחים זרים שלא יעמדו בתנאים הללו, לא יוכלו להיכנס לישראל ויוחזרו לארץ המוצא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםנתב"גתיירים בישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: